Olympic Air

Olympic Air Logo

1. Despre Olympic Air

Olympic Air S.A. (Greek: ╬č╬╗¤ů╬╝¤Ç╬╣╬▒╬║╬«) este o companie aerian─â regional─â, o filial─â a companiei aeriene grece╚Öti Aegean Airlines. Aceasta a fost ini╚Ťial format─â din privatizarea fostului transportator na╚Ťional grec Olympic Airlines, o companie care poart─â numele Olympic Airways din 1957 p├ón─â la ├«nceputul secolului XXI. Olympic Air a ├«nceput opera╚Ťiunile limitate la 29 septembrie 2009, dup─â ce Olympic Airlines a ├«ncetat toate opera╚Ťiunile, iar deschiderea oficial─â a companiei a avut loc dou─â zile mai t├órziu, la 1 octombrie 2009. Hub-ul s─âu principal este Aeroportul Interna╚Ťional din Atena, ca hub secundar. Sediul companiei aeriene se afl─â ├«n cl─âdirea 57 de la Aeroportul Interna╚Ťional Atena din Spata, iar sediul s─âu este situat ├«n Koropi, Kropia, la est de Attica.

Compania aerian─â utilizeaz─â codul IATA OA pe care l-a mo╚Ötenit de la Olympic Airlines ╚Öi codul ICAO OAL. Compania aerian─â a lansat ini╚Ťial codul ICAO NOA, dar mai t├órziu a cump─ârat codul OAL utilizat de Olympic Airlines.

La data de 22 februarie 2010, Olympic Air ╚Öi principalul s─âu competitor, Aegean Airlines, au anun╚Ťat c─â au ajuns la un acord pentru a-╚Öi combina opera╚Ťiunile, elimin├ónd treptat marca Aegean. Dup─â o anchet─â efectuat─â de comisia european─â de concurs, la 26 ianuarie 2011 a fost anun╚Ťat c─â fuziunea a fost blocat─â f─âc├ónd referire la preocup─ârile anticoncuren╚Ťiale. Cu toate acestea, v├ónzarea c─âtre Aegean Airlines a fost ├«n cele din urm─â aprobat─â de Comisia European─â pentru Concuren╚Ť─â la 10 octombrie 2013, iar compania aerian─â este ├«n prezent o filial─â a companiei Aegean Airlines. ├Än prezent opereaz─â 10 avioane Bombardier Dash 8 ╚Öi 2 ATR 42, fosta sa flot─â de aeronave A320 ╚Öi A319 fiind v├óndut─â ├«n timpul diferitelor procese men╚Ťionate mai sus.

2. Istoric Olimpic Air

Propunerea Pantheonului

La 16 septembrie 2008, guvernul elen a anun╚Ťat o restructurare major─â a companiei Olympic Airlines, folosind planul "Pantheon Airways" pentru relansarea companiei Olympic ca o companie aerian─â privat─â. Pantheon va opera ├«n paralel cu Olympic Airlines p├ón─â ├«n aprilie 2009, c├ónd Olympic Airlines va fi ├«nchis, iar Pantheon va prelua majoritatea rutelor sale. Pantheonul va fi apoi redenumit folosind marca "olimpic─â" ╚Öi logo-ul s─âu cu ╚Öase inele. Noul Olympic Air nu ar fi un succesor legal al Olympic Airlines sau Airways, care nu a preluat direct niciunul dintre fo╚Ötii angaja╚Ťi sau active.

├Än februarie 2009, o licita╚Ťie interna╚Ťional─â privind v├ónzarea celor trei companii ╚Öi activele Grupului Olympic Airlines (opera╚Ťiuni de zbor, baz─â tehnic─â, opera╚Ťiuni de handling la sol) ╚Öi Pantheon Airways sa pr─âbu╚Öit, ├«ntruc├ót ofertele prezentate de candida╚Ťi nu au fost considerate satisf─âc─âtoare de c─âtre Guvernul. Dup─â colapsul acestei ├«ncerc─âri de a vinde compania, fostul ministru al transporturilor, Kostis Hatzidakis, a adresat o invita╚Ťie grupurilor financiare de a continua negocierile directe pentru v├ónzarea grupului. Primul care a r─âspuns a fost Marfin Investment Group (MIG), cel mai mare fond de investi╚Ťii din Grecia, care a depus o ofert─â pentru a cump─âra opera╚Ťiunile de zbor ╚Öi baza tehnic─â a Grupului. De asemenea, Swissport a depus o ofert─â pentru achizi╚Ťionarea opera╚Ťiunilor de handling la sol. Dup─â trei s─âpt─âm├óni de negocieri cu MIG, la data de 4 martie 2009, Aegean Airlines ╚Öi consor╚Ťiul greco-american Chrysler Aviation au depus ╚Öi oferte pentru cump─ârarea grupului. Cu toate acestea, oferta companiei Aegean Airlines nu a fost acceptat─â deoarece noua companie aerian─â ar controla peste 95% din rutele interne, ├«n timp ce consilierii financiari ai guvernului nu au putut stabili dac─â Chrysler Aviation se afla ├«n pozi╚Ťia financiar─â pentru a-╚Öi sus╚Ťine oferta.

Era MIG

La 6 martie 2009, ministrul dezvolt─ârii, Kostis Hatzidakis, a anun╚Ťat v├ónzarea opera╚Ťiunilor de zbor ╚Öi a societ─â╚Ťilor tehnice de baz─â c─âtre MIG. Negocierile cu Swissport au continuat ├«nc─â o s─âpt─âm├ón─â, pentru a facilita un acord comercial ├«ntre MIG ╚Öi Swissport. Cu toate acestea, nu sa ajuns la o ├«n╚Ťelegere ╚Öi MIG a anun╚Ťat c─â va prelua ╚Öi opera╚Ťiunile de handling la sol ale Olimpiadei. Ca rezultat, dup─â 35 de ani de control de stat ╚Öi 10 ani de ├«ncerc─âri de v├ónzare e╚Öuate, Olympic sa ├«ntors la o corpora╚Ťie privat─â. Noii proprietari au planificat s─â asigure aproximativ 4000 din cele 8.500 de locuri de munc─â ale Grupului.

├Än cadrul ├«n╚Ťelegerii sale cu statul grec, MIG a achizi╚Ťionat activele Pantheon Airways, c├óteva dintre sloturile valoroase ale companiei Olympic Airlines din New York, Londra, Paris, Roma, Frankfurt, Bruxelles ╚Öi Bucure╚Öti, precum ╚Öi drepturi exclusive la " Olimpic "╚Öi logo-ul celor ╚Öase inele. De asemenea, a ob╚Ťinut dreptul de a utiliza cele dou─â hangare, unitatea de marf─â a companiei Olympic Airways Services ╚Öi alte facilit─â╚Ťi de la Aeroportul Interna╚Ťional din Atena timp de 25 de ani. Noua companie aerian─â a planificat s─â p─âstreze doar 65% din opera╚Ťiunile de zbor ├«n compara╚Ťie cu opera╚Ťiunile de zbor ale companiei Olympic ├«n vara anului 2008, ├«n conformitate cu o regul─â impus─â de UE ├«n timpul aprob─ârii v├ónz─ârii. De asemenea, a trebuit s─â renun╚Ťe la monopolul s─âu pe rutele insulare subven╚Ťionate de stat ╚Öi s─â le ├«mpart─â ├«n mod egal cu alte companii aeriene grece╚Öti.

Olympic Handling, dup─â cum a fost numit─â noua companie de handling la sol, a ├«nceput activitatea pe 29 iunie, urmat─â de noua companie tehnic─â de baz─â, Olympic Engineering ╚Öi, ├«n cele din urm─â, pe 29 septembrie, noua companie aerian─â, redenumit─â oficial Olympic Air. Noul nume al companiei a fost anun╚Ťat ├«n cadrul unei licita╚Ťii pentru modernizarea ╚Öi reproiectarea logo-ului noii companii aeriene. Aceast─â licita╚Ťie a urmat o licita╚Ťie anterioar─â care a cerut designerilor de mod─â s─â-╚Öi prezinte desenele pentru noile uniforme ale companiei aeriene. La scurt timp dup─â ├«ncheierea ├«n╚Ťelegerii, MIG a anun╚Ťat procesul de recrutare pentru cele trei noi companii, precum ╚Öi noi licita╚Ťii pentru achizi╚Ťionarea sau ├«nchirierea de noi aeronave.

Olympic Air a comandat opt ÔÇőÔÇőnoi genera╚Ťii de genera╚Ťie Bombardier Q400 de genera╚Ťie viitoare ├«n cadrul Expozi╚Ťiei Air Paris 2009, dintre care patru vor fi Q400 NextGen, care vor acoperi rutele interne ╚Öi balcanice ╚Öi vor ├«ncepe s─â fie livrate ├«n iulie 2010. OA a plasat, de asemenea, ├«nc─â opt de tip. Olympic a ├«nchiriat un total de 14 aeronave din seria A320 pentru intrarea ├«n serviciu ├«n septembrie 2009 ╚Öi inten╚Ťioneaz─â s─â comande propriile aeronave de la Airbus sau Boeing ├«n viitorul apropiat.

├Äntr-o conferin╚Ť─â de pres─â din 17 septembrie 2009, pre╚Öedintele MIG, Andreas Vgenopoulos, a anun╚Ťat noi oferte de cod ╚Öi a declarat c─â Olympic Air are de asemenea inten╚Ťii s─â se al─âture ├«n viitor SkyTeam. Vgenopoulos a mai spus c─â dore╚Öte s─â fac─â compania o lider regional, iar mai t├órziu, una dintre cele mai mari companii aeriene din lume, dac─â este posibil. Compania Olympic Air a planificat s─â angajeze aproximativ 5.000 de angaja╚Ťi, dintre care unii dintre cei 8.100 de angaja╚Ťi ai transportatorului de stat, cu noi contracte negociate. ├Än plus, Vgenopoulos a declarat c─â societatea ├«╚Öi va onora angajamentul de a da noului guvern trei luni pentru a rena╚Ťionaliza Olympic, dac─â dore╚Öte. Vgenopoulos a mai afirmat c─â o comand─â de aeronav─â nou─â ar fi anun╚Ťat─â ├«n cur├ónd, pentru a ├«nlocui aeronava actual─â odat─â ce leaganele lor se epuizeaz─â.

├Än cadrul ceremoniei de inaugurare a cursei de la 1 octombrie 2009, pre╚Öedintele MIG, Andreas Vgenopoulos, a declarat c─â Olympic Air de╚Ťine ├«n continuare drepturile exclusive asupra m─ârcii macedonene Airlines ╚Öi inten╚Ťioneaz─â s─â relanseze compania aerian─â ca o filial─â a Olympic Air. Noua filial─â ar avea sediul ├«n afara Salonicului, ├«n scopul servirii turismului ╚Öi a nevoilor de afaceri ale regiunii. Compania aerian─â va ├«ncepe s─â func╚Ťioneze ├«n prim─âvara anului 2010.

├Äntr-un interviu acordat ├«n octombrie 2009 cu ATWOnline, CEO-ul Antonis Simigdalas a declarat c─â Olympic avea ├«n prezent aproximativ 10.000 de pasageri pe zi, cu o cot─â de pia╚Ť─â intern─â de aproximativ 30%. Simigdalas a mai afirmat c─â noul Olympic Air a fost cu aproximativ 35% mai mic dec├ót vechile Olympic Airlines ╚Öi c─â Olympic Air ├«╚Öi planific─â propriile zboruri pe distan╚Ťe lungi, ├«ntr-un interval de 12 luni. ├Än ceea ce prive╚Öte rentabilitatea, Simgdalas a afirmat c─â, ├«n condi╚Ťiile economice actuale, se a╚Öteapt─â ca Olympic Air s─â-╚Öi fac─â primul profit ├«n 2012. El a mai men╚Ťionat c─â unitatea de handling la sol era deja profitabil─â. ├Äntr-un interviu acordat companiei Flight International, Simigdalis a declarat c─â cota de pia╚Ť─â intern─â a companiei Olympic Air a crescut p├ón─â la 47% p├ón─â ├«n decembrie 2009. El a mai spus c─â dac─â lucrurile merg bine, el prezice c─â linia aerian─â va rupe chiar ╚Öi ├«n 2011.

La data de 6 decembrie 2009, Olympic Air a anun╚Ťat c─â a fost aleas─â ├«n calitate de transportator oficial al Comitetului Olimpic Hellenic pentru trei ani ├«n perioada 2010-2012. Prin aceast─â sponsorizare Olympic Air sa angajat s─â asigure transportul liber al delega╚Ťiilor olimpice grece╚Öti ├«n 2010 Jocurile Olimpice din Vancouver ╚Öi Jocurile Olimpice de Var─â 2012 din Londra. La data de 10 decembrie 2009, compania a anun╚Ťat c─â telefonul mobil este acum disponibil pentru zborurile care pleac─â din aeroportul din Atena, f─âc├ónd din Olimpia prima companie aerian─â din Grecia care ofer─â acest serviciu. ├Än cadrul programului s─âu de responsabilitate corporativ─â, Olimpia a anun╚Ťat c─â va lansa un program educa╚Ťional numit "O zi la muzeu", transport├ónd 3500 de studen╚Ťi din Cipru la noul Muzeu Acropolis din Atena, ├«ncep├ónd cu 29 ianuarie 2010.

├Än 2011, Olympic Air a anun╚Ťat lansarea unui serviciu de economie premium pe parcul s─âu de avioane Bombardier Q400 pentru zboruri interne ╚Öi interna╚Ťionale selectate, ├«n plus fa╚Ť─â de serviciul de clas─â business.

Încercarea de fuziune cu Aegean Airlines

├Än februarie 2010, au avut loc discu╚Ťii ini╚Ťiale cu ac╚Ťionarii pentru a lua ├«n considerare cooperarea dintre principalii competitori Aegean Airlines ╚Öi Olympic Air, care au alimentat zvonuri despre posibila fuziune. La 22 februarie 2010, Olympic Air ╚Öi Aegean Airlines au anun╚Ťat c─â au acceptat o fuziune. Compania aerian─â nou-fuzionat─â va purta numele ╚Öi logo-ul olimpic, dup─â o perioad─â de tranzi╚Ťie ├«n care ambele m─ârci aeriene ar fi utilizate ├«n paralel. Marca din Marea Egee ar ├«nceta s─â mai existe dup─â perioada de tranzi╚Ťie. Mai mult, Jocurile Olimpice ╚Öi Ingineria Olimpic─â ar deveni 100% filiale ale noii companii.

Ac╚Ťionarul unic al Olympic Air, Marfin Investment Group ╚Öi principalul ac╚Ťionar al Aegean, grupul Vassilakis, ar de╚Ťine o participa╚Ťie egal─â de 26,6% ├«n entitatea combinat─â, ├«n timp ce grupurile de domni Laskaridis, V. Constantakopoulos, G. David ╚Öi L. Ioannou, precum ╚Öi Banca Piraeus ├«╚Öi vor men╚Ťine participarea la capitalul propriu propor╚Ťional sub forma unui pachet de 46,8% din noua companie, oferind astfel companiei Aegean o cot─â de 73,4% ├«n noua companie. De asemenea, a fost anun╚Ťat c─â noua companie va fi listat─â la Bursa din Atena. O decizie privind fuziunea a fost ini╚Ťial a╚Öteptat─â de la Comisia European─â pentru Competi╚Ťii p├ón─â la sf├ór╚Öitul lunii septembrie 2010.

Potrivit comunicatelor de pres─â ale companiilor Aegean ╚Öi MIG, pre╚Öedintele Aegean, Theodoros Vassilakis ╚Öi pre╚Öedintele ╚Öi CEO-ul olimpic Andreas Vgenopoulos ar trebui s─â conduc─â noua companie. Vassilakis a declarat c─â fuziunea a fost generat─â de dimensiunea concuren╚Ťilor lor ├«n UE, ceea ce a f─âcut necesar ca cele dou─â companii aeriene principale din Grecia s─â se conecteze pentru a crea un "campion na╚Ťional al companiilor aeriene" cu o prezen╚Ť─â extins─â pe pia╚Ťa european─â, precum ╚Öi o acoperire continu─â a chiar ╚Öi cele mai ├«ndep─ârtate insule grece╚Öti. Vgenopoulos a mai afirmat c─â fuziunea va conserva ╚Öi consolida ╚Öi numele de marc─â olimpic─â, o parte inerent─â a tradi╚Ťiei na╚Ťionale grece╚Öti.

La momentul anun╚Ťului pentru fuziune, Aegean era ├«n curs de a deveni membru al Star Alliance, ├«n timp ce Olympic Air a stabilit leg─âturi cu SkyTeam ├«nainte de fuziune. ├Än ciuda acestui fapt, a fost anun╚Ťat c─â procesul Aegean Star Alliance va continua cu companiile aeriene care lucreaz─â pentru a garanta o tranzi╚Ťie lin─â a transportatorului care a fuzionat ├«n Star Alliance. Star Alliance a salutat fuziunea propus─â, lans├ónd o declara╚Ťie prin care spune c─â "echipele de integrare din ambele p─âr╚Ťi se vor ├«nt├ólni ├«n cur├ónd pentru a evalua pa╚Öii necesari pentru a garanta o tranzi╚Ťie lin─â a opera╚Ťiunilor Aegean Airlines ╚Öi Olympic Air care au fuzionat ├«n re╚Ťeaua Star Alliance". La ceremonia de primire a Aegean ├«n Star Alliance, la 30 iunie 2010, viitorul CEO al Star Alliance, Jaan Albrecht, a confirmat c─â entitatea extins─â va deveni membru al Star Alliance ├«n cazul ├«n care fuziunea planificat─â va fi aprobat─â de autoritatea de reglementare.

Dup─â o revizuire ini╚Ťial─â a fuziunii, la 30 iulie 2010, Comisia European─â pentru Concuren╚Ťe ╚Öi-a exprimat ├«ndoiala c─â fuziunea respect─â reglement─ârile privind concuren╚Ťa, men╚Ťion├ónd "preocup─âri serioase privind concuren╚Ťa", ├«n special pe pia╚Ťa intern─â, dar ╚Öi pe mai multe rute interna╚Ťionale. De asemenea, CE a afirmat c─â a avut "├«ndoieli serioase" cu privire la faptul c─â fuziunea a ├«ndeplinit cerin╚Ťele referitoare la handlingul la sol pe aeroporturile din Grecia, precum ╚Öi la furnizarea de rute de obliga╚Ťii de serviciu public care ar reuni "cei doi ofertan╚Ťi cei mai puternici ╚Öi cei mai credibili" . Comisia a ales s─â deschid─â o investiga╚Ťie aprofundat─â de 90 de zile privind fuziunea propus─â pentru a evalua ├«n continuare efectele parteneriatului. CE a fost a╚Öteptat─â s─â se pronun╚Ťe definitiv asupra leg─âturii p├ón─â la 7 decembrie 2010. ├Äntr-un interviu acordat companiei Air Transport World ├«n august 2010, Dimitris Gerogiannis, directorul general al Aegean Airlines, a declarat c─â principalul lor obiectiv la momentul respectiv a fost fuziune. El a mai spus c─â ├«mbinarea cu Olympic Air este o chestiune de viabilitate, condus─â de "realit─â╚Ťi economice ╚Öi de afaceri". Gerogiannis a sus╚Ťinut c─â Grecia nu este ├«n m─âsur─â s─â sus╚Ťin─â dou─â companii aeriene cu servicii complete, subliniind exemplele altor ╚Ť─âri europene ╚Öi companiilor aeriene. Mai t├órziu de lun─â, Aegean a ├«nregistrat primele pierderi de-a lungul anilor, prezent├ónd ├«n continuare o nevoie urgent─â de fuziune, ├«n timp ce ambele companii aeriene planific─â reduceri diferite.

├Än ciuda unui termen limit─â stabilit la 7 decembrie 2010, Olympic ╚Öi Aegean au sperat s─â ia o decizie din partea UE mai devreme. Cele dou─â companii aeriene se a╚Öteptau s─â transmit─â toate detaliile ╚Öi documentele UE solicitate p├ón─â la sf├ór╚Öitul lunii septembrie 2010. Olympic ╚Öi Aegean sper─â pentru o decizie timpurie ├«n vederea sincroniz─ârii programelor de zbor 2011, ├«n mod ideal p├ón─â ├«n noiembrie 2010, a╚Öa cum este standardul industrial, pentru a profita c├ót mai cur├ónd de beneficiile ╚Öi sinergiile fuziunii. Companiile aeriene au sus╚Ťinut c─â o decizie ulterioar─â le va afecta din punct de vedere economic ╚Öi competitiv ├«mpotriva altor companii aeriene ╚Öi va ├«nt├órzia beneficiile totale ale fuziunii p├ón─â ├«n 2012.

La data de 24 septembrie 2010, a fost anun╚Ťat faptul c─â Olympic Air a c├ó╚Ötigat Premiul Silver Award al Asocia╚Ťiei companiilor aeriene regionale europene: Compania aerian─â a anului 2010/2011. Olympic a fost l─âudat pentru operarea zborului zilnic ├«n termen de dou─â luni de la ├«nceperea opera╚Ťiunilor, ├«n ciuda faptului c─â a fost relansat ├«n timpul unei crize economice extreme din Grecia ╚Öi pe fondul unui trecut tulburat. Sa men╚Ťionat, de asemenea, modul ├«n care opera╚Ťiunea companiei aeriene a adus Aegean Airlines la masa de negocieri pentru a fi de acord cu o fuziune ├«ntr-un termen scurt.

La data de 21 octombrie 2010, comisia UE a anun╚Ťat c─â va am├óna decizia privind fuziunea p├ón─â la data de 12 ianuarie 2011. Comisarul Joaquin Almunia a men╚Ťionat, de asemenea, dificult─â╚Ťi cu cele dou─â companii care de╚Ťin aproape toat─â pia╚Ťa intern─â din Grecia. De╚Öi un motiv anume pentru ├«nt├órzierea nu a fost dat, potrivit publica╚Ťiilor, comisia de obicei abate deciziile c├ónd companiile ofer─â s─â ia m─âsuri care ar u╚Öura preocup─ârile. La 17 noiembrie 2010, comisarul Joaquin Almunia a confirmat c─â cei doi transportatori ├«nc─â se confrunt─â cu unele dificult─â╚Ťi ├«n eforturile lor de dep─â╚Öire a preocup─ârilor antitrust asupra fuziunii, dar au subliniat c─â au ├«nc─â s─âpt─âm├óni ├«nainte de a g─âsi o solu╚Ťie adecvat─â p├ón─â la decizia planificat─â din 12 ianuarie 2011 . La 10 decembrie 2010, mass-media din Grecia a raportat c─â Comisia European─â ╚Öi-a retras data de guvernare, de data aceasta cu o nou─â dat─â tentativ─â stabilit─â pentru 2 februarie 2011.

La 26 ianuarie 2011, Comisia European─â a blocat fuziunea dintre cele dou─â companii aeriene, invoc├ónd preocup─ârile anticoncuren╚Ťiale. Comisia a declarat c─â fuziunea ar fi creat un "cvasi-monopol" pe pia╚Ťa transporturilor aeriene din Grecia, compania aerian─â combinat─â domin├ónd mai mult de 90% din pia╚Ťa intern─â a transportului aerian din Grecia. CE a afirmat, de asemenea, convingerea c─â fuziunea va conduce la pre╚Ťuri mai mari pentru patru dintre cei ╚Öase milioane de pasageri greci ╚Öi europeni care zboar─â spre ╚Öi din Atena ├«n fiecare an, f─âr─â perspective realiste pe care o nou─â aeronav─â de dimensiuni suficiente ar intra pe pia╚Ť─â pentru a restr├ónge pre╚Ťurile companiilor aeriene au fuzionat. ├Än plus, comisarul Joaquin Almunia a declarat c─â fuziunea ar fi condus la pre╚Ťuri mai ridicate ╚Öi servicii de calitate mai sc─âzute pentru greci ╚Öi turi╚Öti care c─âl─âtoresc ├«ntre Atena ╚Öi insule, ├«n cazul ├«n care compania aerian─â fuzionat─â ar avea o domina╚Ťie aproape total─â ├«ntre Atena ╚Öi Salonic ╚Öi ├«ntre capitala ╚Öi opt aeroporturi insulare. Ambii transportatori au oferit c─âi de atac ├«n ├«ncercarea de a u╚Öura preocup─ârile, de╚Öi UE credea c─â nu ar fi suficient pentru a proteja ├«n mod adecvat c─âl─âtorii ╚Öi pentru a u╚Öura preocup─ârile legate de concuren╚Ť─â. Unul dintre remediile propuse de companii a inclus oferirea de cedare a sloturilor de decolare ╚Öi aterizare pe aeroporturile din Grecia, de╚Öi comisia a men╚Ťionat c─â aeroporturile grece╚Öti nu sufer─â de congestionarea observat─â la alte aeroporturi europene din fuziunile sau alian╚Ťele anterioare.

Comisarul european pentru concuren╚Ť─â, Joaqu├şn Almunia, a declarat c─â companiile aeriene ar fi putut c├ó╚Ötiga aprobarea dac─â ar oferi s─â-╚Öi v├ónd─â o parte din flot─â unui poten╚Ťial concurent sau s─â permit─â unei alte companii aeriene s─â utilizeze unul dintre numele lor comercial, pe sugestii ale UE. Aegean Airlines a numit propunerea de nume inacceptabil─â, iar vicepre╚Öedintele Eftihios Vassilakis afirm├ónd c─â numele de marc─â au o valoare uria╚Ö─â pe care ambele companii au lucrat din greu pentru a le construi. Mai mult, Vassilakis a afirmat c─â numele de marc─â ╚Öi remedierea flotei nu au un precedent ├«n istoria fuziunilor companiilor aeriene.

Coment├ónd evolu╚Ťia unui comunicat de pres─â comun, pre╚Öedintele companiei Aegean Airlines, Thodoros Vasilakis, a declarat: "├Än ultimul an, am prezentat Comisiei Europene beneficiile fuziunii pentru companiile, pasagerii ╚Öi economia ╚Ť─ârii noastre. precum ╚Öi m─âsuri de facilitare a introducerii de noi concuren╚Ťi pe pia╚Ťa intern─â, din p─âcate, CE a decis s─â interzic─â acordul, a fost pierdut─â o oportunitate important─â pentru o reprezentare consolidat─â pe pia╚Ťa european─â a avia╚Ťiei. ├«nregistrarea arat─â c─â putem reu╚Öi prin vremuri provocatoare. " Presedintele Olympic Air, Andreas Vgenopoulos, a imitat gandurile lui Vasilakis in ceea ce priveste progresul, precizand, de asemenea, ca "Decizia CE va avea consecinte negative asupra consumatorilor, precum si a economiei tarii noastre, in timp ce va beneficia de competitorii straini. cele mai bune noastre ├«n beneficiul personalului nostru, al ac╚Ťionarilor ╚Öi al pasagerilor no╚Ötri ". Ambele companii aeriene au declarat, de asemenea, c─â vor studia raportul de tip bloc emis de UE ╚Öi, dup─â o analiz─â atent─â ╚Öi discu╚Ťii cu consilierii lor, vor decide dac─â vor face apel.

Achizi╚Ťionarea de c─âtre Aegean Airlines

Dup─â o scindare a consiliului de administra╚Ťie, la 2 martie 2011 Olympic Air a anun╚Ťat c─â inten╚Ťioneaz─â s─â atace decizia UE cu Aegean Airlines ╚Öi a anun╚Ťat, de asemenea, modificarea re╚Ťelei de trasee ca parte a adapt─ârii strategiei, care a inclus anularea majorit─â╚Ťii rutele lor vest-europene ╚Öi ad─âugarea rutelor interne ╚Öi regionale.

La data de 21 octombrie 2012, compania Aegean Airlines a anun╚Ťat c─â a ├«ncheiat o ├«n╚Ťelegere pentru achizi╚Ťionarea companiei Olympic Air ├«n valoare de 75 de milioane de euro, ├«n a╚Öteptarea aprob─ârii de c─âtre Comisia European─â. Contrar ├«ncerc─ârii lor de fuziune, ambii transportatori ar continua s─â opereze sub m─ârci separate dup─â achizi╚Ťie. ├Än cadrul tranzac╚Ťiei, Aegean Airlines a pl─âtit companiei Olympic Air 20 de milioane de euro ├«n avans. ├Än cazul ├«n care Comisia European─â nu a aprobat acordul, Olympic Air va p─âstra ├«n continuare banii, compania Aegean Airlines de╚Ťin├ónd o participa╚Ťie de 17% ├«n cadrul companiei.

Sursele Comisiei Europene au declarat c─â a doua ├«ncercare a companiei Aegean Airlines de a cump─âra Olympic Air va fi aprobat─â de Comisie; sa ├«n╚Ťeles c─â Olympic Air ar fi for╚Ťat s─â intre ├«n faliment dac─â fuziunea nu ar fi permis─â s─â continue.

Achizi╚Ťia a fost aprobat─â de Comisia European─â la 9 octombrie 2013.

├Äncep├ónd cu 1 februarie 2014, Olympic Air este un furnizor de servicii pentru compania mam─â Aegean Airlines, cu toate zborurile interna╚Ťionale care transport─â prefixul de zbor al acestuia. Transportatorul continu─â s─â opereze rutele interne (unele dintre ele ├«n cooperare cu Aegean). Unele zboruri interna╚Ťionale Aegean sunt operate de Olympic Air.

3. Bilet de avion pentru copii

1 2 3 4 5

4.Transportul animalelor la bordul aeronavelor Olimpic Air

6 7 8 9 10

5. Informatii Check-in

11 12

6. Programe de fidelizare si puncte Olimpic Air

13

C├ónd v─â ├«nscrie╚Ťi la Miles + Bonus, v─â ve╚Ťi bucura de toate privilegiile de a fi membru Blue chiar de la ├«nceput. Ve╚Ťi primi cartea dvs. de plastic imediat ce efectua╚Ťi un singur zbor cu Aegean, Olympic Air sau orice alt─â companie aerian─â Star Alliance.

  • Miles se acumuleaz─â pe Aegean, Olympic Air, Star Alliance ╚Öi pe partenerii no╚Ötri non-aerieni
  • R─âscump─ârarea Miles pe Aegean, Olympic Air, Star Alliance ╚Öi pe partenerii no╚Ötri non-aerieni
  • Miles fericit
14

12.000 de mile ├«n decurs de 12 luni (inclusiv cel pu╚Ťin 2 zboruri Aegean sau Olympic Air) sau un total de 24.000 mile, indiferent de compania aerian─â cu care alege╚Ťi s─â zbura╚Ťi.

  • 10% Extra Miles pe cursele Aegean ╚Öi Olympic Air
  • Recunoa╚Öterea con╚Ötient─â a statutului dvs. ├«n ├«ntreaga re╚Ťea Star Alliance
  • Rezerv─âri prioritare Lista de a╚Öteptare pentru orice companie aerian─â Star Alliance
  • Modernizarea zborurilor pe zborurile Aegean (x2)
  • Serviciul ├Ämpreun─â
15

24.000 mile ├«n decurs de 12 luni (inclusiv cel pu╚Ťin 4 zboruri Aegean sau Olympic Air) sau un total de 48.000 de mile, indiferent de compania aerian─â cu care alege╚Ťi s─â zbura╚Ťi.

  • 20% Extra Miles pentru zboruri Aegean ╚Öi Olympic Air
  • Acces la mai mult de 1.000 de saloane Star Alliance din ├«ntreaga lume
  • Bagaje speciale pentru zboruri Aegean ╚Öi Olympic Air
  • Accesul la pa╚Öaportul ╚Öi controlul rapid al controlului securit─â╚Ťii
  • Parcare gratuit─â la Aeroportul Interna╚Ťional Atena (x2)
  • Achizi╚Ťiona╚Ťi mile

7. Politici de bagaje

16 17 18 19 20 21

8. Destinatii Olimpic Air

Cipru

  • Larnaca - Aeroportul Interna╚Ťional din Larnaca (operat de Aegean Airlines)

Grecia

  • Alexandroupoli - Aeroportul din Alexandroupoli
  • Atena - Atena International Airport Hub
  • Kephalonia - Aeroportul Interna╚Ťional Cephalonia
  • Chania - Aeroportul Interna╚Ťional Chania (operat de Aegean Airlines )
  • Chios - Aeroportul Na╚Ťional Insula Chios
  • Corfu - Aeroportul Interna╚Ťional Corfu (operat de Aegean Airlines)
  • Heraklion - Aeroportul Interna╚Ťional Heraklion (operat de Aegean Airlines)
  • Insula Ikaria - Aeroportul na╚Ťional Ikaria
  • Ioannina - Aeroportul Na╚Ťional Ioannina
  • Kalamata - Aeroportul Interna╚Ťional Kalamata
  • Karpathos - Aeroportul na╚Ťional Insula Karpathos
  • Kastellorizo - Kastellorizo Airport
  • Kavala - Aeroportul Interna╚Ťional Kavala
  • Kithira Island - Aeroportul na╚Ťional Kithira
  • Kos - Aeroportul Interna╚Ťional Insula Kos
  • Lemnos - Aeroportul Interna╚Ťional Lemnos
  • Insula Leros - Aeroportul na╚Ťional Leros
  • Milos - Aeroportul Na╚Ťional Milos
  • Insula Mykonos - Aeroportul na╚Ťional Mykonos (sezonier, operat de Aegean Airlines)
  • Mytilene - Mytilene Airport (operate de Aegean Airlines)
  • Naxos - Aeroportul Na╚Ťional Naxos
  • Paros - Aeroportul na╚Ťional Paros
  • Aktion - Aeroportul na╚Ťional Preveza / Lefkada (sezonier)
  • Rhodes - Aeroportul Interna╚Ťional Rhodos Aeroportul secundar
  • Samos - Aeroportul Interna╚Ťional Samos
  • Santorini (Thira) - Aeroportul na╚Ťional Santorini (sezonier, operat de Aegean Airlines)
  • Sitia - Aeroportul Public Sitia
  • Skiathos - Aeroportul na╚Ťional Insula Skiathos
  • Skyros - Aeroportul na╚Ťional Insula Skyros
  • Salonic - Aeroportul din Salonic (operat de Aegean Airlines) Hub secundar
  • Zakynthos - Aeroportul Interna╚Ťional Zakynthos

9.Flota Olimpic Air

Flota Olympic Air este în prezent formată din următoarele aeronave, începând din ianuarie 2018:

Flota Olympic Air
Aeronava In Serviciu Comenzi Pasageri Note
ATR 42-600 2 48
Bombardier Dash 8-100 2 37
Bombardier Dash 8-Q400 8 78 Cinci dintre acestea sunt Q400 NextGen
Total 12 ÔÇö