Wizz Air este o companie de transport aerian orientată către valoare şi concentrată asupra modernizării permanente a deplasării călătorilor. Obiectivul companiei este acela de face din călătoria cu avionul o modalitate abordabilă de transport pentru cetăţenii Europei Centrale şi de Est, precum şi de a oferi o experienţă nouă de zbor tuturor călătorilor din Uniunea Europeană.
Pentru a face din „experienţa Wizz Air” o experienţă remarcabilă în privinţa serviciilor şi a raportului calitate servicii - pret, sunt puse la lucru tehnologii de ultimă oră. Wizz Air oferă un „model simplu de deservire”, ceea ce înseamnă: călătorie fără bilet, utilizarea unor aeroporturi secundare eficiente din punct de vedere al costurilor şi timpului, saloane de călătorie de clasă unică, cu scaune de piele, şi furnizarea de servicii la cerere, contra cost.
Wizz Air este consecventă în exploatarea unor aparate de zbor noi, de cea mai bună calitate în clasa tehnologică din care fac parte, a căror operaţiuni de întreţinere sunt asigurate de către Lufthansa Technik, una dintre cele mai importante companii de întreţinere din lume. Prin aceasta, compania poate atinge în mod constant un înalt standard de deservire a călătorilor. Wizz Air deţine o flotă tânără de aparate Airbus A320 cu 180 de scaune de piele la bord.
Proiectul de înfiinţare a companiei Wizz Air s-a conturat în iunie 2003, în momentul în care şase persoane cu o experienţă vastă în domeniul transporturilor aeriene şi cu rezultate de excepţie în alte domenii industriale au făcut echipă cu József Váradi, Directorul General Executiv al companiei. În numai trei luni, Wizz Air era deja o companie înregistrată şi gata de zbor.
Prima cursă a avut loc în ziua de 19 mai 2004, cu decolare de la Katowice. În prezent, Wizz Air dispune de 21 baze operaţionale în regiune: Gdansk, Lublin, Poznan, Katowice, Varşovia şi Wroclaw în Polonia, Budapesta în Ungaria, Sofia în Bulgaria, Bucureşti, Cluj-Napoca, Targu Mures, Craiova şi Timişoara în România, Vilnius în Lituania, Riga în Letonia, Kiev în Ucraina, Belgrad în Serbia, Praga în Republica Cehă, Tuzla în Bosnia și Herțegovina şi Kosice din Slovacia, oferind zboruri pe mai mult de 380 de rute.
Copii pana in 2 ani
Copiii în vârstă de până la doi ani pot călători în braţele adultului însoţitor, plătind o taxă de bebeluş. Nu se acceptă mai mult de un copil cu vârsta până la 2 ani pentru fiecare persoană însoţitoare. Taxa de bebeluş poate fi achitată online în timpul procedurii de rezervare sau prin intermediul centrului telefonic. Nu se aplică alte taxe şi taxe de rezervare în plus la taxa de bebeluş. Copii cu vârsta până la doi ani nu au dreptul la bagaje cu excepţia unui cărucior care este transportat gratuit. Scaunele de maşină pentru copii nu pot fi aduse la bord.
În prezent, Wizz Air percepe un tarif fix de 25 euro pentru un bilet dus pentru transportul bebeluşilor. Cu toate acestea, din momentul de faţă, dacă preţul unui bilet dus pentru adultul însoţitor este mai mic de 25 euro, acceaşi sumă va fi aplicată pentru taxa de bebeluş. Dacă preţul de bilet dus al adultului depăşeşte 25 euro, atunci taxa de bebeluş va rămâne de 25 euro.
Bebeluşii trebuie să aibă vârsta sub 2 ani atât pentru zborul dus cât şi pentru cel de întoarcere. În cazul în care bebeluşul împlineşte vârsta de doi ani după plecare însă înainte de călătoria de întoarcere, va trebui să cumpăraţi un loc. Copiilor în vârstă de peste 2 ani nu li se va permite să călătorească pe acelaşi loc cu însoţitorul adult.
Copii intre 2 si 12 ani
Copiii cu vârsta cuprinsă între 2 şi 14 ani inclusiv figurează ca şi copii pe rezervare, dar trebuie să ocupe propriul lor scaun şi să plătească bilet de adult.
Wizz Air acceptă grupuri de copii care călătoresc împreună cu condiţia să fie cel puţin un însoţitor adult (în vârstă de cel puţin 16 ani) la 10 copii.
Copiii sub 14 ani pot călători numai dacă sunt însoţiţi de un adult care să aibă vârsta de cel puţin 16 ani şi care să îşi asume responsabilitatea totală pentru aceştia.
Pasagerii în vârstă de 14 şi 15 ani pot călători neînsoţiţi, dar nu pot fi responsabili pentru niciun pasager cu vârsta sub 14 ani.
Însoţitorul adult trebui să figureze pe aceeaşi rezervare ca şi copilul. În cazul în care locul copilului în avion este rezervat separat de cel al adultului însoţitor, cele două rezervări trebui să conţină numele şi adresa aceluiaşi client.
Copiii în vârstă de peste 14 ani pot călători cu Wizz Air pe cont propriu.
Pentru cetăţenii români cu vârsta sub 18 ani se aplică o serie de condiţii speciale.
Potrivit legislaţiei române (legea nr. 248 din 2005 referitoare la libera circulaţie a cetăţenilor români în străinătate), cetăţeni români sub 18 ani pot călători în străinătate numai însoţiţi de către ambii părinţi sau de către un singur părinte/adult, şi având asupra lor documentele necesare.
Wizz Air refuză transportul pasagerilor care nu prezintă documentele solicitate.
Vă rugăm ca înainte de călătorie să vă informaţi în legătură cu formalităţile necesare.
Wizz Air nu transportă animale vii, cu excepţia câinilor pentru nevăzători care călătoresc împreună cu pasagerul care are nevoie de ei. Pentru aceşti câini trebuie să existe documentele stabilite în reglementările Ţărilor afectate de Transport, iar aceste documente trebuie să respecte condiţiile impuse de respectivele reglementări.
Imbarcarea
Prezentarea pentru îmbarcare începe cu 2 ore înainte de ora programată pentru zbor şi se încheie cu 40 de minute înainte de aceasta în conformitate cu Orarul de Zbor al aeroportului Locului de Decolare. În cazul în care nu reuşiţi (a) să finalizaţi formalităţile de prezentare pentru îmbarcare în Intervalul de Prezentare pentru Îmbarcare, sau (b) sa vă prezentaţi la îmbarcare sau să ajungeţi la poarta de îmbarcare la timp, din oricare motiv, rezervarea dvs. va fi anulată, vi se va refuza îmbarcarea, si vi se va returna contravaloarea preţului total din care se vor deduce contravaloarea taxelor pentru alte servicii şi taxa pentru rezervarea locului.
Vă sugerăm să achiziţionaţi o asigurare pentru acoperirea pierderilor rezultate din imposibilitatea efectuării călătoriei sau ajungerii la aeroport înainte de termenul limită pentru prezentarea în vederea îmbarcării din oricare motiv.
Pasagerii care solicită servicii speciale sau cei cu nevoi speciale trebuie să se prezinte pentru check-in cu 2 ore înainte de ora de decolare; în caz contrar este posibil să nu putem efectua procedura de check-in în timp util pentru îmbarcarea pasagerului.
Check-in in aeroport
Procedura de check-in la aeroport presupune plata unei taxe pentru fiecare pasager şi pentru fiecare zbor. Dacă serviciul de check-in online nu este disponibil din aeroportul dumneavoastră de plecare, atunci procedura de check-in la aeroport va fi gratuită până când acest serviciu vă va sta la dispoziţie.
Lista cu aeroporturile unde check-in-ul online nu este disponibil (check-in-ul la aeroport este gratuit).
Check-in pe telefonul mobil
Dacă doriți să vă faceți check-inul prin intermediul aplicației, aveți următoarele opțiuni pentru a obține cartea de îmbarcare:
Este responsabilitatea dv. să vă asigurați că aveți cartea de îmbarcare salvată în Passbook sau că aveți acces la internet în permanență în timpul check-inului și al procedurii de îmbarcare.
Unele aeroporturi din rețeaua Wizz Air încă nu au facilități pentru a accepta cărți de îmbarcare mobile. În astfel de cazuri, când vă faceți check-inul folosind aplicația, cartea de îmbarcare mobilă nu va fi emisă. Vă rugăm să vizitați www.WizzAir.com, să găsiți rezervarea și să tipăriți cartea de îmbarcare.
*Passbook este o aplicație creată pentru Apple iPhone și iPod touch ca parte integrantă a sistemului iOS 6. Pentru dispozitivele Android recomandăm aplicația Passwallett pentru vizualizarea și arhivarea cărţilor de îmbarcare Wizz Air. Aceste aplicații permit utilizatorilor să arhiveze și să utilizeze cupoane electronice, cărți de îmbarcare pentru călătoriile cu avionul, bilete de tren, bilete la film și pentru alte evenimente, carduri de fidelitate, carduri cadou, precum și alte modalități de plată mobilă.
WIZZ Premium
WIZZ Premium este o combinaţie a serviciilor WizzAir, enumerate mai jos:
Preţul total al serviciilor enumerate mai sus în cazul în care sunt achiziţionate individual: 46-66€ (În plin sezon)
Preţul WIZZ Premium al serviciilor de mai sus în cazul în care sunt achiziţionate la pachet: 24.50€.
Procedura rapidă de îmbarcare de la aeroportul Budapesta*
Procedura de îmbarcare rapidă oferă un proces accelerat al verificărilor de securitate chiar și în timpul orelor de vârf. Ca și serviciu individual, procedura de îmbarcare rapidă poate fi achiziționată prin Centrul de asistenţă telefonică Wizz Air sau de la agenții de la aeroport Wizz Air.
Procedura de îmbarcare rapidă și formalități de check-in online: pasagerii care au achiziționat serviciul Premium sau Security Fast Track și care au selectat check-in online, vor fi rugați să-și arate cărțile de îmbarcare rapidă la punctul de securitate din Budapesta pentru a putea trece prin Security Fast Track.
Fast Track și check-inul la aeroport: pasagerii care au achiziționat serviciul Premium sau Security Fast Track și care au selectat check-in online, vor primi un voucher la punctul de check-in de la agentul nostru de administrare de la sol pentru a putea utiliza serviciul în Budapesta.
WIZZ Premium Plus conţine serviciile incluse în WIZZ Premium, plus un bagaj înregistrat la cală:
Preţul total al serviciilor enumerate mai sus în cazul în care sunt achiziţionate individual: 61€-101€(Inclusiv taxa maximă pentru un bagaj înregistrat și un bagaj mare de mână)
Preţul WIZZ Premium Plus al serviciilor de mai sus în cazul în care sunt achiziţionate la pachet: 39.50€
** Loc cu spaţiu suplimentar pentru picioare XXLong sau Loc rezervat pe primul rând (8€) sunt oferite în funcţie de disponibilitate. Pentru mai multe informaţii, consultaţi Condiţiile WIZZ Premium şi Premium Plus.
Atunci când mergeţi într-un weekend prelungit sau într-o călătorie de afaceri, selectaţi WIZZ Premium la începutul rezervării pentru a economisi timp şi bani şi pentru a vă bucura de o călătorie mai convenabilă cu Wizz Air!
În urma selectării opţiunii WIZZ Premium, puteţi adăuga oricând alte servicii la rezervarea dvs., ca de exemplu un bagaj înregistrat la cală suplimentar, iar preţul articolului suplimentar va apărea în sumarul preţului total al biletului.
Condiţiile WIZZ Premium şi Premium Plus
Locurile cu spaţiu suplimentar pentru picioare XXLong şi Locurile rezervate pe primul rând sunt oferite în funcţie de disponibilitate. În cazul în care ambele servicii sunt epuizate pentru zborul selectat, vi se va oferi în schimb Îmbarcare prioritară Xpress. Pentru eliminarea dubiilor, astfel de situaţii nu afectează preţul pachetului WIZZ Premium şi Premium Plus.
Din motive de siguranţă, pasagerii enumeraţi în continuare NU sunt eligibili pentru a ocupa locurile de pe rândul unde se află ieşirile de urgenţă alocate Locurilor cu spaţiu suplimentar pentru picioare XXLong sau Locurilor rezervate pr primul rând:
Pasagerii care necesită asistenţă vor fi aşezaţi pe locurile de pe primul rând.
Wizz Air îşi rezervă dreptul de a retrage această ofertă sau de a modifica condiţiile WIZZ Premium şi Premium Plus în orice moment.
Bagajele acceptate
Fiecare pasager are dreptul de a transporta:
Important: Bagajul va fi verificat la aeroport!
Adaugarea unui bagaj se poate face astfel:
Notă: Taxele in aeroport sunt MULT MAI RIDICATE decât cele percepute când rezervați online.
Bagajele de cala
Din cauza măsurilor de siguranţă, Wizz Air nu va transporta niciun bagaj în cazul în care proprietarul nu se află la bordul aeronavei (cu excepţia bagajelor a căror manipulare a fost eronată).
Dimensiunile maxime pentru un bagaj care încape prin uşa calei sunt:
Din motive de siguranţă şi sănătate greutatea unui bagaj individual înregistrat nu poate depăşi 32 de kilograme.
Pasagerii au obligaţia de a răspunde tuturor solicitărilor care provin de la autorităţile de securitate. În cazul în care un bagaj nu este transportat deoarece solicitările provenind de la serviciul de securitate nu au fost îndeplinite de pasager, compania Wizz Air nu va fi responsabilă pentru niciun cost suplimentar.
Bagajele înregistrate vor fi transportate (când acest lucru este posibil) de aceeaşi aeronavă cu care călătoreşte proprietarul. Dacă din motive de siguranţă, de securitate sau din motive operaţionale, compania aeriana WizzAir decide să transporte bagajul cu un alt zbor, aceasta nu isi asumă răspunderea pentru întârzierea bagajului. Pentru ca bagajele manipulate necorespunzător să fie înapoiate proprietarului într-un interval de expediere rezonabil, toate bagajele trebuie să aibă înscris numele pasagerului, iniţialele şi adresa acestuia înainte de a fi predate pentru transport. Copiii cu vârsta sub doi ani nu au dreptul la bagaj cu excepția unui cărucior pliabil/ landou pliabil / scaun de mașină (transportate gratuit). Cărucioarele pentru copii și căruciorul cu rotile vor fi înregistrare împreună cu celelalte bagaje și vor fi transportate în mod gratuit dacă călătorește și utilizatorul echipamentului.
Dacă bagajul de cală conține oricare din următoarele lucruri, Wizz Air nu este răspunzătoare pentru pierderea, distrugerea, întârzierea și pagubele produse unor astfel de lucruri:
Bagajele de cabină
Wizz Air vă oferă două opțiuni pentru bagajele de mână, dar are o politică strictă de „un singur bagaj pentru un pasager”. Diferența dintre opțiuni constă în dimensiune.
Cu actualizare de la bagaj mare de cabină aveți oportunitatea să modificați mărimea bagajului chiar și după ce ați achiziționat un bagaj mare de cabină. În cazul în care nu sunteți sigur(ă) de mărimea bagajului de care aveți nevoie pentru următoarea dvs. călătorie când rezervați zborul puteți oricând schimba și plăti diferența pentru un bagaj înregistrat cu cel târziu trei ore înainte de plecare în cazul în care aveți nevoie de mai mult spațiu. Această opțiune vă este disponibilă în schimbul achitării unei diferențe de preț între un bagaj mare de cabină și un bagaj înregistrat.
Pasagerii care achiziționează un bagaj mare de cabină pot aduce la bordul aeronavei un instrument muzical care să aibă o lungime maximă de 80 de cm. Celelalte dimensiuni ale cutiei nu trebuie să depășească dimensiunile de 45x25 cm. Exemple de astfel de instrumente sunt: vioară, violă, flaut, clarinet, trompetă, ukulele. Pentru a se verifica mărimea, cutia instrumentului trebuie să fie așezată în cadrul de măsurare pentru bagajul mare de cabină: grosimea și lățimea trebuie să de potrivească, iar înălțimea trebuie să fie mai mică 1,5 înmulțit cu dimensiunea permisă. Pasagerul nu trebuie să aibă alt bagaj de cabină cu excepția unui mic instrument muzical. După ce a fost adus la bordul aeronavei, instrumentul trebuie să fie așezat în compartimentul de deasupra. Instrumentele muzicale care nu se încadrează în dimensiunile de mai sus, trebuie să fie transportate ca bagaj înregistrat la cală după ce s-a achitat taxa aferentă sau se va rezerva un loc la bordul aeronavei după ce s-a solicitat anterior aprobarea Wizz Air prin intermediul centrului telefonic și după ce s-a achitat costul pentru un loc suplimentar.
În plus, pasagerii pot transporta obiectele enumerate mai jos:
În cazul în care dimensiunea bagajului depăşesc limitele menţionate mai sus, bagajul va fi transportat ca bagaj înregistrat şi o taxă pentru bagaje va fi percepută. Pasagerilor care transportă mai mult de un bagaj de cabină nu li se va permite accesul la controlul de securitate şi vor trebui să revină la biroul de înregistrare, să redistribuie lucrurile în bagaje sau să renunţe la bagajele de mână suplimentare.
Lichidele din bagajele de cabină vor fi supuse următoarelor restricţii impuse de guvern:
La serviciul de siguranţă al aeroportului vi se va solicita renunţarea la lichidele care nu respectă cerinţele de mai sus.
Echipamentul sportiv
Transportul echipamentului sportiv este supus unei taxe pentru echipament sportiv şi trebuie să fie identificat şi achitat în timpul procesului de rezervare.
Citiţi cu atenţie cerinţele de împachetare de mai jos. În cazul în care una din cerinte nu este indeplinita, Wizz Air va refuza transportarea obiectului. Reţineţi că Wizz Air nu furnizează materiale pentru împachetare. Toate obiectele menţionate mai jos pot fi transportate numai ca bagaje înregistrate la cală.
Bagajele deteriorate, fragile, voluminoase, ambalate în mod necorespunzător, înregistrate cu întârziere şi supradimensionate vor fi acceptate pentru transport numai dacă poartă eticheta "bagaje cu răspundere limitată", iar compania Wizz Air nu va fi considerată responsabilă pentru acestea.
Bagaje speciale care vor fi transportate în cabină
Unele obiecte nu sunt acceptate pentru transport în cazul în care:
În cazul în care încercaţi să luaţi cu dvs. oricare dintre aceste bunuri, Wizz Air poate refuza transportarea bagajelor dvs.
Nereguli în privinţa bagajelor - întârziere, pierdere, deteriorare, jefuire
Problemele în privinţa bagajelor trebuie semnalate la sosire la biroul pentru "Bagaje pierdute" sau la cel de "Revendicare a bagajelor", acestea aflându-se în aeroport, în zona de tranzit. La momentul semnalării, pasagerii vor primi un Raport privind neregularitatea proprietăţii (PIR).
Dacă bagajul înregistrat nu soseşte odată cu zborul care îl transportă pe proprietar şi dacă pasagerul nu depune un raport la sosire, Wizz Air îşi va declina responsabilitatea.
Dacă pasagerul semnalează întârzierea bagajului său la sosire, depistarea acestuia va fi efectuată în termen de 21 de zile. Dacă bagajul nu este găsit în acest interval, compania Wizz Air va fi responsabilă pentru pierderea sa.
Dacă descoperirea deteriorării sau a jefuirii este imposibilă la sosire, semnalarea trebuie efectuată la aeroport în interval de 7 zile de la sosire.
În cazul în care bagajul nu soseşte împreună cu zborul care transportă persoana căreia îi aparţine şi este livrat deteriorat sau jefuit, pasagerul trebuie să efectueze o semnalare scrisă în interval de 21 de zile de la momentul în care bagajul i-a fost pus la dispoziţie.
Compania Wizz Air nu va fi considerată responsabilă pentru bagajele identificate în mod eronat de un alt pasager. Pasagerul care a identificat în mod eronat un bagaj este responsabil pentru toate costurile suportate de ambii pasageri implicaţi.
Răspunderea pentru bagajele întârziate, deteriorate şi jefuite va fi limitată în cazul în care bagajul a fost prezentat la înregistrare fiind împachetat necorespunzător. Deteriorările survenite în cazul bagajelor de mână (inclusiv îmbrăcămintea) trebuie raportate la bordul aeronavei sau cel mai târziu înainte de a părăsi zona de tranzit. La momentul semnalării, pasagerul va primi un Raport de cabină sau un PIR.
Revendicările trebuie depuse în scris în interval de maxim o lună de la sosirea la destinaţia finală (adică la ultimul aeroport indicat în itinerar), la Divizia de revendicări Wizz Air sau la compania dvs. de asigurări în cazul în care efectuaţi o revendicare directă.
Pentru a ne ajuta să procesăm rapid revendicarea dvs., ataşaţi o copie a raportului de cabină sau al Raportului de nereguli privind proprietatea care v-a fost furnizat la bord sau în aeroport, în momentul efectuării semnalării întârzierii, deteriorării sau jefuirii. De asemenea, furnizaţi-ne datele dvs. de contact şi datele bancare care permit transferul de despăgubiri (dacă există).
În cazul neformulării unei revendicări în intervalul de timp menţionat mai sus, împotriva companiei Wizz Air nu vor fi luate niciun fel de măsuri.
Reclamaţiile (cu excepţia celor privind bagajele) trebuie făcute în scris în interval de o lună de la sosirea zborului la care se referă reclamaţia dvs. În cazul neformulării unei reclamaţii în intervalul de timp menţionat mai sus, împotriva companiei Wizz Air nu vor fi luate niciun fel de măsuri.
Revendicările şi reclamaţiile trebuie trimise la biroul de Relaţii cu clienţii al companiei Wizz Air.
Wizz Air are o flotă tânără compusă dintr-un singur tip de aeronave, respectiv Airbus A320. Toate cele 59 de aeronave sunt propulsate de motoare V-2500 produse de International Aero Engine și sunt echipate cu 180 de scaune confortabile din piele. Aceste noi aparate de zbor ilustrează tehnologii de ultimă oră, ceea ce ne ajută să menţinem costul de exploatare la un nivel scăzut.
Airbus A320-200 ~ Avioane de raza scurta si medie | |
---|---|
Anvergura | 34.09 m (111ft 10in) |
Lungime | 37.57 m (123ft 3in) |
Inaltime | 11.76 m (38ft 7in) |
Motoare | 2 x International Aero Engines IAE V2500-A5 |
Masa gol echipat | 43.200 kg |
Masa maxima de decolare | 71.500 kg |
Echipaj | 2 piloti si 4 insotitori de bord |
Pasageri | 180 |
Viteza maxima | 903 km/h (487 kt) |
Viteza de croaziera economica | 840 km/h (454 kt) |
Distanta max. de zbor | 3600 km |
Cantitatea maxima de combustibil | 24.000 L |