Norvegian Airlines

Norvegian Logo

1. Despre Norvegian Airlines

Norwegian Air Shuttle ASA (OSE: NAS), care se tranzac╚Ťioneaz─â ├«n Norvegia, este o companie aerian─â low-cost din Norvegia. Acesta este cel de-al treilea cel mai mare transportator low-cost din Europa, ├«n spatele easyJet ╚Öi Ryanair, ╚Öi cea de-a noua cea mai mare companie aerian─â low-cost din lume, cea mai mare companie aerian─â din Scandinavia, ╚Öi a opta cea mai mare companie aerian─â din Europa ├«n ceea ce prive╚Öte numerele de pasageri. Acesta ofer─â un program de zbor intern de ├«nalt─â frecven╚Ť─â ├«n Scandinavia ╚Öi Finlanda ╚Öi destina╚Ťii de afaceri precum Londra, precum ╚Öi destina╚Ťii de vacan╚Ť─â ├«n Marea Mediteran─â ╚Öi Insulele Canare. Compania aerian─â este cunoscut─â pentru modelul s─âu distinctiv de culoare alb─â, cu un nas ro╚Öu, cu portrete ale unor scandinavi distinsi pe aripioarele cozii aeronavelor sale.

Norvegianul ╚Öi-a lansat opera╚Ťiunile pe distan╚Ťe lungi ├«n mai 2013. Zborurile pe distan╚Ťe lungi sunt operate de filiale de╚Ťinute integral: norvegian─â Long Haul, norvegian─â Norwegian Air, norvegian─â norvegian─â cu sediul ├«n Norvegia ╚Öi Norvegia Air Argentina. Fiecare companie aerian─â de╚Ťine un certificat de operator aerian unic (AOC), dar ├«mparte m─ârci ╚Öi func╚Ťii comerciale cu restul grupului.

1

2. Istoric Norvegian Airlines

Compania aerian─â regional─â - 1993-2002

Norwegian Air Shuttle (NAS) a fost ├«nfiin╚Ťat─â la 22 ianuarie 1993 pentru a prelua serviciile regionale de transport aerian produse de Busy Bee pentru Braathens ├«n vestul Norvegiei. Busy Bee, fondat─â ├«n 1966, a fost o filial─â a companiei Braathens care a operat o flot─â de avioane Fokker 50 pentru zboruri tip charter. Aceasta a inclus re╚Ťeaua de servicii regionale ├«ntre ora╚Öele de pe coasta de vest a Norvegiei operate cu contract de ├«nchiriere pentru societatea-mam─â. ├Än urma falimentului Busy Bee ├«n decembrie 1992, NAS a preluat trei avioane Fokker 50 ├«nchiriate ╚Öi a ├«nceput s─â opereze de la aeroportul Bergen, Flesland p├ón─â la aeroportul Haugesund, Karm├Şy, precum ╚Öi de la Bergen la aeroportul Molde, aeroportul ├ůr├Ş sau Kristiansund, Kvernberget ╚Öi Aeroportul Trondheim, V├Žrnes. Compania a fost ├«nfiin╚Ťat─â ╚Öi de╚Ťinut─â de fo╚Öti angaja╚Ťi ai Busy Bee ╚Öi avea ini╚Ťial o for╚Ť─â de munc─â de cincizeci de ani. A avut sediul la Bergen, dar mai t├órziu a stabilit o baz─â tehnic─â ├«n Stavanger.

De la 1 aprilie 1994, compania aerian─â a ├«nceput de asemenea de la Bergen la aeroportul ├ůlesund, Vigra. ├Än 1995, compania a primit cea de-a patra Fokker 50 ╚Öi a avut un venit de 86,6 milioane NOK ╚Öi un profit de 2,9 milioane NOK. A avut 50 zboruri zilnice.

În 1999, compania a avut șase Fokker 50 și a zburat 500 000 de pasageri pe 20 000 de zboruri. Compania a avut un venit de 172 milioane NOK și un profit de 13 milioane NOK. La 2 iunie 2000, NAS a cumpărat operatorul de elicoptere Lufttransport de la Serviciul Helikopter. În 2000, flota NAS a fost extinsă la șapte Fokker 50. Începând cu 2 ianuarie 2001, mai multe rute Braathens au fost întrerupte, inclusiv serviciile operate de NAS de la Kristiansund la Trondheim și Molde. Traseul de la Bergen la Haugesund și Bergen-Molde-Trondheim a fost redus.

La 7 ianuarie 2002, NAS și-a asumat responsabilitatea pentru traseul de la Stavanger la Newcastle, zborând două călătorii dus-întors pe zi. Acesta a fost primul traseu pe care compania aeriană nu a închiriat aeronava la Braathens, ci a operat ruta în sine. După ce Braathens a fost cumpărat de Scandinavian Airlines System (SAS) în noiembrie 2001, toate contractele pe care norvegiene le-au avut cu Braathens pentru rutele de pe coasta de vest a Norvegiei au fost anulate de SAS, deoarece dorea ca filiala sa SAS Commuter să urmeze rutele. NAS a avut o perioadă de anulare de 18 luni în contractul cu Braathens, însă acest lucru nu a fost respectat de SAS; contractele au încetat fără notificare.

Transportator cu cost redus - începând cu anul 2002

Ca urmare a deciziei SAS de a achizi╚Ťiona Braathens ╚Öi a ├«ncet─ârii ulterioare a tuturor contractelor dintre Braathens ╚Öi NAS, NAS a anun╚Ťat ├«n aprilie 2002 c─â va ├«ncepe serviciile interne regulate ca un operator de transport low-cost pe rutele cele mai aglomerate. De la 1 septembrie 2002, compania aerian─â a fost rebrandificat─â ca norvegian─â.

Compania aerian─â a deschis cel de-al doilea hub pe aeroportul Var╚Öovia Frederic Chopin din Polonia, zboar─â spre destina╚Ťii din Europa Central─â. Au fost dou─â Boeing 737 care opereaz─â din Var╚Öovia. Baza a fost ├«nchis─â ├«n 2010. Norwegian Air Shuttle ASA a anun╚Ťat 24 aprilie 2007 c─â a cump─ârat 100% din compania aerian─â low-cost cu sediul ├«n Suedia FlyNordic de la Finnair plc; devenind cea mai mare companie aerian─â low-cost din Scandinavia. ├Än calitate de plat─â pentru ac╚Ťiunile FlyNordic, Finnair a primit o participa╚Ťie de 5% ├«n Norvegian─â.

La data de 30 august 2007, norvegianul a comandat 42 de noi aeronave Boeing 737-800, cu op╚Ťiuni pentru ├«nc─â 42, comand─â ├«n valoare de 3,1 miliarde USD. Aceast─â comand─â a fost ulterior majorat─â cu ╚Öase aeronave ├«n noiembrie 2009. ├Än iulie 2010, 15 dintre op╚Ťiuni au fost transformate ├«n comenzi, iar ├«n iunie 2011 au fost convertite alte 15 op╚Ťiuni, gener├ónd ordinea total─â a noilor 737-800 de╚Ťinute la 78 de aeronave cu 12 op╚Ťiunile r─âmase. ├Än plus, norvegianul a introdus ├«n flot─â avioane Boeing 737-800 ├«nchiriate. Primul ├«nchiriat 737-800 a sosit la aeroportul din Oslo, Gardermoen, Norvegia, la 26 ianuarie 2008.

├Än aprilie 2010, norvegianul a ├«nceput zborurile de la Oslo-Gardermoen ╚Öi Stockholm la Aeroportul Helsinki-Vantaa. ├Äncep├ónd cu ├«nceputul anului 2011, Norvegia a avut trei sta╚Ťii de aeronav─â amplasate acolo, introduc├ónd zboruri interne c─âtre Aeroportul Oulu ╚Öi Aeroportul Rovaniemi la data de 31 martie 2011. ├Än luna mai au ├«nceput zboruri c─âtre nou─â destina╚Ťii interna╚Ťionale.

├Än octombrie 2009, norvegianul a anun╚Ťat c─â inten╚Ťioneaz─â s─â ├«nceap─â zboruri de la Oslo la New York ╚Öi Bangkok, cer├ónd noi aeronave intercontinentale. ├Än 2010, a declarat c─â are ├«n vedere p├ón─â la 15 destina╚Ťii intercontinentale din Scandinavia ╚Öi va lua ├«n considerare ╚Öi serviciile c─âtre America de Sud ╚Öi Africa. La data de 8 noiembrie 2010, Norvegia a anun╚Ťat c─â a contractat s─â ├«nchirieze dou─â noi vase Boeing 787 Dreamliners cu livrare ├«n 2012; ╚Öi c─â negociaz─â ├«nchirierea de aeronave suplimentare.

La data de 25 ianuarie 2012, Norvegia a anun╚Ťat cele mai mari comenzi de avioane din istoria european─â. Comenzile constau ├«n 22 de aeronave Boeing 737-800 ╚Öi 100 de aeronave Boeing 737 MAX 8 cu op╚Ťiuni pentru ├«nc─â 100 din acestea; ╚Öi pentru 100 Airbus A320neos cu op╚Ťiuni pentru alte 50.

La sf├ór╚Öitul lunii octombrie 2012, compania aerian─â a anun╚Ťat o nou─â baz─â la Londra Gatwick ├«ncep├ónd cu prim─âvara anului 2013 cu trei Boeing 737-800 pentru a fi utilizate pe noi rute interna╚Ťionale de la Londra la destina╚Ťii de agrement din Spania, Portugalia, Fran╚Ťa, Italia ╚Öi Croa╚Ťia. Toate rutele anun╚Ťate sunt transportate ├«n concuren╚Ť─â cu companiile aeriene precum easyJet, Ryanair ╚Öi Thomson Airways. Gatwick este, de asemenea, servit de norvegian─â dintr-un num─âr mare de ora╚Öe din Scandinavia.

├Än 2016, norvegianul a c├ó╚Ötigat primul s─âu contract de navlosire ├«n Statele Unite, zboar─â trei aeronave Boeing 737-800 din Aeroportul Interna╚Ťional Chicago / Rockford ╚Öi Aeroportul Interna╚Ťional General Mitchell din Milwaukee ├«n Mexic ╚Öi Caraibe din decembrie 2016 p├ón─â ├«n aprilie 2017 pentru vacan╚Ťe Apple Vacations ╚Öi Funjet Vacations .

La 20 aprilie 2017, Norvegia a anun╚Ťat c─â va lansa zboruri ├«ntre Londra-Gatwick ╚Öi Singapore cu Boeing 787. Zborul va fi operat de Norwegian Air UK.

Pentru a-╚Öi finan╚Ťa cre╚Öterea agresiv─â, care a implicat inaugurarea a numeroase noi rute ├«ntre ei ╚Öi filialele sale, angajarea ╚Öi formarea noilor angaja╚Ťi ╚Öi acceptarea livr─ârilor de aeronave, Norvegianul a v├óndut o parte din ac╚Ťiunile sale ├«n Bank Norwegian ├«n iunie ╚Öi decembrie 2017 ├«n v├ónzarea ╚Öi ├«nchirierea avioanelor de╚Ťinute.

Cu 220 de avioane la comandă la data de 30 aprilie 2018, norvegianul are al doilea cel mai mare ordin de ordine între companiile aeriene europene, după ce Wizz Air a terminat cu 273. La 2 mai 2018, norvegianul a lansat al treilea zbor zilnic de la New York la Londra.

3. Bilet de avion pentru copii

8 9 10

4.Transportul animalelor la bordul aeronavelor Norvegian Airlines

5 6 7

5. Informatii Check-in

2 3 4

6. Programe de fidelizare si puncte Norvegian Airlines

11

7. Politici de bagaje

12 13 14 15

8. Destinatii Norvegian Airlines

16 17 18 19 20 21 22 23

9.Flota Norvegian Airlines

Începând cu septembrie 2018, flota Norwegian Air Shuttle, fără a include filialele, constă din următoarele aeronave:

Flota Norwegian Air
Aeronava In Serviciu Comenzi Pasageri Note
Airbus A321LR 30 220 Livrările încep din 2019.
Boeing 737-800 52 ÔÇö 186
189
Boeing 737 MAX 8 2 100 189 Comandă pentru a fi distribuită între liniile aeriene părinte și subsidiare. Livrările (către filiale) au început în iunie 2017.
Total 54 130