Ucraina International Airlines PJSC, adesea redusă la UIA, este transportatorul de pavilion și cea mai mare companie aeriană din Ucraina, cu sediul central la Kiev, cu principalele sale subdiviziuni din Ucraina, Ucraina, Aviakompaniya Mizhnarodni Avialiniyi Ukrayiny, [ hub la Aeroportul Internațional Boryspil din afara Kievului. Operează zboruri interne și internaționale de călători și servicii de transport de marfă către Europa, Orientul Mijlociu, Statele Unite, Canada și Asia.
Compania aeriană a fost înființată la 1 octombrie 1992 și a început operațiunile la 25 noiembrie 1992 cu zborul Kiev-Londra. A fost una dintre primele "societăți mixte cu capital străin" din Ucraina și prima companie aeriană din fosta Uniune Sovietică de a utiliza noi aeronave Boeing 737-400. Acționarii fondatori au fost Asociația Aviației Civile din Ucraina și Guinness Peat Aviation (GPA), o companie irlandeză de leasing de aeronave. În 1996, Austrian Airlines și Swissair au devenit acționari, investind 9 milioane USD în acțiuni noi.
Compania aeriană a început operațiunile de marfă cu o aeronavă Boeing 737-200 la 13 noiembrie 1994 la Londra și Amsterdam.
În 2000, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare a devenit un acționar investind 5,4 milioane de dolari. În 2006, UIA a adoptat un nou sistem de clasificare a operațiunilor de transport de marfă, care a permis companiei aeriene să transporte o gamă mai largă de bunuri, de la animale vii la alimente proaspete și obiecte valoroase. În plus, a fost introdus un serviciu expres pentru a satisface nevoile clienților care doresc să utilizeze serviciile de livrare rapidă a mărfurilor.
Evoluții începând din 2013În prima jumătate a anului 2013, traficul companiei a crescut cu 60%, ajungând la 2.200.000 pasageri. Potrivit președintelui companiei, Yuri Myroshnikov, UIA a planificat să obțină aceleași rezultate anuale 2013 (adică să atingă un trafic anual de 4.400.000). La 25 aprilie 2014, UIA a început zboruri non-stop de la Kiev la Aeroportul Internațional John F. Kennedy din New York City. De asemenea, în 2013, datorită dispariției concurentului Aerosvit, UIA a lansat noi zboruri din Ucraina către Baku în Azerbaijan, Erevan în Armenia, Larnaca în Cipru, Munchen în Germania, Varșovia în Polonia, Vilnius în Lituania, Praga în Cehia, Atena în Grecia, Batumi în Georgia, Moscova (Aeroportul Sheremetyevo), Ekaterinburg, Sankt Petersburg, Kaliningrad, Nizhnevartovsk, Novosibirsk, Rostov-on-Don și Sochi în Rusia, Bishkek în Kârgâzstan și în 2014 New York în Statele Unite .
În octombrie 2015, UIA a fost interzisă de guvernul rus să zboare spre destinații ruse ca răspuns la interzicerea de către guvernul ucrainean a companiilor aeriene rusești de a zbura în Ucraina.
Din iunie 2016, majoritatea zborurilor internaționale ale UIA sunt vândute cu tariful de bază "doar pentru bagajele de mână". În cazul în care pasagerii rezervă acest tarif și doresc să verifice în bagaje, se vor percepe comisioane de până la 60 USD per zbor. De asemenea, din vara anului 2016 UIA umezește un ERJ 145 din Dniproavia (de asemenea, din grupul "Privat") pentru servicii zilnice către Cernăuți (deoarece starea aeroportului nu permite operațiunile E-190 și B737)
La 14 iunie 2016 birourile UIA au fost percheziționate din cauza unei anchete efectuate de Biroul Național Anticorupție al Ucrainei cu privire la taxele de pasageri neplătite către Fondul de Stat pentru Aviație.
Începând cu data de 22 iunie 2016, structura de proprietate este înregistrată astfel: 74.1627% Proiect de investiții de capital, Ucraina și 15.9108% Ontobet Promotions Ltd, Cipru.
În martie 2018, Ucraina International a anunțat un plan de modernizare a flotei. În timp ce primul dintre cele patru pre-deținute Boeing 777-200ER fusese deja livrat, compania aeriană așteaptă câteva noi aeronave Boeing 737 și Embraer 195 în cursul anului pentru a înlocui ultimele Boeing 737 Classics.
Nivele Membership | CLASSIC | PREMIUM |
---|---|---|
Tip Card | Digital | Digital / Plastic |
Starea de obținere a condițiilor | Formular complet de cerere de membru | 20 000 stare mile sau 20 segmente de zbor de stare în decursul unui an calendaristic |
Condiții de salvare a stării | Nu | 20 000 stare mile sau 20 segmente de zbor de stare în decursul unui an calendaristic |
Stare validitate | Toată viaţa | 1 calendaristic |
BENEFICII ȘI PRIVILEGII* | Classic | Premium |
Clasa Business check in indiferent de clasa de rezervare indicată în bilet | Nu | Da * * |
Business Lounge invitație, indiferent de clasa de rezervare indicată în bilet | Nu | Da * * (cu condiția ca Business Lounge să fie disponibil și să funcționeze înainte de plecarea zborului) |
Invitație Business Lounge pentru un companion care călătorește același zbor UIA ca și deținătorul cardului, în cazul în care titularul cardului călătorește în clasa Business | Nu | Da* * (cu condiția ca Business Lounge să fie disponibil și să funcționeze înainte de plecarea zborului) |
Aeroportul Boryspil de control aeroportuar de securitate prioritară | Nu | Da (împreună cu invitația la salonul de afaceri) |
Alocație suplimentară pentru bagaje | Nu | + 1 piesa * * * |
2 kg suplimentar pentru fiecare bucată din bagajele verificate, dar care nu depășesc 32 kg (și pentru echipamentele sportive) | Nu | Da |
Alocație suplimentară pentru bagaje | Nu | 1 bucată 12 kg (Cu excepția Embraer-145, în cazul în care rata bagajelor de mână este de 1 loc la 5 kg / 105 cm) |
Extra mile bonus pentru fiecare zbor UIA | Nu | +25% |
Taxă de rezervare ulterioară pentru bilet de avion pe rutele internaționale (cu mai puțin de 5 zile calendaristice înainte de plecare) | Taxabil | Netaxabil |
Ofertă specială UIA și Panorama Club Partner | Da | Da |
* UIA are propriile zboruri regulate sub codul PS care sunt eligibile pentru acumularea milelor de stat
* * Beneficiile sunt oferite la prezentarea unui card de membru plastic sau digital valid .
* * * Nu sunt disponibile avantaje pentru tarifele care nu includ bagajele biletului. Beneficiile sunt oferite la prezentarea unui card de membru plastic sau digital valid la check-in la aeroport.
Flota Ucrainei International Airlines constă din următoarele aeronave începând din iunie 2018:
Aeronava | In Serviciu | Comenzi | Pasageri | Note | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
C | Y+ | Y | Total | |||||
Boeing 737-300 | 2 | — | var. | – | var. | 132 | Să fie retras în 2018 | |
– | 148 | 148 | ||||||
Boeing 737-500 | 1 | — | var. | – | var. | 112 | Să fie retras în 2018 | |
Boeing 737-800 | 26 | 3 | var. | – | var. | 186 | ||
Boeing 737-900ER | 4 | — | var. | – | 159 | 189 | ||
– | 215 | 215 | ||||||
Boeing 767-300ER | 4 | — | 12 | 38 | 211 | 261 | Să fie retras din 2019 până în 2020 | |
Boeing 777-200ER | 3 | 1 | 21 | 16 | 324 | 361 | Al patrulea, care urmează să fie livrat în aprilie 2019 | |
Embraer 190 | 5 | 2 | 8 | — | 96 | 104 | ||
Embraer 195 | — | 6 | Livrările vor începe în 2018 | |||||
Total | 45 | 8 |