Bilete de avion Tarom preturi de la 51 €

Tarom

 Tarom Logo

1. Despre Tarom

TAROM - Compania Naţională de Transporturi Aeriene a României a fost înfiinţată în 1954 şi a crescut în acelaşi timp cu aviaţia românească. TAROM îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi este membră a Alianţei SkyTeam din 25 iunie 2010.

Transportatorul României deţine una dintre cele mai tinere flote din Europa, alcătuită din 23 de aeronave, şi este membru al Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA) din 1993 şi al Asociaţiei Companiilor Aeriene Europene din 2000.

În 25 iunie 2010, TAROM a aderat la SkyTeam, alianţă aeriană globală, ce oferă pasagerilor membrilor săi acces la o reţea lărgită de destinaţii, mai multe frecvenţe şi conexiuni. Înscriindu-se în programul de fidelizare SkyTeam, pasagerii pot acumula şi utiliza mile, efectuând zboruri cu oricare dintre companiile membre.

2. Istoric Tarom

Compania TAROM - Transporturile Aeriene Române - a fost înfiinţată la 18 septembrie 1954, iar la câţiva ani după lansare, TAROM opera deja către aproape toate ţările europene. În 1966 TAROM a efectuat primul zbor peste Atlantic.

În 1969 a avut loc ocolul Pământului în 80 de ore de zbor pe o distanţă de 47.000 km, cu un avion IL-18, cu plecare din Bucureşti spre Delhi, Bangkok, Tokio, Honolul, Los Angeles, Ciudad de Mexico, New Zork, Las Palmas, Roma, Istanbul, Bucureşti.

În anul 1974 TAROM a realizat primul zbor către Sydney via Calcutta şi a introdus zboruri regulate spre New York şi Beijing.

În 1980, capacitatea de transport a companiei era dublă faţă de anul 1975 şi de zece ori mai mare faţă de anul înfiinţării. La acea dată, TAROM opera zboruri către 15 destinaţii interne. O nouă performanţă a fost atinsă în anul 1981, când s-a efectuat primul zbor fără escală pe o distanţă de 10.000 km între Bucureşti şi Bangkok. Decada anilor 1990 a marcat deschiderea unor noi rute spre Chicago, Calcutta, Milano, Chişinău, Delhi, Verona, Bologna, Salonic, München, Stuttgart şi altele.

În 25 iunie 2010, TAROM a aderat la SkyTeam, alianţa aeriană globală ce oferă pasagerilor membrilor săi acces la o reţea lărgită de destinaţii, mai multe frecvenţe şi conexiuni. În prezent, TAROM opereaza peste 50 de destinaţii proprii şi destinaţii deservite de partenerii code share.

3. Transportul animalelor la bordul aeronavelor Tarom

Înainte de a pleca într-o călătorie cu animalul dumneavoastră de companie, trebuie să ştiţi toate condiţiile de zbor cu animale.
Animalul de companie poate călători în cabina de pasageri sau în cală.

1.La bordul avionului
TAROM acceptă la transport în cabina de pasageri numai câini şi pisici. Pentru a fi acceptate în cabina de pasageri, animalele de companie trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
  • să fie anunţate încă din momentul în care pasagerul îşi rezervă biletul de călătorie. Animalul de companie din categoria PETC trebuie întâi confirmat pentru călătorie de către compania TAROM şi abia apoi va fi acceptat la bordul avionului;
  • să fie sănătoase: pasagerul trebuie să fie în posesia unui paşaport internaţional de călătorie pentru animalul său de companie;
  • animalul de companie să aibă cip de identificare, dacă este vorba de o călătorie în spaţiul Schengen şi să fie vaccinat, în conformitate cu cerinţele de acces pe teritoriul ţării de destinaţie;
  • să fie transportate în cuşca standard IATA (se poate achizitiona de la ghişeul Emiteri Bilete din aeroportul Otopeni in avans sau in ziua plecarii in functie de disponibilitate sau de la magazinele specializate în vânzarea produselor pentru animale de companie). De asemenea, pot fi transportate si in cusca de tipul "soft bag''(cusca din material textil, impermeabil, in conformitate cu reglementarile internationale. Compania TAROM nu pune la dispozitia pasagerilor sai acest tip de cusca);
  • să fie curate;
  • să nu fie gestante;
  • să nu provoace disconfortul celorlalţi pasageri
În cabina de pasageri se acceptă numai câini si pisici, cu o greutate de maximum 5 kg (incluzând şi greutatea cuştii standard de transport al acestora).
Dimensiunile maxime ale cuştii nu trebuie să depăşească 42 cm x 30 cm x 21 cm.
Există o serie de restricţii de acceptare a animalelor de companie:
  • în funcţie de tipul de avion: ATR 42- sunt acceptate maximum 2 cuşti; B 737- sunt acceptate maximum 3 cuşti; A 318- sunt acceptate maximum 3 cuşti
  • un pasager poate transporta numai o singură cuşcă.
Dacă pasagerul se prezintă la ghişeul de înregistrare fără o rezervare prealabilă sau nu respectă condiţiile impuse de transportator (greutatea animalului, cuşca standard, starea de sănătate şi curăţenie etc), putem refuza transportul animalului de companie.

2.În cala avionului (AVIH)
Pentru a fi acceptate, animalele de companie trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
  • să fie menţionate atunci când pasagerul rezervă biletul de avion. TAROM trebuie să aprobe mai întâi transportarea animalului de companie, după care poate fi acceptat la bord;
  • să fie sănătoase: pasagerul trebuie să deţină un paşaport internaţional pentru animalul de companie;
  • in cazul în care călătoriţi în Spaţiul Schengen, animalul de companie trebuie să aibă instalat un microcip de identificare şi să fie vaccinat, în conformitate cu cerinţele de acces ale ţării de destinaţie;
  • să fie transportat într-o cuşcă standard IATA (aceasta poate fi cumpărată de la ghişeul Emiteri Bilete a aeroportului Otopeni sau de la magazinele specializate în comercializarea produselor pentru animale);
  • să fie curate;
  • să nu fie gestante;
Dacă un pasager se prezintă la biroul de înregistrare fără o rezervare prealabilă sau dacă nu respectă condiţiile impuse de transportator (greutatea animalului, cuşca standard, starea de sănătate etc.), transportatorul poate refuza să furnizeze serviciile de transport în cală.
Pasagerul trebuie să plătească o taxă pentru excedent de bagaj în funcţie de greutatea animalului, plus cuşca.

Note importante:
  • Transportul animalelor de companie nu este permis în cala aeronavelor Airbus A318;
  • Nu este permis transportul animalelor de companie, atât al celor transportate în cabina de pasageri (PETC), cât şi al acelora transportate în cala avionului (AVIH), către următoarele destinaţii: Marea Britanie (Londra/ Luton) şi Emiratele Arabe Unite (Dubai), datorită legislaţiei locale restrictive.

4. Informatii Check-in

Urmaţi paşii conform descrierii de mai jos:
  • Identificare
  • Check-in
  • Schimbaţi locul
  • Imprimaţi cartea de îmbarcare

PASUL 1: Identificare
Pentru a putea verifica datele rezervării dumneavoastră în vederea efectuării formalităţilor de check-in online, este necesar să introduceţi numărul*** biletului electronic aflat în posesia dumneavoastră, compus din 13 sau 14 cifre (ex. 281 1234 567 891).

*** numărul biletului electronic este o serie de 13 sau 14 cifre, menţionată pe documentul de confirmare a biletului electronic. În mod normal, seria include 13 cifre. Selectaţi numărul zborului dumneavoastră.

PASUL 2: Check-In
Vor fi afişate toate informaţiile despre zborul dumneavoastră: dată, ora de decolare, numărul zborului, aeroportul de plecare, aeroportul de sosire, clasa de servicii şi codul companiei aeriene operatoare (în cazul în care aceasta diferă de compania înscrisă pe biletul dumneavoastră).

Notă: Dacă itinerariul dumneavoastră include şi un zbor de conexiune, vor fi afişate şi informaţiile referitoare la acesta. Puteţi efectua formalităţile de check-in pentru ambele zboruri, pentru care se va emite o singură carte de îmbarcare.
În mod similar, dacă zborul de întoarcere este programat într-un interval de maxim 24 de ore de la data începerii călătoriei, puteţi efectua formalităţile de check-in şi pentru respectivul zbor.
  • Selectaţi pasagerul/pasagerii pentru care doriţi să efectuaţi formalităţile de check-in
Va fi afişată o listă cu toţi pasagerii înregistraţi în rezervarea dumneavoastră pentru care doriţi efectuarea formalităţilor de check-in. Vă rugăm selectaţi pasagerul/pasagerii pentru care doriţi să efectuaţi formalităţile de check-in. Dacă doriţi să mai adăugaţi un pasager în listă, cu o altă rezervare, apăsaţi butonul "Adaugă un pasager" şi introduceţi datele de identificare solicitate.

Puteţi efectua formalităţile de check-in pentru pasagerii listaţi (maxim 9) în acelaşi timp. Toate informaţiile despre pasagerul nou introdus vor fi afişate.

Pentru anumite destinaţii, va fi necesară introducerea unor informaţii suplimentare, solicitate de către autorităţile locale.

Aceste informaţii sunt denumite generic A.P.I.S.(Advance Passenger Information System); în acest ecran sunt solicitate date cu caracter personal a căror confidenţialitate este garantantă de legislaţia internă şi internaţională în vigoare. Dacă aceste informaţii sunt incomplete sau completate greşit, nu veţi putea imprima cartea de îmbarcare, ci doar confirmarea înregistrării în baza căreia veţi primi cartea de îmbarcare la aeroport, la ghişeul de check-in destinat zborului dumneavoastră.

De asemenea, este necesară confirmarea faptului că fiecare pasager se află în posesia tuturor documentelor de identitate şi călătorie specifice ţării de destinaţie (paşaport, viză, etc) şi că a luat la cunoştinţă despre informaţiile privind bunurile interzise la transport (în bagajul de cală sau în bagajul de mână***).

***Consultaţi Bagaje de mână

  • Selectati sexul şi confirmaţi faptul că pasagerul are vârsta de peste 12 ani împliniţi / sub 12 ani
  • Completaţi seria cardului de călător frecvent.
După completarea informaţiilor din acest pas, formalităţile dumneavoastră au fost efectuate cu succes.

PASUL 3: Schimbaţi locul
În mod automat, vă este alocat un număr aferent locului dumneavoastră în avion. Vă puteţi alege un alt loc prin simpla apăsare a butonului "Modifică locul". Puteţi, de asemenea să modificaţi şi locurile pasagerilor pentru care aţi efectuat formalităţile de check-in, din pasul anterior. Locurile disponibile sunt afişate pe harta locurilor din avion.

Notă: Atunci când alegeţi un loc anume, există posibilitatea ca acel loc să nu fie disponibil. Unele locuri pot fi rezervate deja de către alţi pasageri.
De asemenea, Compania rezervă un anumit număr de locuri pentru pasagerii cu cerinţe speciale precum familiile cu copii sau pasageri cu dizabilităţi.

Atenţie: Puteţi modifica locul o singură dată.
Atentie: După emiterea cărţii de îmbarcare nu veţi mai putea modifica locul din avion.

Compania TAROM vă informează că în cazul schimbării tipului de aeronavă, există posibilitatea ca locul Dumneavoastră din avion să fie modificat. În acest caz, veţi primi cartea de îmbarcare cu noul loc la poarta de îmbarcare.

PASUL 4: Imprimaţi cartea de îmbarcare
Documentul imprimat reprezintă cartea dumneavoastră de îmbarcare şi este necesar să o aveţi asupra dumneavoastră atunci când sosiţi la aeroport.

    Notă:
  • Este obligatorie imprimarea cărţii de îmbarcare în 2 exemplare.
  • Este recomandată imprimarea documentului "Trip Summary and Receipt". Nu uitaţi să aveţi acest document cu dumneavoastră atunci când sosiţi la aeroport. Reprezentanţii poliţiei de frontieră pot solicita, în plus faţă de cartea de îmbarcare şi acest document;
  • În anumite cazuri, veti putea imprima numai "Confirmarea" înregistrării dumneavoastră, în baza căreia veţi primi cartea de îmbarcare la aeroport, la ghişeul de check-in destinat zborului dumneavoastră.
În cazul în care întâmpinaţi dificultăţi în imprimarea cărţii de îmbarcare, formalităţile de check-in efectuate rămân valabile. În acest caz, puteţi ridica respectiva carte de îmbarcare de la ghişeul de check-in destinat zborului dumneavoastră din aeroport, înainte de ora de închidere a formalităţilor de check-in.
Predarea bagajelor de cală la aeroport Dacă aveţi bagaj pentru cală, trebuie să vă prezentaţi la ghişeul TAROM "Baggage Drop-Off" din aeroport. În majoritatea aeroporturilor, puteţi preda bagajele începând cu maximum 2 ore şi cu minimun 45 de minute înainte de ora de decolare.

Dacă nu aveţi bagaj pentru cală, puteţi să mergeţi direct către poarta de îmbarcare, respectând însă timpul limită, înscris pe cartea dumneavoastră de îmbarcare. La aeroport verificaţi poarta alocată pentru îmbarcarea zborului dumneavoastră. Procedura de control a documemntelor efectuate de către autorităţile de frontieră poate să dureze mai mult, prin urmare asiguraţi-vă că aveţi suficient timp pentru îndeplinirea acestora, înainte de ora limită de îmbarcare.

Anularea înregistrării Dacă doriţi să anulaţi înregistrarea dumneavoastra vă rugăm să completaţi formularul. În cazul în care nu contactaţi compania aeriană, vor putea fi aplicate penalizări în funcţie de tariful biletului dumneavoastră.

5. Programe de fidelizare si puncte Tarom

Flying Blue: patru niveluri, zeci de beneficii

Pragurile necesare pe fiecare nivel de membru, pe an calendaristic
Flying Blue apreciază fidelitatea dumneavoastră. Şi, de aceea acestia va trateaza ca niste persoane VIP. Desigur, cu cât zburaţi mai des cu Tarom , cu atât mai exclusiv devine tratamentul. Totul începe cu Ivory, primul nostru nivel de membru. Dar veţi vedea că va fi din ce în ce mai bine pe măsură ce promovaţi la nivelul Silver, apoi Gold şi în cele din urmă Platinum.

Nivel de membru Numărul necesar de Mile de Nivel Numărul necesar de zboruri calificabileNumărul necesar de zboruri calificabile
Ivory începător începător
Silver
(Elite)
25.000 Mile de Nivel
(30.000 în Franţa şi Monaco)
sau 15 zboruri calificabile
Gold
(Elite Plus)
40.000 Mile de Nivel
(60.000 în Franţa şi Monaco)
sau 30 zboruri calificabile
Platinum
(Elite Plus)
70.000 Mile de Nivel
(90.000 în Franţa şi Monaco)
sau 60 zboruri calificabile

Nivelul dumneavoastră este determinat de numărul de Mile de Nivel pe care le-aţi acumulat sau de numărul de zboruri calificabile pe care le-aţi efectuat:
  • Puteţi acumula Mile de Nivel pe majoritatea zborurilor pe care le efectuaţi cu AIR FRANCE, KLM sau orice altă companie aeriană SkyTeam. În general, fiecare milă pe care o zburaţi vă aduce o Milă Flying Blue.
  • Un zbor calificabil este un zbor dus efectuat cu o companie aeriană SkyTeam, care vă permite să câştigaţi Mile de Nivel.
Cum să promovaţi la un nivel de membru superior
Fiecare nivel are un prag: un anumit număr de mile de nivel sau zboruri calificabile pe care un membru trebuie să îl atingă pentru a putea promova la nivelul următor. Tabelul de mai sus arată pragurile pentru fiecare nivel. De îndată ce atingeţi pragul următorului nivel de mile de nivel sau zboruri calificabile, veţi promova la nivelul următor şi vă veţi putea bucura de noi beneficii imediat!

Cum să vă păstraţi nivelul de membru
La data de 31 decembrie a fiecărui an, soldul dumneavoastră de mile de nivel şi zboruri calificative din ultimele 12 luni este verificat. Aceasta se numeşte verificarea anuală de nivel. Pentru a vă păstra nivelul de membru, trebuie să fi atins oricare dintre aceste două praguri:
  • numărul minim de mile de nivel specificat pentru un an calendaristic, sau
  • numărul necesar de zboruri calificabile specificat pentru un an calendaristic
Dacă nu aţi atins niciunul dintre praguri, nivelul dumneavoastră de membru va fi retrogradat.

6. Politici de bagaje

1.Bagaje de mână

Orice bagaj pe care îl luaţi cu dumneavoastră în cabina de pasageri reprezintă bagajul de mână.

Ca pasager TAROM aveţi dreptul de a transporta în cabină un bagaj de mână ce nu trebuie să depăşească următoarele dimensiuni: 55x 40x 20cm (lungime x lăţime x înălţime), în cazul în care călătoriţi la bordul unei aeronave de tip Boeing şi Airbus.

În cazul în care călătoriţi la bordul unei aeronave de tip ATR 42 / ATR 72, bagajul transportat în cabină nu trebuie să depăşească dimensiunile de: 35x 30 x 20cm (lungime x lăţime x înălţime).

De asemenea, puteţi avea ca bagaj de mână şi: o geantă, o servietă, o geantă cameră foto/video, un laptop, un obiect de dimensiuni mai reduse sau similare cu cel de: 55x 40x 20cm, respectiv 35x30x20 cm pentru ATR42/ ATR 72. Greutatea totală a bagajului de mână nu trebuie să depăşească 10 kg.

Aceste reglementări se aplică numai pe zborurile operate de TAROM cu aeronave proprii. În cazul curselor operate în regim code-share de către partenerii TAROM este posibil să se aplice alte reguli impuse de operatorul zborului.

Pentru a fi informaţi, vă recomandăm să consultaţi website-urile de specialitate ale companiilor respective.

Dacă în itinerariul biletului participă TAROM la conexiune cu alţi transportatori, se vor aplica normele şi tarifele de excedent ale primului operator în rută (TAROM) pentru sectorul/sectoarele pe care se înregistrează bagajele şi vă avertizăm că aţi putea fi taxaţi pentru excedent bagaj de ceilalţi transportatori în rută.

2.Bagaje de cală

Aflaţi detalii despre numărul de bagaje de cală acceptate gratuit.
Gratuit transportul a 30kg* - *Amman/ Beirut/ Dubai/ Larnaca

  • facilitatea se aplică numai pentru călătorii pe ruta directă Bucureşti-Amman/Beirut/Dubai/Larnaca-Bucureşti sau Amman/Beirut/Dubai/Larnaca-Bucureşti-Amman/Beirut/Dubai/Larnaca;
  • pentru pasagerii care călătoresc în clasa "business" se oferă 3 piese cu greutate de 30 Kg fiecare (piesele vor fi cântărite individual, în cazul în care o piesă va avea o greutate mai mare decât limita menţionată se vor aplica reglementările referitoare la excedentul de bagaj, chiar dacă totalul celor trei piese nu depăşeşte limita maximă oferită);
  • pentru pasagerii care călătoresc în clasa "economic" se oferă 1 piesă cu greutate de maxim 30 Kg;
  • dimensiunile bagajelor vor fi cele standard TAROM, respectiv suma maximă admisă a dimensiunilor fiecărei piese (înălţime + lungime + lăţime) să fie de maxim 158 cm.
Numărul de bagaje acceptate gratuit la transport în funcţie de clasa la care călătoriţi este cel de mai jos:

Pasagerii Business Economy
Pasagerii care ocupă un loc maxim 3 piese de bagaj; o piesă de bagaj nu poate depăşi 23 kg/pasager maxim o piesă de bagaj; o piesă de bagaj nu poate depăşi 23 kg/pasager
Membrii Frequent Flyer SkyTeam :Elite Plus/Elite + o piesă de bagaj ce nu poate depăşi 23 kg /pasager + o piesă de bagaj ce nu poate depăşi 23 kg /pasager
Marinarii care au achitat tarife dedicate marinarilor maxim 3 piese de bagaj; o piesă de bagaj nu poate depăşi 23 kg /pasager maxim 2 piese de bagaj; o piesă de bagaj nu poate depăşi 23 kg/pasager
Infanţii care nu ocupă loc * -o piesă de bagaj a cărei greutate nu poate depăşi 10 kg şi a cărei sumă a dimensiunilor nu poate depăşi 115 cm
+ un carucior pliabil
-o piesă de bagaj a cărei greutate nu poate depăşi 10 kg şi a cărei sumă a dimensiunilor nu poate depăşi 115 cm + un carucior pliabil
*Norma de bagaj acceptată gratuit la transport pentru infant nu se cumulează cu norma gratuită a adultului însoţitor. Depăşirea normei de bagaj acceptate gratuit la transport pentru infant conduce la aplicarea tarifelor de excedent de bagaj.

Numărul maxim de piese acceptate per pasager variază în funcţie de aeronava TAROM cu care este operat zborul respectiv astfel:
  • maxim 3 piese per pasager în cazul aeronavelor de tip ATR 42/72
  • maxim 10 piese per pasager în cazul aeronavelor de tip Boeing 737 şi Airbus.
În caz de exces, este necesar aranjament prealabil cu transportatorul(rii).

Pasagerilor nu le este permis să transporte următoarele obiecte în bagajele de cală:
  • Obiecte explozive şi/sau substanţe incendiare (muniţie, capse explozive, detonatoare, imitaţii de dispozitive explozive, cartuşe fumigene, pulberi explozive, plastic exploziv etc).
Aceste reglementări se aplică numai pe zborurile operate de TAROM cu aeronave proprii. În cazul curselor operate în regim code-share de partenerii TAROM este posibil să se aplice alte reguli impuse de operatorul zborului.
Dacă în itinerariul biletului participă TAROM la conexiune cu alţi transportatori, se vor aplica normele şi tarifele de excedent ale primului operator în rută (TAROM) pentru sectorul/sectoarele pe care se înregistrează bagajele şi vă avertizăm că aţi putea fi taxaţi pentru excedent bagaj de ceilalţi transportatori în rută.

O piesă standard de bagaj are o greutate de cel mult 23 de kilograme, iar suma maximă admisă a dimensiunilor acesteia (înălţime + lăţime + lungime) este de 158 de centimetri.

7. Destinatii Tarom

Europa Occidentala Europa Occidentala si de est Sudul europei Europa Nordica Romania
Frankfurt
Budapesta
Atena
Stockholm
Baia Mare
Paris Viena Roma Chisinau
Amsterdam Geneva Larnaca Iasi
Londra Belgrad Salonic Satu Mare
Munchen Sofia Bologna Timisoara
Bruxelles Praga Valencia
Nisa Moscova Barcelona
Madrid
Torino

8. Flota Tarom

În 1992 TAROM a demarat un proces intensiv de modernizare a flotei.
Două aeronaveAIRBUS A-310 au fost achiziţionate în 1992, două aeronave BOEING 737 în 1993, iar alte trei aeronave BOEING 737 în 1994.

Începând cu anul 1998, flota TAROM s-a îmbogăţit cu şapte aeronave ATR 42-500 pentru curse interne şi regionale, precum şi cu alte 4 aeronave BOEING 737 .

Finanţarea acestui ambiţios program strategic nu a fost o sarcină uşoară: din 1992 TAROM a investit mai mult de 350 de milioane USD în achiziţionarea de noi aeronave şi echipamente. TAROM intenţionează să continue acest proces de modernizare prin achiziţia de noi aeronave performante.

TAROM operează în prezent pe zborurile externe şi interne cu o flotă compusă din 23 aeronave .

Bilete de avion Tarom preturi de la 51 €