Tunisair

Tunisair Logo

1. Despre Tunisair

Société Tunisienne de l'Air sau Tunisair (arabă: الخطوط التونسية) este compania aeriană de transportator de pavilion din Tunisia. Formată în 1948, operează servicii internaționale programate pe patru continente. Baza principală este Aeroportul Internațional Tunis-Carthage. Sediul central al companiei aeriene se află în Tunis, lângă aeroportul din Tunis. Tunisair este membru al Organizației aeriene a transportatorilor aerieni.

2. Istoric Tunisair

1.Lansarea companiei

21 octombrie 1948

  • Publicarea decretului de aprobare a statutului Tunisair Air Tunisair.
  • Capital: 60 de milioane de franci francezi.
  • Sediul central: 1 Strada Atena, Tunis.
  • Obiectiv: exploatarea a 4 Dakota (DC 3) cumpărată de la Armata SUA în 1947, pentru suma de 56,5 milioane de franci, un preț interesant conform comentariilor presei din acea perioadă.
  • Dl CHEBBI MESSAOUD, primul Tunisian recrutat pe 21 octombrie 1948 sub numărul 03

7 decembrie 1948

  • Prima întâlnire constitutivă în Dar El Bey.
  • Numirea domnului Pomey în funcția de director executiv al companiei, al cărei capital include guvernul tunisian, Air France și sectorul privat.

Februarie 1949

  • Numirea membrilor consiliului de administrație al societății, inclusiv doi tunisieni, MM. Lahbib Jellouli și Abdelaziz Ben Khélil.

1 aprilie 1949

  • Tunisair începe operarea aeronavei care a fost inițial închiriată de Air France, în numele Tunisair.

Compania aeriană din 1953

  • Rețeaua exploatată de Tunisair este estimată la 6500 km față de numai 2000, în 1949.

Tunisair 1954

  • Primul bilanț al companiei care aduce profituri de 3,2 milioane de franci.
  • În același an, achiziționarea primului DC 4.

25 iunie 1955

  • Tunisair își sărbătorește pasagerul său de 300.000.

Martie 1956

  • Achiziționarea unui al doilea DC 4, care va fi pus în funcțiune în data de 30 martie a aceluiași an.
  • Un al treilea DC 4 este pus în funcțiune înainte de sfârșitul anului 1956.
  • Pentru prima oară, este deschisă o linie directă Tunis-Paris.
  • În același an, Tunisair a depășit, pentru prima dată, 100.000 de pasageri într-un singur an și a obținut un profit net de 114 milioane de franci.
2.Tunisificarea Tunisair

1958

  • Începutul tunisianizării personalului companiei. Piloții și inginerii de zbor sunt instruiți în Franța și Maroc.
  • Primii însoțitori de zbor tunisieni încep să intre.
  • Crearea serviciului "Escale" pentru a asista activitatea de operare a aeronavei.
  • Acest serviciu are succes și începe să asiste avioanele companiilor străine.

25 iulie 1958

  • Tunisificarea serviciilor de aviație civilă și meteorologice.

Sâmbătă, 2 septembrie 1961

  • Sosirea în Tunis a primei caraveluri achiziționate de Tunisair.
  • Avion avion cu o capacitate de 76 de locuri, asigură că zborul de la Paris se rotește trei săptămâni prin Nisa în special.

1962

  • Inaugurarea Aeroportului Internațional El Aouina, a cărei pista extinsă (3200 m lungime și 45 m lățime) poate găzdui acum Boeing 707.
  • Cost: 2,5 milioane dinari.

Aprilie 1964

  • Achiziționarea unei caraveluri a treia. DC 3 asigură, începând cu 1 aprilie 1964, zboruri regulate care leagă Tunisul de Djerba.

1965

  • Deschiderea primelor birouri Tunisair în străinătate.
  • Acestea sunt birourile din Paris, Geneva, Frankfurt și Roma.

Aprilie 1966

  • Construcția noului turn de control în doar 7 zile, "un record mondial", spune Le Petit Matin.

1 aprilie 1967

  • Sosirea primului zbor Tunisair la aeroportul din Amsterdam-Schiphol
3.Viteza de croazieră

1968

  • Continuarea acțiunilor de susținere a activității turistice.
  • Soarta Tunisair este sigilată de creșterea activității turistice. Traficul de pasageri de un sfert al companiei este reprezentat de zboruri charter (în 1969, 76,330 pasageri, în 1975, 756 000 de pasageri).
  • Închirierea aeronavelor pentru reducerea numărului de locuri de muncă ale companiei.
  • Tunisair își pune birourile în străinătate la dispoziția autorităților turistice, a hotelierilor și a agenților de voiaj.
  • Semnarea unui acord cu Oficiul Național al Turismului și Termalismului, conform căruia birourile Tunisair din străinătate primesc corespondența ONTT.

1971

  • Achiziționarea primului Boeing 727 - 200.

August 1973

  • Sediul la 113 avenue de la Liberté. Gruparea principalelor direcții ale companiei care are 1100 de agenți, inclusiv 5 comandanți, 20 de co-piloți și 27 de ingineri de zbor.

Iunie 1973

  • Al doilea Boeing.

Decembrie 1973

  • Al treilea Boeing.

1 aprilie 1973

  • Tunisair Boeing traversează pentru prima dată Canalul și pune Londra peste două ore de la Tunis. Numărul de engleză care vizitează Tunisia este înmulțit cu 30.

1977

  • Achiziționarea a 3 Boeing. Tunisair are un total de 10 Boeing. Caravele sunt retrase treptat din traficul aerian.
  • Tunisair depășește pentru prima dată milioane de pasageri transportați într-un singur an.
4.Tehnologie de masterat

23 decembrie 1978

  • Inaugurarea aeroportului internațional din Tozeur-Nefta. Boeing Hannibal a aterizat acolo pentru prima oară făcând excursia Paris-Tozeur prin Monastir. Deoarece Tunisair multiplică zborurile și frecvențele pe această nouă destinație turistică.

1979

  • Prima "vizită mare" (GV) a unui Boeing 727 - 200 făcută de tehnicienii tunisieni în timp record; prima în Africa și în lumea arabă.

29 octombrie 1979

  • Punerea în funcțiune a primului Boeing 737-200.

17 noiembrie 1979

  • Al doilea Boeing 737 - 200 pus în funcțiune. Tunisair acoperă mai mult de 67.000 kilometri, legând Tunisia de 22 de orașe europene și 12 orașe arabe și africane.

Martie 1982

  • Deschiderea liniei Tunis - Dakar.

Iunie 1982

  • Lansarea primului Airbus A300.
  • Deschiderea liniei Atena - Damasc.
  • Primirea Airbus 300 AB4.

1985

  • Deschiderea liniei Monastir - Geneva
  • Deschiderea liniei Tunis - Atena - Istanbul

1986

  • An dificil pentru Tunisair.
  • scăderea cu 13% a traficului de călători din cauza condițiilor economice dificile.
5.Pariul excelenței

1988

  • Un an excelent pentru compania cu un venit brut de exploatare de 95 de milioane de dinari și un profit operațional net de 69 de milioane de dinari, cu 50% mai mult decât în 1987.

1990

  • Lansarea a două Airbus A320s. Schimbarea logo-ului companiei, care rămâne mereu atașat la gazelă.
  • Noiembrie 1991

    • Inaugurarea noului sediu al companiei.

    Aprilie 1992

    • Achiziționarea unui nou Boeing 737 - 500.
    • Achiziționarea de material rulant nou și servitute. 1993 - 1998
    • Deschiderea unor linii noi: Praga, Budapesta, Varșovia, Bratislava, Lisabona, Linz, Salzburg, Graz, Moscova, Beirut și Stockholm.

    Iunie 1995

    • Statul lansează o ofertă publică de vânzare pentru 20% din capitalul din Tunisair.
    • Nașterea noii clase Privilege și implementarea formulei Fidelys.

    1997

    • Pentru prima dată, se atinge pragul de 3 milioane de pasageri transportați într-un singur an.
    6.Provocarea

    Martie 1998

    • Tunisair atinge suma cumulată de 50 de milioane de pasageri.

    1998

    • Semnarea a două acorduri majore cu două săptămâni în afară cu Boeing și Airbus pentru achiziționarea a 15 aeronave (A319 și B737).

    21 octombrie 1998

    • Tunisair sărbătorește cea de-a cincizecea aniversare a creării sale.
    • Dezafectarea B727.

    1999

    • Semnarea unei alianțe cu Air France.
    • Inaugurarea noului atelier de pictura a mașinilor Tunisair.
    • Recepția a 2 Airbus A320 și 3 Boeing B737 - 600.

    2000

    • Achiziționarea a 2 Airbus A300-600 și primirea a 3 Boeing B737-600 și a unui Airbus A320.

    2001

    • Achiziționarea unui Airbus A320 și a unui Boeing B737-600. Eliminat 4 Boeing B737-200s.
    • Crearea Cateringului din Tunisia.

    2002

    • Achiziționarea unui Airbus A320 în iunie.
    • Deschiderea liniilor: Tunis-Benghazi (în octombrie) și Tunis-Dubai prin Beirut (în decembrie).

    2003

    • Deschiderea liniei Tunis-Bamako-Abidjan (în decembrie).
    • Începerea planului de restructurare a companiei.
    • Crearea Centrului de Aviație de Formare din Tunisia (ATCT): Centrul de formare pentru personal Navigant Tehnică și tehnicieni pe simulatoare de tip A319.

    2004

    • Februarie: Ca parte a îmbunătățirii continue și pentru a asigura satisfacția și fidelitatea clienților săi, Tunisair este ISO 9001: 2000 de catre Bureau Veritas, certificarea atestă nivelul de calificare, competență, securitatea și calitatea realizate de Tunisair în domeniul operațional și tehnic, în conformitate cu reglementările tunisian și internaționale, practicile industriale și standardele internaționale. TUNISAIR intenționează să își reînnoiască certificarea ISO 9001 versiunea 2008 în cursul anului 2010.
    • 11 octombrie: inaugurarea noului sediu al Reprezentanței Tunisair pentru Franța, Avenue Friedland, la Paris.

    2005

    • Tunisair își îndepărtează două activități prin crearea:
      • Tunisair Manipularea activităților de asistență la sol.
      • Tunisair Technics pentru activități de asistență tehnică, în calitate de partener în această nouă filială, compania germană Lufthansa.
    • Tunisair este transportatorul oficial al WSIS Tunis 2005, Summit mondial privind societatea informațională. A contribuit astfel la influența Tunisiei și la succesul acestui summit.
    • martie: Introducerea e-ticketing-ului pe anumite destinații.
    • septembrie: înființarea site-ului comerciantului Tunisair pentru vânzările online: www.tunisair.com

    2006

    • Implementarea strategiei comerciale a companiei, dezvoltată de o firmă internațională de consultanță: Lufthansa Consulting.
    • Deschiderea liniilor: Tunis-Oran și Tunis-Nantes
    • decembrie: e-ticketing-ul reprezintă 32% din valorile mobiliare emise pe piețele eligibile.

    2007

    • Februarie: certificarea ISO revalidată de biroul tunisian INNORPI.
    • Aprilie: Retrofitarea unui A319 A319 ER (Range Extended) și achiziționarea unui nou Airbus A319ER (Alyssa).
    • Dezvoltarea rețelei privind Orientul Mijlociu.
    • Generalizarea e-ticketing-ului.
    Ridicarea

    2008

    • sărbătoarea celei de-a 60-a aniversări a TUNISAIR-ului octombrie 2008.
    • Sărbătoarea celui de-al 87-lea pasager al TUNISAIR, 07 noiembrie 2008, a sosit la bordul zborului său de la Geneva. O recepție a fost rezervată pentru el la aeroportul din Tunis Carthage de către personalul TUNISAIR în prezența mass-media locului.
    • Numărul de pasageri a atins pentru prima dată 3,8 milioane.
    • Factorul de umplere (toate zborurile combinate) a fost de 70%.
    • Tunisair a atins 97.382 ore de zbor (+ 6,3%) comparativ cu 2007.

    2009

    • Renovarea celor douăsprezece aeronave A320 cu o reconfigurare a aspectului cabinei.
    • Tunisair a fost clasat de Observatorul de Securitate al Aviației și de Turism din Geneva, fiind una dintre cele mai fiabile companii din lume.
    • Octombrie 2009, în așteptarea locației sale viitoare pe teritoriul SUA, Tunisair numește agenții săi generali în Statele Unite și Canada.
    • noiembrie 2009 deschiderea a două noi linii de la Tozeur la Madrid și Milano.
    • Tunisair a angajat noul său plan de flotă, care se va concentra pe achiziționarea de producătorul Airbus de 19 aeronave în 16 de aeronave comandate ferme (10 Airbus A320, A330 și A350 3 3) și 3 aeronave opțiuni comandate (2 și 1 A320 A350).

    2010

    • martie 2010 certificatul ISO 9001 a fost revalidat de biroul INNORPI.
    • Iunie 2010 primirea unui nou Airbus A320 numit "Habib Bourguiba".
    • octombrie 2010, deschiderea liniei Tunis-Veneția-Tunis.

    2011

    • iunie 2011 deschiderea liniei Tunis-Moscova.
    • octombrie 2011 deschiderea noii linii Tunis-Bilbao.

    2012

    • iulie 2012: livrarea unui nou Airbus A320 numit Aziza Othmana

    2013

    • 12 februarie: Livrarea unui nou Airbus A320 numit Sousse.
    • 31 martie: Deschiderea liniei Tunis Ouagadougou (Burkina Faso).
    • 30 aprilie: Livrarea unui nou Airbus A320 numit Ibn Jazzar.
    • 12 noiembrie: deschiderea celei de-a șasea destinații din Libia între Tunis și Tobruk. Tunisair și desert în Libia: Tripoli, Benghazi, Misrata Sebha, El-Beida Labraq și Tobruk.

    2014

    • 10 noiembri:Tunisair este ales timp de trei ani a doua vicepreședinte al Comitetului Executiv al Asociației africane Airlines (AFRAA) și reprezentant al Africii de Nord Regiune.
    • 19 noiembrie: Tunisair este ales membru al Comitetului executiv al Organizației arabe a transportatorilor aerieni (AACO).
    • 27 noiembrie: Tunisair a semnat între Airbus și grupul de aviație a scrisorii de intenție pentru un acord de parteneriat pentru a crea un Airbus aprobat centru de formare pentru întreținerea Airbus A320 și A330 din Tunis.
    • 28 noiembrie: Livrarea unui nou Airbus A320 botezat Farhat Hached. Această aeronavă este primul Airbus cu Sharklets al companiei.

    2015

    • Februarie: Tunisair sărbătorește cea de-a 20-a aniversare a programului său de loialitate "Fidelys".
    • 01 martie: Tunisair adoptă conceptul Piece.
    • 02 martie: Tunisair reînnoiește certificarea IOSA (IATA Operational Safety Audit) cu noua metodologie E-IOSA (Enhanced IOSA).
    • 09 aprilie: Tunisair lansează Web & Mobile Check-in.
    • 09 iunie: Primirea primului transportor A330-200, numit "Tunis".
    • 17 iunie: La Le Bourget, Grupul TUNISAIR și Airbus anunță lansarea parteneriatului lor în domeniul instruirii de întreținere pentru modelele A320 și A330. Acest acord de parteneriat strategic vizează stabilirea primei colaborări de formare în domeniul întreținerii Airbus A320 și A330 în Africa și a 6-a în lume.
    • 24 august: Primirea celui de-al doilea model A330-200, numit "Sidi Bou Saïd".
    • 08 septembrie: Semnarea unei convenții de parteneriat între Tunisair și AIR ALGERIA Alger, concepute pentru a consolida parteneriatul dintre cele două companii aeriene în domeniul întreținerii aviației, operațiunile de zbor, domeniul de aplicare comerciale, inclusiv zborurile de programare armonioase , acordurile comerciale, de trecere și de transport de marfă și dezvoltarea Cartei parteneriatului și Carta timp, grupul de operații, de formare, organizarea și schimburi și de comunicare între sistemele informatice de cumpărare.
    • Decembrie: TUNISAIR lansează partenerul său de comunicare instituțională "GET CLOSER" pe suporturile de comunicare scrise, audiovizuale și electronice furnizate în acest scop. Noul concept al campaniei se bazează pe poziția privilegiată deținută de Societatea Națională în inima pasagerilor săi, prin urmare, sloganul „Tunisair, Apropiați-vă“.

    2016

    • 1 martie: Recuperarea oficială și concretă a activității "Tunisie Catering".
    • 14 martie: Achizitionarea unui scaner de mare viteza pentru inspectia cu raze X de marfuri avansate, ideal pentru paletele de marfa aeriana si tehnologia de marfa cu dubla vedere.
    • 14 aprilie: Redeschiderea liniei Tozeur - Paris CDG - Tozeur
    • 17 mai: Redeschiderea liniei Tunis - Praga - Tunis
    • 16 iunie: Zbor inaugural Tunis - Montreal - Tunis Tunisia servește Montreal din Tunis cu 2 zboruri pe săptămână, miercurea și sâmbăta.
    • 25 iunie: Redeschiderea Moscovei de la aeroporturile din Monastir (TU262 / TU263) și Enfidha (TU268 / TU269).
    • 06 iulie: Deschiderea liniei Tunis - Niamey. Acest nou traseu este programat pentru două zboruri săptămânale în zilele de miercuri și sâmbătă.
    • Septembrie: Tunisair a fost de acord cu compania Airbus în ceea ce privește transformarea celorlalte patru modele A320 (opțiune curentă motor) și A330 din ordinul 2008 în cinci noi generații A320 (opțiune nouă pentru motor).

    3. Bilet de avion pentru copii

    1

    4.Transportul animalelor la bordul aeronavelor Tunisair

    Dacă doriți să călătoriți cu animalul dvs. de companie, trebuie să știți că, pentru anumite tipuri de aeronave, precum și pentru anumite destinații, transportul animalelor de companie poate fi limitat sau interzis.

    Pentru a ști totul despre transportul animalului dvs., indiferent dacă acesta poate călători cu dvs. în cabină sau în cărucior sau dacă trebuie transportat prin transport de marfă, este esențial să vă informați prezența în rezervarea călătoriei dvs. sau contactați-ne la Call Center prin e-mail: callcenter.casspeciaux@tunisair.com.tn sau telefonic: 0021670 101.310 Numărul platinei: 81 10 77 77

    5. Informatii Check-in

    Atunci când rezervați biletul de avion online, asigurați-vă că informațiile furnizate sunt corecte, și anume:

    • numele și prenumele (așa cum apar în pașaport)
    • numărul pașaportului
    • țara care a eliberat pașaportul
    • data expirării pașaportului
    • data nașterii
    • naționalitate

    De asemenea, puteți adăuga sau modifica informațiile dvs. de rezervare prin secțiunea Vizualizați / editați serviciul de e-service în orice moment după rezervare și înainte de check-in.

    6. Programe de fidelizare si puncte Tunisair

    2 Clasic
  • Posibilitatea de a vă consuma Miles-ul de îndată ce ați efectuat prima dvs. călătorie;
  • O indemnizație suplimentară pentru bagaje. Consultați beneficiile Fidelys pentru alocația suplimentară de bagaje
  • A treia prioritate pe lista de așteptare de pe aeroport;
  • Prioritatea în livrarea de bagaje, dacă aplicați taloanele pentru bagaje FIDELYS;
  • Posibilitatea de a achiziționa biletul cu mile, cu cel puțin 7 zile înainte de data programată a călătoriei dvs. și acest lucru, în limita disponibilității locurilor.
  • 3 Silver
  • Acces la biroul de înregistrare rezervat clienților din mediul de afaceri, în Tunisia și în străinătate, pentru a economisi timp și ușurință;
  • Alocație suplimentară pentru bagaje Consultați prestațiile Fidelys pentru alocația suplimentară de bagaje
  • A doua prioritate pe lista de așteptare de pe aeroport;
  • O invitație la "Salonul Privilège" de la aeroportul din Tunis-Cartagina, pentru a asigura confortul într-un decor rafinat;
  • Prioritatea în livrarea de bagaje, dacă aplicați taloanele pentru bagaje FIDELYS;
  • Un bonus suplimentar de 25% din premiul Miles în plus față de cele acumulate de rezervarea călătoriilor dvs.;
  • Privilegiul de a menține statutul de argint pentru cel de-al doilea an, cu un echilibru între calificările de tip "Status Miles" și "Numărul zborurilor (o singură cale)", comparativ cu condițiile de trecere din primul an;
  • Posibilitatea de a achiziționa biletul cu mile, cu cel puțin 3 zile înainte de data programată a călătoriei dvs. și acest lucru, în limita disponibilității locurilor.
  • 4 Gold
  • Acces la biroul de înregistrare rezervat clienților din mediul de afaceri, în Tunisia și în străinătate, pentru a economisi timp și ușurință;
  • Alocație suplimentară pentru bagaje Consultați prestațiile Fidelys pentru alocația suplimentară de bagaje
  • Prima prioritate pe lista de așteptare de pe aeroport;
  • O invitație gratuită la saloanele de afaceri ale tuturor aeroporturilor deservite de Tunisair, în Tunisia și în străinătate, pentru dvs. și pentru compania dvs. de călătorie;
  • Ofertă rapidă de acces pentru camioane pentru o verificare rapidă la aeroportul din Tunis-Cartagina; cardul de acces va fi furnizat la check-in.
  • Prioritatea în livrarea de bagaje, dacă aplicați taloanele pentru bagaje FIDELYS;
  • Un bonus suplimentar de 50% din premiul Miles în plus față de cele acumulate de rezervarea călătoriilor dvs.;
  • Privilegiul de a păstra statutul de aur pentru al doilea an cu un sold de „Miles Level“ sau „numărul de zboruri (un fel) care se califică“ relativ redus la condițiile de trecere a primului an;
  • Posibilitatea de a achiziționa Biletul cu Premiul cu kilometri, fără întârziere și în limitele disponibilității locului.
  • 7. Politici de bagaje

    5 6 7 8

    8. Destinatii Tunisair

    9

    9.Flota Tunisair

    10