Thai

Thai Logo

1. Despre Thai

Compania aeriană Thai Airways este o companie aeriană de transport de pavilion din Thailanda. Compania aeriană are sediul central în Vibhavadi Rangsit Road, districtul Chatuchak, Bangkok, și operează în principal din Aeroportul Suvarnabhumi. THAI este membru fondator al Star Alliance. Compania aeriană este al doilea cel mai mare acționar al transportatorului low-cost Nok Air, cu o participație de 21,80%, și a lansat un transportator regional cu numele Thai Smile la mijlocul anului 2012, folosind noi aeronave Airbus A320.

De la hub-ul său de la Aeroportul Suvarnabhumi și de la hub-ul secundar de la Aeroportul Internațional Phuket, THAI (inclusiv filialele) zboară către 84 de destinații din 37 de țări, folosind o flotă de peste 90 de aeronave. Compania aeriană a fost odată operatorul a două dintre cele mai lungi rute non-stop între Bangkok și Los Angeles și New York, dar din cauza prețurilor ridicate ale combustibilului, retragerii aeronavelor, limitelor de greutate a bagajelor și zborurilor în creștere, - opriți serviciile din SUA în 2012 pe termen nelimitat. Începând cu anul 2013, serviciile între Bangkok și Los Angeles au fost servite prin intermediul Aeroportului Internațional Incheon lângă Seul, totuși, serviciul a fost încheiat în Statele Unite la 25 octombrie 2015. Rețeaua de căi a THAI este dominată de zboruri către Europa, Asia de Est și Sud / Asia, deși compania aeriană servește cinci orașe din Oceania. THAI a fost prima companie aeriană Asia-Pacific care a servit Aeroportul Heathrow din Londra. În rândul transportatorilor din Asia-Pacific, THAI are una dintre cele mai mari operațiuni de pasageri din Europa.

2. Istoric Thai

Inceputuri

THAI Airways își are originea în 1960 ca un joint-venture între Scandinavian Airlines (SAS), care a deținut o cotă de 30% a noii companii evaluate la două milioane de bahturi thailandeze și compania de transport Thai din Thailanda, Thai Airways Company (Thai: เดินอากาศ ไทย). Scopul asociației în participațiune a fost de a crea o aripă internațională pentru compania de transport Thai Airways. SAS a oferit, de asemenea, expertiză operațională, managerială și de marketing, cu asistență în formarea profesională care vizează construirea unei companii aeriene naționale complet independente în cel mai scurt timp posibil. Resortisanții thailandezi, prin formare și experiență, au reușit treptat să-și asume responsabilitatea deplină și numărul personalului expatriat a scăzut în mod corespunzător, iar expatriații reprezentau mai puțin de 1% din personalul din Thailanda în 1987. Primul zbor al transportatorului a fost 1 mai 1960. Biletele au fost operate la nouă destinații din Asia de peste mari din Bangkok.

Primele servicii intercontinentale ale companiei aeriene, folosind sistemul Douglas DC-8, au început în 1971 în Australia și apoi în Europa în anul următor. Un număr de triunghi Douglas DC-10 mai mare, triunghi, a fost achiziționat în anii 1970. Serviciile pentru America de Nord au început în 1980.

La 1 aprilie 1977, după 17 ani de participare la capital de către SAS, guvernul thailandez a cumpărat restul de 15% din acțiunile deținute de SAS, iar THAI a devenit o companie aeriană deținută de guvernul thailandez. În 2016, compania este deținută în proporție de 51% de Ministerul de Finanțe din Thailanda. Patruzeci și șapte la sută din acțiunile sale tranzacționează la Bursa de Valori din Thailanda.

Anii 1980 și 1990: fuziunea cu compania Thai Airways

La 1 aprilie 1988, premierul general Prem Tinsulanonda, în căutarea unui transportator național unic, a fuzionat operațiunile internaționale și interne ale celor două companii pentru a forma compania actuală, Thai Airways International. La 25 iunie 1991, noua THAI și-a listat acțiunile la Bursa de Valori din Thailanda și le-a oferit publicului. Oferta publică de acțiuni din partea THAI este cea mai mare dintre cele realizate vreodată în țară.

În 1997, Thai Airways a planificat un program de privatizare, primul în istoria thailandeză.

La 14 mai 1997, THAI, împreună cu Lufthansa, Air Canada, SAS și United Airlines, au înființat prima și cea mai mare alianță din lume, Star Alliance.

Anii 2000: Reînnoirea mărcii aeriene și dificultățile financiare

Pe parcursul anilor 2000 (deceniul), THAI a continuat agresiv extinderea rețelei de rute cu noi servicii către Chengdu, Busan, Chennai, Xiamen, Milano, Moscova, Islamabad, Hyderabad, Johannesburg (mai târziu suspendate) și Oslo.

Utilizând Airbus A340-500 pe care le-a achiziționat în 2005, THAI a început zboruri non-stop de la Bangkok la New York, primele sale servicii non-stop către America de Nord. Compania aeriană a convertit mai târziu serviciile existente cu un singur punct la Los Angeles în servicii non-stop folosind același tip de aeronavă. Referindu-se la costurile foarte mari ale combustibilului, THAI a întrerupt serviciul din New York în iulie 2008, chiar dacă compania aeriană a reușit să umple 80% din numărul de locuri. Serviciul către Los Angeles a revenit din nou la serviciul one-stop prin Seoul la 1 mai 2012, lăsând compania aeriană fără un serviciu non-stop între Thailanda și America de Nord. A340-urile folosite au fost eliminate treptat folosind Boeing 777-200ER pentru ruta Bangkok-Seoul-Los-Angeles. Deși antena A340 utilizată pentru servicii non-stop nu a fost supusă ETOPS, introducerea treptată a serviciului 777 cu serviciul unic (cu regula de 330 de minute) va fi nedeterminată pentru anii următori; compania aeriană nu intenționează să urmărească destinații mai noi din America de Nord (de exemplu, Houston, TX, SUA) sau să achiziționeze Boeing 747-8 pentru rute trans-Pacific, deoarece Thai Airways operează Airbus A380.

În 2006, THAI și-a mutat operațiunile de transport pe noul aeroport Bangkok Suvarnabhumi. Coincidând cu sosirea noilor aeronave la mijlocul anilor 2000, precum și cu noul aeroport din Bangkok, compania aeriană a lansat o reînnoire a mărcii prin introducerea unui nou model de aeronave, a unor scaune noi pentru aeronave și a serviciilor de sol și aerian renovate.

Anii 2000 (deceniul), de asemenea, a văzut THAI extinderea rețelei de rute dincolo de centrul său Bangkok. Compania aeriană a lansat zboruri non-stop de la Phuket către Tokyo-Narita, Seoul-Incheon și Hong Kong.

În perioada de la sfârșitul anilor 2000, creșterea agresivă a THAI a fost împiedicată de o combinație a factorilor interni și externi, incluzând o creștere a prețurilor combustibililor, un conflict politic intern în Thailanda și criza economică globală de la sfârșitul anilor 2000. În 2008, după ce a atins profitul în ultimii 40 de ani, THAI a înregistrat o pierdere pentru prima dată în istoria sa de aproximativ 21 miliarde baht (675 milioane USD). Compania aeriană a menționat costurile ridicate ale combustibilului și situația politică din Thailanda. Începând cu trimestrul II 2009, după o serie de inițiative de restructurare, inclusiv o amânare a livrărilor Airbus A380 de doi ani, transportatorul a revenit la un profit net de 2,5 miliarde de baht. De atunci a primit primele A380 și a început serviciul în Hong Kong la 6 octombrie 2012.

2010: Reînnoirea și extinderea flotei

Cu ocazia aniversării a 50 de ani în 2010, THAI, condusă de Piyasvasti Amranand, președintele și fost ministru al energiei, a stabilit noi planuri pentru viitorul companiei aeriene, inclusiv o reînnoire semnificativă a flotei de aeronave și o modernizare a serviciilor existente. THAI a dat ordine pentru un număr de aeronave, inclusiv costurile eficiente Boeing 787 și Airbus A350, și a lansat, de asemenea, o renovare a cabinelor sale Boeing 747 și 777. Având în vedere costurile crescute ale combustibilului, compania aeriană a eliminat în prezent cea mai ineficientă aeronavă, inclusiv Airbus A340-500. Compania aeriană a livrat prima sa aeronavă Airbus A380 în ultima jumătate a anului 2012, intenționând în cele din urmă să desfășoare aeronava pe principalele sale rute europene.

THAI și-a reluat extinderea rețelei cu reluarea zborurilor către Bruxelles, pe lângă un nou zbor non-stop de la Stockholm și Copenhaga până la Phuket. În același timp, criza datoriilor din Grecia a cauzat THAI să suspende serviciile sale către Atena.

Ca parte a strategiei mai largi a THAI în regiune, THAI a lansat un operator regional de transport cu servicii de înaltă tehnologie, Thai Smile, care operează cu Airbus A320-200 pe rute regionale și interne. Noua companie aeriană a inițiat operațiuni comerciale în iulie 2012, după primirea primelor sale A320.

THAI se așteaptă să fie primul transportator din Asia pentru a zbura zboruri comerciale utilizând biocarburanți. Operatorul a lansat inițiativa cu zboruri experimentale în decembrie 2011, ca parte a programului său de Responsabilitate Socială Corporativă, cunoscut și sub numele de "Travel Green". THAI speră să stimuleze producția durabilă de biocombustibili în Thailanda, colaborând cu agenții guvernamentale thailandeze și parteneri regionali corporativi, cum ar fi PTT Public Company Limited. Efortul urmărește reducerea emisiilor de dioxid de carbon în transporturile aeriene regionale, precum și poziția Thailanda ca fiind "bio-centrul" Asiei.

Toate companiile aeriene thailandeze sunt în prezent (aprilie 2015) în urma revizuirii siguranței în urma unui audit negativ din partea Organizației Aviației Civile Internaționale (OACI). Implicațiile generale și posibilele efecte asupra zborurilor cu coduri de cod sunt examinate de Watson, Farley și Williams.

La 1 decembrie 2015, Administrația Federală a Aviației din Statele Unite (FAA) a anunțat reevaluarea ratingului de siguranță pentru Thailanda, în scădere de la categoria 1 la categoria 2. FAA a afirmat că "oficialii aviației americane și thailandeze au o relație de cooperare de lungă durată și ambele țări lucrează în mod continuu pentru a face față provocării de a asigura siguranța aviației. Evaluarea internațională de evaluare a siguranței aviației din categoria 2 înseamnă că țara fie nu dispune de legi sau reglementările necesare pentru a supraveghea transportatorii aerieni în conformitate cu standardele internaționale minime sau cu autoritatea aviației civile - un organism echivalent FAA în materie de siguranță a aviației - este deficitară într-una sau mai multe domenii, cum ar fi expertiza tehnică, personal instruit, , sau procedurile de inspecție. Cu un rating de categoria 2, transportatorii aerieni din Thailanda pot continua rutele existente către Statele Unite, dar nu li se va permite să stabilească noi rute către Statele Unite ".

Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (EASA) a refuzat să introducă pe lista neagră orice transportatori din Thailanda în urma unei revizuiri a anumitor transportatori în noiembrie 2015. THAI a primit ulterior certificarea operatorului din țări terțe (TCO) din UE, în vigoare la 15 decembrie 2015, UE pentru viitorul previzibil.

În iulie 2015, THAI a intrat într-o înțelegere promoțională cu grupul pop-coreean Girls 'Generation din Coreea de Sud, inclusiv o apariție în videoclipul muzical pentru piesa lor "Partidul". De asemenea, în iulie 2015, THAI a anunțat anularea planificată a serviciului pentru Los Angeles după 25 octombrie 2015, marcând sfârșitul serviciului american.

În iunie 2016, ca urmare a planului său de reconstrucție, THAI a anunțat să înceapă serviciul de Tehran de trei săptămâni (cu toate acestea, mai târziu și-a încetat serviciul la 28 februarie 2018 [21]) și a reluat serviciul din Moscova din octombrie și noiembrie 2016 respectiv. Compania aeriană a considerat, de asemenea, că va reveni în Statele Unite utilizând Boeing 787-9 până în 2017. Cu toate acestea, Charamporn Jothikastira, președintele THAI, a refuzat să se întoarcă în Los Angeles sau New York City din cauza unei pierderi masive în trecut. În schimb, THAI a privit alte orașe, cum ar fi San Francisco și Seattle. În timp ce Thai Smile, filiala sa, planifică noi rute regionale precum Cebu, Medan, Surabaya, Chandigarh, Shantou și Tianjin.

În august 2016, THAI a introdus un nou sistem de gestionare a rețelei de rute. În urma sistemului, multe programe de zbor au fost schimbate pentru a se potrivi reciproc, permițând călătorilor intercontinentali să tranziteze via Bangkok mai convenabil. THAI a planificat preliminar să ajusteze 13 rute în principal în Japonia, Australia și India. Traseele care au fost anunțate sunt Perth și Brisbane.

La 23 septembrie 2016, Thai Smile, filiala THAI a anunțat 4 noi servicii către Gaya, Varanasi, Jaipur și Lucknow din India, marcând extinderea rețelei THAI pe piața regională.

În al patrulea trimestru din 2016, Thai Smile a promis să-și reia rutele suspendate și rutele regionale terminate de THAI, care sunt Da Nang, Kota Kinabalu, Luang Prabang și Mandalay. De asemenea, compania aeriană a considerat că va lansa noi servicii către Hangzhou și Zhengzhou.

3. Bilet de avion pentru copii

1 2 3 4 5

4.Transportul animalelor la bordul aeronavelor Thai

6 7

5. Informatii Check-in

8 9 10

6. Programe de fidelizare si puncte Thai

11 12 13 14 15 16

7. Politici de bagaje

17 18

8. Destinatii Thai

Zboruri interne:

  • Chiang Mai
  • Chiang Rai
  • Khon Kaen
  • Ubon Ratchathani
  • Udon Thani
  • Hat Yai
  • Krabi
  • Phuket
  • Surat Thani

Orientul Mijlociu:

  • Oman:
    • Muscat
  • Emiratele Arabe Unite:
    • Dubai

Asia/Pacific:

  • Australia:
    • Brisbane
    • Melbourne
    • Perth
    • Sydney
  • Bangladesh:
    • Dhaka
  • China:
    • Beijing
    • Kunming
    • Guangzhou
    • Shanghai
    • Cheng-Du
    • Xiamen
    • Hong Kong
    • Chongqing
    • Changsha
    • Taipei
  • Cambogia:
    • Phnom Penh
  • India:
    • Bangalore
    • Chennai
    • Delhi
    • Gaya
    • Hyderabad
    • Kolkata
    • Mumbai
    • Varanasi
  • Indonesia:
    • Denpasar
    • Jakarta
  • Japonia:
    • Fukuoka
    • Nagoya
    • Osaka
    • Sapporo
    • Tokyo
  • Coreea:
    • Busan
    • Seoul
  • Laos:
    • Luang Prabang
    • Vientiane
  • Malaezia:
    • Kuala Lumpur
    • Penang
  • Myanmar:
    • Yangon
  • Nepal:
    • Kathmandu
  • Noua Zeelanda:
    • Auckland
  • Pakistan:
    • Islamabad
    • Karachi
    • Lahore
  • Filipine:
    • Manila
  • Singapore:
    • Singapore
  • Sri Lanka:
    • Colombo
  • Vietnam:
    • Hanoi
    • Ho Chi Minh

Europa:

  • Belgia:
    • Brussels
  • Denemarca:
    • Copenhaga
  • Anglia:
    • Londra(Heathrow)
  • Franta:
    • Paris
  • Germania:
    • Frankfurt
    • Munchen
  • Italia:
    • Roma
    • Milano
  • Rusia:
    • Moscova
  • Suedia:
    • Stockholm
  • Elvetia:
    • Zurich
  • Norvegia:
    • Oslo

9.Flota Thai

Începând din mai 2018, flota Thai-Airways principală (cu excepția Thai Smile) este formată din următoarele aeronave:

Aeronava In Serviciu Comenzi Pasageri Note
F C Y Total
Airbus A330-300 13 36 263 299
2 31 263 294 Nouă clasă de afaceri regională.
Airbus A350-900 12 32 289 321
Airbus A380-800 6 12 60 435 507
Boeing 747-400 8 10 40 325 375 Aeronavele mai vechi vor fi eliminate treptat până în 2020. 2 să rămână în serviciu.
9 374
Boeing 777-200 6 30 279 309
Boeing 777-200ER 6 30 262 292
Boeing 777-300 6 34 330 364
Boeing 777-300ER 14 42 306 348
Boeing 787-8 6 24 240 264
Boeing 787-9 2 30 268 298
Total 81