TAP Portugal

TAP Portugal Logo

1. Despre Tap Portugal

TAP este principala companie aeriană portugheză care a fost un membru al Star Alliance din 14 martie 2005. Hub-ul sau este Lisabona care este o poarta de acces european cheie la intersecția din Africa, și America de Nord și de Sud. TAP este compania aeriană numărul unu între Europa și Brazilia, iar în vara anului 2014 rețeaua sa a crescut, pentru a acoperi 11 noi rute. În prezent, compania aeriană portugheză are conexiuni cu 84 de destinații din 35 de țări. Operează o medie de aproximativ 2500 de zboruri pe saptamana si are o flota de 77 de aeronave moderne: 61 aeronave Airbus, și un alt 16 de aeronave, în culorile PGA (Portugalia Airlines).

2. Istoric Tap Portugal

TAP Portugal este cea mai mare şi în acelaşi timp compania aeriană natională a Portugaliei, care a fost înfinţată în anul 1945. Din anul 2004 Compania aeriană TAP Portugal operează 3, 4 zboruri apoi din anul trecut săptămânal de 6 ori zboruri directe între Budapesta şi Lisabona, de unde prin legături confortabile se pot ajunge la cele mai importante destinaţii pentru călătorii unguri şi români ai TAP Portugal (cu excepţia curselor europene).

3. Transportul animalelor la bordul aeronavelor Tap Portugal

Reguli Generale TAP Portugalia permite transportul animalelor în cabină sau în cală, în funcţie de greutatea, dimensiunea şi specia animalului.
Legile fiecărei ţări, care reglementează importul şi exportul de animale, trebuie respectate şi, prin urmare, ambasadele sau consulatele relevante trebuie consultate întotdeauna.

Pasagerii sunt responsabili pentru depunerea tuturor documentelor animalelor, precum certificate sanitare şi paşapoarte, printre altele.
Va trebui să semnaţi o declaraţie pentru transportul animalelor vii, care vă va fi oferită atunci când plătiţi transportul animalului.
Trebuie să asiguraţi apă şi hrană pentru întreaga călătorie.

Rezervarea trebuie efectuată în timp util Dacă doriţi să vă transportaţi animalul de companie, trebuie să ne informaţi la momentul efectuării rezervării sau cu cel puţin 24 de ore înainte de plecare.
Dacă în călătorie sunt implicate mai multe companii aeriene, este necesar ca toate acestea să autorizeze transportul animalului.

Va trebui să furnizaţi informaţii despre dimensiunea cuştii în care va fi transportat animalul, greutatea totală (cuşcă plus animal) şi specia şi numărul animalelor ce urmează a fi transportate.

Cuştile pentru transportul animalelor trebuie să respecte regulile TAP.Pentru animalele utilitare se aplică reguli speciale (consultaţi secţiunea „Animale utilitare”).

1.Animale de companie în cabină

Animale de companie acceptate în cabină

  • Animale domestice mici (PETC), numai câini şi pisici.
  • Animale de asistenţă emoţională (ESAN)
  • Animale utilitare (SVAN) precum câini care însoţesc un pasager nevăzător, surd sau cu mobilitate redusă.
Animale domestici mici (PETC)
  • Numai pisicile şi câinii sunt permişi în cabină.
  • Greutatea maximă a cuştii pentru transportul animalului plus greutatea animalului este de 8kg/17lbs.
  • Containerul pentru animale de companie nu poate depăşi 45 cm în lungime, 30 cm în lăţime şi 23 cm în înălţime.
  • Animalul de companie trebuie să se afle în totalitate în interiorul custii (inclusiv capul şi coada) pe durata întregului zbor şi trebuie să se poată mişca în interior.
  • Fiecare pasager poate aduce la bord o singura cusca pentru animale de companie. Cu toate acestea, cusca pentru animale de companie poate conţine mai mult de un animal dacă acestea sunt de aceeaşi rasă, sunt familiarizate unul cu celălalt şi au suficient spaţiu pentru a de mişca în interior.
  • O cusca pentru animale de companie trebuie sa fie creata pentru transportul animalelor (rigida sau cu pereţi laterali moi) poate fi utilizata atât timp cât nu depăşeşte dimensiunile stabilite mai sus şi este impermeabil (poate reţine fluidele corporale ale animalului).
  • Cererile pentru transportarea animalelor în cabină sunt aprobate în limita spaţiului disponibil, în funcţie de aeronava alocată şi de clasa de servicii la care călătoreşte pasagerul.
  • Animalele trebuie să fie curate, sănătoase şi să nu emane mirosuri şi nu trebuie să reprezinte o ameninţare sau să deranjeze alţi pasageri. Femelele nu trebuie să fie gestante.
  • Dacă animalul îndeplineşte condiţiile de transport în cabină şi cererea este aprobată, cuşca pentru transportul animalului trebuie aşezată sub scaunul pasagerului responsabil, astfel încât să nu împiedice libera circulaţie în cabină.
  • Nu poate fi folosit un scaun pentru pasageri, iar animalul nu trebuie să se deplaseze niciodată în interiorul cabinei.

Custile pentru animale de companie trebuie să aibă următoarele caracteristici
  • trebuie să fie impermeabile şi să nu emane mirosuri.
  • trebuie să fie furnizate de pasager.
  • trebuie să fie o geantă cu pereţi moi care poate fi depozitată complet sub scaunul din faţa pasagerului.
2.Transportarea animalelor în cală

Animalele pot fi transportate în cala avionului cu care călătoreşte pasagerul responsabil pentru acestea în următoarele condiţii:
  • Compania aeriană este înştiinţată în prealabil în legătură cu animalul transportat în cală.
  • Animalul este transportat în propria sa cuşcă de transport rigidă.
  • Pasagerul asigură suficientă apă şi hrană pentru întreaga călătorie deoarece nu este posibilă hrănirea sau scoaterea animalelor la plimbare în timpul escalelor.
  • Norma maximă acceptată privind greutatea animalului, incluzând containerul, este de 45 kg. Excepţie fac ţările de mai jos, în care, prin lege, greutatea maximă posibilă acceptată este de 32 kg: SUA, Ungaria, Franţa, Luxemburg, Ţările de Jos.
  • În cadrul zborurilor cãtre Luanda, cu plecare de pe toate aeroporturile din reþeaua TAP, cu excepþia Lisabonei.

Condiţii de acceptare
  • Transportul trebuie să se încadreze în itinerariul pasagerului stabilit pe bilet.
  • Animalul trebuie predat pentru transport cu mai puţin de 4 ore înainte de orarul de zbor. Condiţiile/regimul de acceptare poate/pot varia în funcţie de staţia de plecare.
  • Pasagerul trebuie să prezinte toate documentele necesare şi să fie responsabil pentru orice taxe suplimentare reţinute la punctul de origine şi la destinaţie. TAP are ultimul cuvânt în ceea ce priveşte zborul cu care va fi transportat animalul.
  • Animalele transportate ca bagaj de cală nu pot fi transportate cu aeronave Embraer şi Beechcraft.
  • În cadrul zborurilor cãtre Luanda, animalul trebuie transportat în regim cargo.

Tarife pentru transportul animalelor
Transport de animale
În cabină
În cabină
În cală ca bagaj înregistrat (dacă depăşeşte 45 kg)
Greutate Până la 8 kg Până la 32 kg Peste 32 kg şi până la 45 kg * Peste 45 kg şi până la 70 kg Peste 70 kg şi până la 100 kg
Curse interne (Portugalia) €35 €70 €130 €160 €190
Europa/Maroc/Algeria €70 €100 €200 €270 €340
Curse intercontinentale €150 €200 €300 €380 €480


* Pe anumite rute, conform legii, greutatea maximă va fi limitată la 32 kg. Către/din/prin următoarele ţări, se acceptă animalul în cală doar până la 32 kg (în total, animalul plus containerul): SUA, Ungaria, Franţa, Luxemburg, Regatul Unit şi Ţările de Jos.

Taxele prezentate pentru transportul animalelor în calã sunt valabile doar la iesirea din Portugalia. Alte tãri pot aplica taxe si costuri diferite.

Valori pentru o călătorie dus.

4. Informatii Check-in

Călătoria dumneavoastră începe cu un singur clic!

Convenabil, rapid şi fără griji.

Din confortul locuinţei sau al biroului dumneavoastră, formalităţile de check-in online vă permit să vă începeţi călătoria şi să vă tipăriţi tichetul de îmbarcare.

Condiţii generale:

Disponibilitatea formalităţilor de check-in online:

Disponibil cu până la 72 de ore înainte de plecare, cu următoarele excepţii:
  • Zborurile către SUA, care, din cauza restricţiilor guvernamentale, sunt disponibile începând cu până la 24 de ore înainte de plecare.
  • Zborurile cu plecare din Zagreb, Geneva şi Zürich, în cazul cărora formalităţile de check-in online sunt disponibile cu până la 23 de ore înainte de plecare.
În cazul în care călătoriţi fără bagaje, trebuie să mergeţi direct la poarta de îmbarcare. Cu toate acestea, în unele aeroporturi ar putea fi necesar să vă prezentaţi la biroul de check-in înainte de a vi se permite accesul în zona de plecare (consultaţi mai jos lista aeroporturilor cu cerinţe suplimentare).
În cazul în care călătoriţi cu bagaje, va trebui să le duceţi la biroul de depunere a bagajelor de la aeroport.Pentru pasagerii cu rezervări confirmate la zborurile operate de TAP sau Portugália (zboruri numerotate de la 1 la 3999).Pentru a vă garanta că zborul dumneavoastră decolează la timp, toţi pasagerii trebuie să fie prezenţi la poarta de îmbarcare cu 30 de minute înainte de decolare.

Indisponibil:
  • În cazul în care este necesar să prezentaţi personal confirmarea detaliilor legate de cardul de credit cu care v-aţi efectuat rezervarea la un birou TAP sau în timpul formalităţilor de check-in.
  • La aeroporturile din La Coruña şi Oviedo (Asturias).


  • Aeroporturi cu cerinţe suplimentare
    În cazul în care călătoria dumneavoastră începe într-unul din aceste puncte, datorită cerinţelor legale, va trebui să vă prezentaţi la un birou de check-in de la aeroport pentru a efectua câteva proceduri suplimentare înainte de a vă îndrepta spre poarta de îmbarcare.
    Aeroporturi Cerinţe
    Alger, Accra, Bamako, Caracas, Casablanca, Marrakesh, Tanger Trebuie să vă ridicaţi tichetele de îmbarcare de la aeroport după efectuarea formalităţilor de check-in online.
    Check-in premium Un serviciu personalizat pentru pasageri de primă clasă
    • Ştim cât de preţios este timpul dumneavoastră. De aceea pasagerii care călătoresc la clasa business sau deţinătorii cardurilor Victoria Gold, Victoria Silver sau Star Alliance Gold vor găsi ghişee prioritare dedicate de check-in sau de depunere a bagajelor în toate aeroporturile noastre. Obţineţi un serviciu exclusivist şi rapid!
  • Serviciul este disponibil la ghişeele 01-06 din Terminalul 1 al aeroportului din Lisabona şi la ghişeele 31 şi 32 ale aeroportului din Porto.

  • Dacă nu aţi efectuat formalităţile de check-in în prealabil, o puteţi face la chioşcurile şi birourile de check-in din aeroportul de plecare.

    • Există chioşcuri de check-in în multe din aeroporturile noastre, unde vă puteţi alege locul şi obţine tichetul de îmbarcare în doar câteva secunde. La unele aeroporturi vă puteţi tipări şi etichetele bagajelor pentru revendicarea acestora.
    • Pasagerii se pot identifica după numărul biletului electronic, codul rezervării sau utilizând numărul de pasager frecvent Victoria, în cazul în care l-au indicat atunci când şi-au efectuat rezervarea.
    • Dacă utilizaţi aceste aparate şi călătoriţi cu bagaje, le puteţi lăsa la biroul de depunere a bagajelor de la aeroport.
    • Disponibil pentru toate zborurile operate de TAP sau Portugália (zboruri numerotate de la 1 la 3999).
    • Pentru a vă garanta că zborul dumneavoastră decolează la timp, toţi pasagerii trebuie să fie prezenţi la poarta de îmbarcare cu 30 de minute înainte de decolare — nu putem garanta că vi se va permite îmbarcarea în cadrul zborului dumneavoastră dacă sosiţi după această oră. Planificaţi suficient timp pentru eventualele cozi de la biroul de depunere a bagajelor, controalele de securitate sau verificarea paşapoartelor.

    Un serviciu personalizat pentru pasageri de primă clasă

    • Ştim cât de preţios este timpul dumneavoastră. De aceea pasagerii care călătoresc la clasa business sau deţinătorii cardurilor Victoria Gold, Victoria Silver sau Star Alliance Gold vor găsi ghişee prioritare dedicate de check-in sau de depunere a bagajelor în toate aeroporturile noastre. Obţineţi un serviciu exclusivist şi rapid!
    • Serviciul este disponibil la ghişeele 01-06 din Terminalul 1 al aeroportului din Lisabona şi la ghişeele 31 şi 32 ale aeroportului din Porto.
    

    5. Programe de fidelizare si puncte Tap Portugal

    Programul pasagerul fidel al companiei aeriene TAP Portugal a primit denumirea de Victoria. Programul poate fi accesat pe o pagină web separată, unde este descris amănunţit motivul pentru care merită să se adere la el.

    Desigur pe pagina de web se poate înregistra online, se pot bonifica punctele, dar înafara acestora sunt şi alte posibilităţi, de ex. este un „miles calculator” cu care putem vedea, ca pentru o rută dată de câte puncte avem nevoie pentru a primi un bilet de favoare, sau câte puncte am adunat cu călătoriile noastre. Un mare avantaj al TAP Victoria (şi al Star Alliance) este că, punctele pot fi valorificate nu numai pe cursele TAP, de ex. şi pe cursele Lufthansa.

    De altfel punctele TAP Victoria pot fi acumulate înafara cumpărării de bilete de avion şi prin alte activităţi, de ex. prin achiziţionare de cartele telefonice, sau prin utilizarea serviciilor oferite de benzinării. http://www.tapvictoria.com/en Cei interesaţi de informaţii suplimentare în legătură cu programul pasagerul fidel se pot adresa cu încredere reprezentanţei.

    6. Politici de bagaje

    Bagaje de mâna

    Ştim că este posibil ca pasagerii noştri să aibă articole importante pe care doresc să le ia cu ei în avion. Cu toate acestea, toţi trebuie să ţinem cont de faptul că spaţiul de la bord este limitat şi că anumite obiecte sunt interzise în cabină. Ce puteţi lua?

    Trebuie să restricţionăm norma de greutate şi dimensiune a bagajului de mână acceptat la bord astfel încât toate persoanele să aibă o călătorie confortabilă şi sigură.

    Pentru a vă asigura că un anumit articol poate fi transportat în cabină, fie sub scaun, fie în compartimentul de sus, vă rugăm să vă asiguraţi că bagajul dumneavoastră nu depăşeşte norma maximă a dimensiunilor, de 115 cm: 55x40x20 cm.

    • Clasa Economic: 1 bagaj de până la 8 kg
    • Clasa Executive: 2 bagaje cu o greutate totală combinată de 16 kg


    Pe lângă norma pentru bagajul de mână, doar unul dintre următoarele articole poate fi, de asemenea, luat la bord:

    • O carcasă, o husă sau o geantă de umăr pentru laptop (normă maximă de bagaj: 40x30x10 cm)
    • Dispozitive ajutătoare pentru mobilitate
    • Instrumente medicale
    Sugari

    • Alimente pentru bebeluşi pentru a fi consumate în timpul zborului
    • 1 transportor pentru bebeluşi – în cabină sau cală
    Unde ne aşezăm bagajul de mână atunci când ne aflăm la bord?

    Dacă nu încape sau este prea greu, trebuie aşezat în compartimentul de sus. Dacă nu zburaţi pe locurile de pe rândurile de urgenţă sau în primul rând al cabinei, solicităm tuturor pasagerilor să-şi aşeze bagajul de mână sub scaunul din faţa lor.

    Excepţii

    Pentru anumite aeronave PGA, ar putea exista constrângeri suplimentare din cauza restricţiilor privind spaţiul.
    În cazul zborurilor aglomerate, ar putea fi necesară plasarea bagajului în cală din cauza lipsei de spaţiu la bord. În acest caz, bagajul va fi preluat la poarta de îmbarcare şi vă va fi returnat la punctul de preluare a bagajelor din aeroportul de destinaţie.

    Restricţii cu privire la bagajul de mână

    Din motive de securitate, anumite articole nu pot fi transportate în cabină. Vă rugăm consultaţi Bagaje interzise pentru mai multe detalii.
    NOTĂ: Selfie stick-urile şi ţigaretele electronice pot fi luate la bordul aeronavei ca bagaj de mână. Însă, utilizarea lor în cabină este strict interzisă.

    Bagaje de cală

    Bagaje înregistrate

    Norma de bagaj înregistrat acceptată gratuit variază în funcţie de numărul de bagaje care urmează a fi transportate.

    În conformitate cu standardele internaţionale de sănătate şi securitate la locul de muncă, TAP nu transportă bagaje sau alte obiecte de bagaj care cântăresc mai mult de 32 de kg. Volumele de bagaje care cântăresc mai mult de 32 kg trebuie expediate în regim cargo. Verificaţi mai jos bagajul permis pentru zborul dumneavoastră.

    Se pot aplica două tipuri de concepte referitoare la transportul bagajelor înregistrate, în funcţie de originea şi destinaţia călătoriei:

    Conceptul de bucată

    Se aplică tuturor rutelor TAP. Acesta include numai bagaje similare cu cele transportate în mod normal de pasageri, precum valizele şi genţile pentru cărţi.

    Ori de câte ori o cursă are un punct de plecare sau de sosire pe un traseu bazat pe conceptul de bucată, conceptul se aplică indiferent de punctele de escală.

    Bagaje înregistrate

    Acestea se referă la bagajele predate către TAP la check-in şi pentru care este emisă o etichetă de recuperare. Aceste bagaje sunt transportate în cala de mărfuri şi, din motive de siguranţă, în aceeaşi aeronavă cu pasagerul. Acestea trebuie încuiate şi identificate cu numele şi adresa pasagerului.

    Bagajul înregistrat nu trebuie să conţină:
    • Articole fragile şi perisabile;
    • Medicamente esenţiale;
    • Chei;
    • Documente profesionale sau academice;
    • Mostre;
    • Paşapoarte sau alte documente de identificare;
    • Orice articole de valoare (precum bani, bijuterii, metale preţioase, ochelari, lentile de contact, proteze şi alte dispozitive ortopedice de orice tip, calculatoare personale sau orice alte echipamente conexe, telefoane mobile sau alte dispozitive electronice personale, efecte negociabile, titluri de valoare sau alte documente de valoare).

    Următoarele obiecte sunt considerate periculoase:
    • Explozibili, inclusiv detonatoare, siguranţe, grenade, mine şi materiale explozive;
    • Gaze, inclusiv propan şi butan
    • Lichide inflamabile, inclusiv benzină şi metanol
    • Materiale solide inflamabile şi substanţe reactive, inclusiv magneziu, brichete, artificii şi torţe
    • Oxidanţi şi peroxizi organici, inclusiv înălbitor şi truse de retuşare a vopselei auto
    • Substanţe toxice sau infecţioase, inclusiv otravă de şobolani şi sânge infectat
    • Materiale radioactive, inclusiv izotopi medicinali sau alte substanţe disponibile pe piaţă
    • Substanţe corosive, inclusiv mercur şi baterii auto
    • Componente ale sistemelor de alimentare cu combustibil auto care au conţinut combustibil

    Ţigările electronice

    Acestea sunt dispozitive electronice care imită ţigările reale şi fumatul.

    Din motive de siguranţă, acestea nu pot fi transportate în cală deoarece există riscul de supraîncălzire şi de incendiu. Se pot transporta ca bagaj de mână, dar nu se pot utiliza la bordul unui avion TAP.

    Aveţi nevoie de bagaje suplimentare?

    În timpul rezervării, puteţi achiziţiona bagaje suplimentare cu o reducere de până la 25€ din preţul din aeroport.

    Condiţii de utilizare a acestui serviciu:
    • Rezervarea a un bagaj suplimentar pentru fiecare pasager (cu excepţia copiilor mai mici de 2 ani);
    • Un bagaj suplimentar poate cântări până la 23 kg şi trebuie să aiba o dimensiune totală mai mică de 158 cm;
    • Rezervările se fac în limita disponibilităţii;
    • Rezervările se fac la plata prin card de credit sau de debit (ATM);
    • Serviciu disponibil numai pentru zborurile operate de TAP/Portugalia.

    Bagaje suplimentare autorizate

    7. Destinatii Tap Portugal



    • Spain/A Coruna
    • Ghana/Accra
    • Algeria/Algiers
    • Netherlands/Amsterdam
    • Spain/Asturias
    • Mali/Banako
    • Spain/Barcelona
    • Brazil/Belem
    • Brazil/Belo Horizonte
    • Germany/Berlin
    • Spain/Nilbao
    • Cape Verde/Boa Vista
    • Colombia/Bogota
    • Italy/Bologna
    • France/Bordeaux
    • Brazil/Brasilia
    • Belgium/Brussels
    • Romania/ Bucharest
    • Hungary/Budapest
    • Venezuela/Caracas
    • Morocco/Casablanca
    • Luxembourg/City of Luxembourg
    • Denmark/Copenhagen
    • Senegal/Dakar
    • Germany/Dusselforf
    • Portugal/Taro
    • Brazil/Fortaleza
    • Germany/Frankfurt
    • Portugal/Funchal
    • Switzerland/Geneva
    • Sweden/ Gothenburg
    • Germany/Hamburg
    • Germany/Hannover
    • Finland/Helsinki
    • Portugal/lisabon
    • United Kingdom/London
    • Angola/Luanda
    • France/Lyon
    • Spain/Madrid
    • Spain/Malaga
    • Brazil/Manaus
    • United Kingdom/Manchester
    • Mozambique/Maputo
    • Morocco / Marrakech
    • France/Marseille
    • United States/ Miami
    • Italy/Milan
    • Russia/Moscow
    • Germany/Munich
    • France/Nantes
    • Brazil/Natal
    • United States/New York
    • France/Nice
    • Norway/Oslo
    • Panama/Panama City
    • France/Paris
    • Portugal/Ponta Delgada
    • Brazil/Porto Alegre
    • Portugal/Porto Santo
    • Czech Republic/Prague
    • Cape Verde/Praia
    • Brazil/Recif
    • Brazil/Rio de Janeiro
    • Italy/Rome
    • Cape Verde/Sal
    • Brazil/Salvador
    • Brazil/Sao Paulo
    • Sao Tome and principe/ Sao Tome
    • Cape Verde/Sao Vicente
    • Spain/Seville
    • Sweden/Stockholm
    • Morocco/Tangier
    • Portugal/Tarceira
    • France/Toulouse
    • Spain/Valencia
    • Italy/Venice
    • Austria/Vienna
    • Poland/Warsaw
    • Croatia/Zagreb
    • Switzerland/Zurich

    8. Flota Air Berlin


    Flota companiei aeriene TAP Portugal:
    Aeronavele ce compun flota TAP Portugal aparţin în exclusivitate familiei Airbus.
    • Airbus A319: 19 buc. cu 132 locuri
    • Airbus A320: 17 buc. cu 156 locuri
    • Airbus A321: 3 buc cu 194 locuri
    • Airbus A 330: 12 buc.cu 230 locuri
    • Airbus A340: 4 buc. cu 274 locuri