Thai

Thai Logo

1. Despre Thai

Compania aerian─â Thai Airways este o companie aerian─â de transport de pavilion din Thailanda. Compania aerian─â are sediul central ├«n Vibhavadi Rangsit Road, districtul Chatuchak, Bangkok, ╚Öi opereaz─â ├«n principal din Aeroportul Suvarnabhumi. THAI este membru fondator al Star Alliance. Compania aerian─â este al doilea cel mai mare ac╚Ťionar al transportatorului low-cost Nok Air, cu o participa╚Ťie de 21,80%, ╚Öi a lansat un transportator regional cu numele Thai Smile la mijlocul anului 2012, folosind noi aeronave Airbus A320.

De la hub-ul s─âu de la Aeroportul Suvarnabhumi ╚Öi de la hub-ul secundar de la Aeroportul Interna╚Ťional Phuket, THAI (inclusiv filialele) zboar─â c─âtre 84 de destina╚Ťii din 37 de ╚Ť─âri, folosind o flot─â de peste 90 de aeronave. Compania aerian─â a fost odat─â operatorul a dou─â dintre cele mai lungi rute non-stop ├«ntre Bangkok ╚Öi Los Angeles ╚Öi New York, dar din cauza pre╚Ťurilor ridicate ale combustibilului, retragerii aeronavelor, limitelor de greutate a bagajelor ╚Öi zborurilor ├«n cre╚Ötere, - opri╚Ťi serviciile din SUA ├«n 2012 pe termen nelimitat. ├Äncep├ónd cu anul 2013, serviciile ├«ntre Bangkok ╚Öi Los Angeles au fost servite prin intermediul Aeroportului Interna╚Ťional Incheon l├óng─â Seul, totu╚Öi, serviciul a fost ├«ncheiat ├«n Statele Unite la 25 octombrie 2015. Re╚Ťeaua de c─âi a THAI este dominat─â de zboruri c─âtre Europa, Asia de Est ╚Öi Sud / Asia, de╚Öi compania aerian─â serve╚Öte cinci ora╚Öe din Oceania. THAI a fost prima companie aerian─â Asia-Pacific care a servit Aeroportul Heathrow din Londra. ├Än r├óndul transportatorilor din Asia-Pacific, THAI are una dintre cele mai mari opera╚Ťiuni de pasageri din Europa.

2. Istoric Thai

Inceputuri

THAI Airways ├«╚Öi are originea ├«n 1960 ca un joint-venture ├«ntre Scandinavian Airlines (SAS), care a de╚Ťinut o cot─â de 30% a noii companii evaluate la dou─â milioane de bahturi thailandeze ╚Öi compania de transport Thai din Thailanda, Thai Airways Company (Thai: Ó╣ÇÓŞöÓŞ┤ÓŞÖÓŞşÓŞ▓ÓŞüÓŞ▓ÓŞĘ Ó╣äÓŞŚÓŞó). Scopul asocia╚Ťiei ├«n participa╚Ťiune a fost de a crea o arip─â interna╚Ťional─â pentru compania de transport Thai Airways. SAS a oferit, de asemenea, expertiz─â opera╚Ťional─â, managerial─â ╚Öi de marketing, cu asisten╚Ť─â ├«n formarea profesional─â care vizeaz─â construirea unei companii aeriene na╚Ťionale complet independente ├«n cel mai scurt timp posibil. Resortisan╚Ťii thailandezi, prin formare ╚Öi experien╚Ť─â, au reu╚Öit treptat s─â-╚Öi asume responsabilitatea deplin─â ╚Öi num─ârul personalului expatriat a sc─âzut ├«n mod corespunz─âtor, iar expatria╚Ťii reprezentau mai pu╚Ťin de 1% din personalul din Thailanda ├«n 1987. Primul zbor al transportatorului a fost 1 mai 1960. Biletele au fost operate la nou─â destina╚Ťii din Asia de peste mari din Bangkok.

Primele servicii intercontinentale ale companiei aeriene, folosind sistemul Douglas DC-8, au ├«nceput ├«n 1971 ├«n Australia ╚Öi apoi ├«n Europa ├«n anul urm─âtor. Un num─âr de triunghi Douglas DC-10 mai mare, triunghi, a fost achizi╚Ťionat ├«n anii 1970. Serviciile pentru America de Nord au ├«nceput ├«n 1980.

La 1 aprilie 1977, dup─â 17 ani de participare la capital de c─âtre SAS, guvernul thailandez a cump─ârat restul de 15% din ac╚Ťiunile de╚Ťinute de SAS, iar THAI a devenit o companie aerian─â de╚Ťinut─â de guvernul thailandez. ├Än 2016, compania este de╚Ťinut─â ├«n propor╚Ťie de 51% de Ministerul de Finan╚Ťe din Thailanda. Patruzeci ╚Öi ╚Öapte la sut─â din ac╚Ťiunile sale tranzac╚Ťioneaz─â la Bursa de Valori din Thailanda.

Anii 1980 și 1990: fuziunea cu compania Thai Airways

La 1 aprilie 1988, premierul general Prem Tinsulanonda, ├«n c─âutarea unui transportator na╚Ťional unic, a fuzionat opera╚Ťiunile interna╚Ťionale ╚Öi interne ale celor dou─â companii pentru a forma compania actual─â, Thai Airways International. La 25 iunie 1991, noua THAI ╚Öi-a listat ac╚Ťiunile la Bursa de Valori din Thailanda ╚Öi le-a oferit publicului. Oferta public─â de ac╚Ťiuni din partea THAI este cea mai mare dintre cele realizate vreodat─â ├«n ╚Ťar─â.

În 1997, Thai Airways a planificat un program de privatizare, primul în istoria thailandeză.

La 14 mai 1997, THAI, ├«mpreun─â cu Lufthansa, Air Canada, SAS ╚Öi United Airlines, au ├«nfiin╚Ťat prima ╚Öi cea mai mare alian╚Ť─â din lume, Star Alliance.

Anii 2000: Re├«nnoirea m─ârcii aeriene ╚Öi dificult─â╚Ťile financiare

Pe parcursul anilor 2000 (deceniul), THAI a continuat agresiv extinderea re╚Ťelei de rute cu noi servicii c─âtre Chengdu, Busan, Chennai, Xiamen, Milano, Moscova, Islamabad, Hyderabad, Johannesburg (mai t├órziu suspendate) ╚Öi Oslo.

Utiliz├ónd Airbus A340-500 pe care le-a achizi╚Ťionat ├«n 2005, THAI a ├«nceput zboruri non-stop de la Bangkok la New York, primele sale servicii non-stop c─âtre America de Nord. Compania aerian─â a convertit mai t├órziu serviciile existente cu un singur punct la Los Angeles ├«n servicii non-stop folosind acela╚Öi tip de aeronav─â. Referindu-se la costurile foarte mari ale combustibilului, THAI a ├«ntrerupt serviciul din New York ├«n iulie 2008, chiar dac─â compania aerian─â a reu╚Öit s─â umple 80% din num─ârul de locuri. Serviciul c─âtre Los Angeles a revenit din nou la serviciul one-stop prin Seoul la 1 mai 2012, l─âs├ónd compania aerian─â f─âr─â un serviciu non-stop ├«ntre Thailanda ╚Öi America de Nord. A340-urile folosite au fost eliminate treptat folosind Boeing 777-200ER pentru ruta Bangkok-Seoul-Los-Angeles. De╚Öi antena A340 utilizat─â pentru servicii non-stop nu a fost supus─â ETOPS, introducerea treptat─â a serviciului 777 cu serviciul unic (cu regula de 330 de minute) va fi nedeterminat─â pentru anii urm─âtori; compania aerian─â nu inten╚Ťioneaz─â s─â urm─âreasc─â destina╚Ťii mai noi din America de Nord (de exemplu, Houston, TX, SUA) sau s─â achizi╚Ťioneze Boeing 747-8 pentru rute trans-Pacific, deoarece Thai Airways opereaz─â Airbus A380.

├Än 2006, THAI ╚Öi-a mutat opera╚Ťiunile de transport pe noul aeroport Bangkok Suvarnabhumi. Coincid├ónd cu sosirea noilor aeronave la mijlocul anilor 2000, precum ╚Öi cu noul aeroport din Bangkok, compania aerian─â a lansat o re├«nnoire a m─ârcii prin introducerea unui nou model de aeronave, a unor scaune noi pentru aeronave ╚Öi a serviciilor de sol ╚Öi aerian renovate.

Anii 2000 (deceniul), de asemenea, a v─âzut THAI extinderea re╚Ťelei de rute dincolo de centrul s─âu Bangkok. Compania aerian─â a lansat zboruri non-stop de la Phuket c─âtre Tokyo-Narita, Seoul-Incheon ╚Öi Hong Kong.

├Än perioada de la sf├ór╚Öitul anilor 2000, cre╚Öterea agresiv─â a THAI a fost ├«mpiedicat─â de o combina╚Ťie a factorilor interni ╚Öi externi, incluz├ónd o cre╚Ötere a pre╚Ťurilor combustibililor, un conflict politic intern ├«n Thailanda ╚Öi criza economic─â global─â de la sf├ór╚Öitul anilor 2000. ├Än 2008, dup─â ce a atins profitul ├«n ultimii 40 de ani, THAI a ├«nregistrat o pierdere pentru prima dat─â ├«n istoria sa de aproximativ 21 miliarde baht (675 milioane USD). Compania aerian─â a men╚Ťionat costurile ridicate ale combustibilului ╚Öi situa╚Ťia politic─â din Thailanda. ├Äncep├ónd cu trimestrul II 2009, dup─â o serie de ini╚Ťiative de restructurare, inclusiv o am├ónare a livr─ârilor Airbus A380 de doi ani, transportatorul a revenit la un profit net de 2,5 miliarde de baht. De atunci a primit primele A380 ╚Öi a ├«nceput serviciul ├«n Hong Kong la 6 octombrie 2012.

2010: Reînnoirea și extinderea flotei

Cu ocazia anivers─ârii a 50 de ani ├«n 2010, THAI, condus─â de Piyasvasti Amranand, pre╚Öedintele ╚Öi fost ministru al energiei, a stabilit noi planuri pentru viitorul companiei aeriene, inclusiv o re├«nnoire semnificativ─â a flotei de aeronave ╚Öi o modernizare a serviciilor existente. THAI a dat ordine pentru un num─âr de aeronave, inclusiv costurile eficiente Boeing 787 ╚Öi Airbus A350, ╚Öi a lansat, de asemenea, o renovare a cabinelor sale Boeing 747 ╚Öi 777. Av├ónd ├«n vedere costurile crescute ale combustibilului, compania aerian─â a eliminat ├«n prezent cea mai ineficient─â aeronav─â, inclusiv Airbus A340-500. Compania aerian─â a livrat prima sa aeronav─â Airbus A380 ├«n ultima jum─âtate a anului 2012, inten╚Ťion├ónd ├«n cele din urm─â s─â desf─â╚Öoare aeronava pe principalele sale rute europene.

THAI ╚Öi-a reluat extinderea re╚Ťelei cu reluarea zborurilor c─âtre Bruxelles, pe l├óng─â un nou zbor non-stop de la Stockholm ╚Öi Copenhaga p├ón─â la Phuket. ├Än acela╚Öi timp, criza datoriilor din Grecia a cauzat THAI s─â suspende serviciile sale c─âtre Atena.

Ca parte a strategiei mai largi a THAI ├«n regiune, THAI a lansat un operator regional de transport cu servicii de ├«nalt─â tehnologie, Thai Smile, care opereaz─â cu Airbus A320-200 pe rute regionale ╚Öi interne. Noua companie aerian─â a ini╚Ťiat opera╚Ťiuni comerciale ├«n iulie 2012, dup─â primirea primelor sale A320.

THAI se a╚Öteapt─â s─â fie primul transportator din Asia pentru a zbura zboruri comerciale utiliz├ónd biocarburan╚Ťi. Operatorul a lansat ini╚Ťiativa cu zboruri experimentale ├«n decembrie 2011, ca parte a programului s─âu de Responsabilitate Social─â Corporativ─â, cunoscut ╚Öi sub numele de "Travel Green". THAI sper─â s─â stimuleze produc╚Ťia durabil─â de biocombustibili ├«n Thailanda, colabor├ónd cu agen╚Ťii guvernamentale thailandeze ╚Öi parteneri regionali corporativi, cum ar fi PTT Public Company Limited. Efortul urm─âre╚Öte reducerea emisiilor de dioxid de carbon ├«n transporturile aeriene regionale, precum ╚Öi pozi╚Ťia Thailanda ca fiind "bio-centrul" Asiei.

Toate companiile aeriene thailandeze sunt ├«n prezent (aprilie 2015) ├«n urma revizuirii siguran╚Ťei ├«n urma unui audit negativ din partea Organiza╚Ťiei Avia╚Ťiei Civile Interna╚Ťionale (OACI). Implica╚Ťiile generale ╚Öi posibilele efecte asupra zborurilor cu coduri de cod sunt examinate de Watson, Farley ╚Öi Williams.

La 1 decembrie 2015, Administra╚Ťia Federal─â a Avia╚Ťiei din Statele Unite (FAA) a anun╚Ťat reevaluarea ratingului de siguran╚Ť─â pentru Thailanda, ├«n sc─âdere de la categoria 1 la categoria 2. FAA a afirmat c─â "oficialii avia╚Ťiei americane ╚Öi thailandeze au o rela╚Ťie de cooperare de lung─â durat─â ╚Öi ambele ╚Ť─âri lucreaz─â ├«n mod continuu pentru a face fa╚Ť─â provoc─ârii de a asigura siguran╚Ťa avia╚Ťiei. Evaluarea interna╚Ťional─â de evaluare a siguran╚Ťei avia╚Ťiei din categoria 2 ├«nseamn─â c─â ╚Ťara fie nu dispune de legi sau reglement─ârile necesare pentru a supraveghea transportatorii aerieni ├«n conformitate cu standardele interna╚Ťionale minime sau cu autoritatea avia╚Ťiei civile - un organism echivalent FAA ├«n materie de siguran╚Ť─â a avia╚Ťiei - este deficitar─â ├«ntr-una sau mai multe domenii, cum ar fi expertiza tehnic─â, personal instruit, , sau procedurile de inspec╚Ťie. Cu un rating de categoria 2, transportatorii aerieni din Thailanda pot continua rutele existente c─âtre Statele Unite, dar nu li se va permite s─â stabileasc─â noi rute c─âtre Statele Unite ".

Agen╚Ťia European─â de Siguran╚Ť─â a Avia╚Ťiei (EASA) a refuzat s─â introduc─â pe lista neagr─â orice transportatori din Thailanda ├«n urma unei revizuiri a anumitor transportatori ├«n noiembrie 2015. THAI a primit ulterior certificarea operatorului din ╚Ť─âri ter╚Ťe (TCO) din UE, ├«n vigoare la 15 decembrie 2015, UE pentru viitorul previzibil.

├Än iulie 2015, THAI a intrat ├«ntr-o ├«n╚Ťelegere promo╚Ťional─â cu grupul pop-coreean Girls 'Generation din Coreea de Sud, inclusiv o apari╚Ťie ├«n videoclipul muzical pentru piesa lor "Partidul". De asemenea, ├«n iulie 2015, THAI a anun╚Ťat anularea planificat─â a serviciului pentru Los Angeles dup─â 25 octombrie 2015, marc├ónd sf├ór╚Öitul serviciului american.

├Än iunie 2016, ca urmare a planului s─âu de reconstruc╚Ťie, THAI a anun╚Ťat s─â ├«nceap─â serviciul de Tehran de trei s─âpt─âm├óni (cu toate acestea, mai t├órziu ╚Öi-a ├«ncetat serviciul la 28 februarie 2018 [21]) ╚Öi a reluat serviciul din Moscova din octombrie ╚Öi noiembrie 2016 respectiv. Compania aerian─â a considerat, de asemenea, c─â va reveni ├«n Statele Unite utiliz├ónd Boeing 787-9 p├ón─â ├«n 2017. Cu toate acestea, Charamporn Jothikastira, pre╚Öedintele THAI, a refuzat s─â se ├«ntoarc─â ├«n Los Angeles sau New York City din cauza unei pierderi masive ├«n trecut. ├Än schimb, THAI a privit alte ora╚Öe, cum ar fi San Francisco ╚Öi Seattle. ├Än timp ce Thai Smile, filiala sa, planific─â noi rute regionale precum Cebu, Medan, Surabaya, Chandigarh, Shantou ╚Öi Tianjin.

├Än august 2016, THAI a introdus un nou sistem de gestionare a re╚Ťelei de rute. ├Än urma sistemului, multe programe de zbor au fost schimbate pentru a se potrivi reciproc, permi╚Ť├ónd c─âl─âtorilor intercontinentali s─â tranziteze via Bangkok mai convenabil. THAI a planificat preliminar s─â ajusteze 13 rute ├«n principal ├«n Japonia, Australia ╚Öi India. Traseele care au fost anun╚Ťate sunt Perth ╚Öi Brisbane.

La 23 septembrie 2016, Thai Smile, filiala THAI a anun╚Ťat 4 noi servicii c─âtre Gaya, Varanasi, Jaipur ╚Öi Lucknow din India, marc├ónd extinderea re╚Ťelei THAI pe pia╚Ťa regional─â.

În al patrulea trimestru din 2016, Thai Smile a promis să-și reia rutele suspendate și rutele regionale terminate de THAI, care sunt Da Nang, Kota Kinabalu, Luang Prabang și Mandalay. De asemenea, compania aeriană a considerat că va lansa noi servicii către Hangzhou și Zhengzhou.

3. Bilet de avion pentru copii

1 2 3 4 5

4.Transportul animalelor la bordul aeronavelor Thai

6 7

5. Informatii Check-in

8 9 10

6. Programe de fidelizare si puncte Thai

11 12 13 14 15 16

7. Politici de bagaje

17 18

8. Destinatii Thai

Zboruri interne:

  • Chiang Mai
  • Chiang Rai
  • Khon Kaen
  • Ubon Ratchathani
  • Udon Thani
  • Hat Yai
  • Krabi
  • Phuket
  • Surat Thani

Orientul Mijlociu:

  • Oman:
    • Muscat
  • Emiratele Arabe Unite:
    • Dubai

Asia/Pacific:

  • Australia:
    • Brisbane
    • Melbourne
    • Perth
    • Sydney
  • Bangladesh:
    • Dhaka
  • China:
    • Beijing
    • Kunming
    • Guangzhou
    • Shanghai
    • Cheng-Du
    • Xiamen
    • Hong Kong
    • Chongqing
    • Changsha
    • Taipei
  • Cambogia:
    • Phnom Penh
  • India:
    • Bangalore
    • Chennai
    • Delhi
    • Gaya
    • Hyderabad
    • Kolkata
    • Mumbai
    • Varanasi
  • Indonesia:
    • Denpasar
    • Jakarta
  • Japonia:
    • Fukuoka
    • Nagoya
    • Osaka
    • Sapporo
    • Tokyo
  • Coreea:
    • Busan
    • Seoul
  • Laos:
    • Luang Prabang
    • Vientiane
  • Malaezia:
    • Kuala Lumpur
    • Penang
  • Myanmar:
    • Yangon
  • Nepal:
    • Kathmandu
  • Noua Zeelanda:
    • Auckland
  • Pakistan:
    • Islamabad
    • Karachi
    • Lahore
  • Filipine:
    • Manila
  • Singapore:
    • Singapore
  • Sri Lanka:
    • Colombo
  • Vietnam:
    • Hanoi
    • Ho Chi Minh

Europa:

  • Belgia:
    • Brussels
  • Denemarca:
    • Copenhaga
  • Anglia:
    • Londra(Heathrow)
  • Franta:
    • Paris
  • Germania:
    • Frankfurt
    • Munchen
  • Italia:
    • Roma
    • Milano
  • Rusia:
    • Moscova
  • Suedia:
    • Stockholm
  • Elvetia:
    • Zurich
  • Norvegia:
    • Oslo

9.Flota Thai

├Äncep├ónd din mai 2018, flota Thai-Airways principal─â (cu excep╚Ťia Thai Smile) este format─â din urm─âtoarele aeronave:

Aeronava In Serviciu Comenzi Pasageri Note
F C Y Total
Airbus A330-300 13 36 263 299
2 31 263 294 Nou─â clas─â de afaceri regional─â.
Airbus A350-900 12 32 289 321
Airbus A380-800 6 12 60 435 507
Boeing 747-400 8 10 40 325 375 Aeronavele mai vechi vor fi eliminate treptat până în 2020. 2 să rămână în serviciu.
9 374
Boeing 777-200 6 30 279 309
Boeing 777-200ER 6 30 262 292
Boeing 777-300 6 34 330 364
Boeing 777-300ER 14 42 306 348
Boeing 787-8 6 24 240 264
Boeing 787-9 2 30 268 298
Total 81