Norvegian Airlines

Norvegian Logo

1. Despre Norvegian Airlines

Norwegian Air Shuttle ASA (OSE: NAS), care se tranzacționează în Norvegia, este o companie aeriană low-cost din Norvegia. Acesta este cel de-al treilea cel mai mare transportator low-cost din Europa, în spatele easyJet și Ryanair, și cea de-a noua cea mai mare companie aeriană low-cost din lume, cea mai mare companie aeriană din Scandinavia, și a opta cea mai mare companie aeriană din Europa în ceea ce privește numerele de pasageri. Acesta oferă un program de zbor intern de înaltă frecvență în Scandinavia și Finlanda și destinații de afaceri precum Londra, precum și destinații de vacanță în Marea Mediterană și Insulele Canare. Compania aeriană este cunoscută pentru modelul său distinctiv de culoare albă, cu un nas roșu, cu portrete ale unor scandinavi distinsi pe aripioarele cozii aeronavelor sale.

Norvegianul și-a lansat operațiunile pe distanțe lungi în mai 2013. Zborurile pe distanțe lungi sunt operate de filiale deținute integral: norvegiană Long Haul, norvegiană Norwegian Air, norvegiană norvegiană cu sediul în Norvegia și Norvegia Air Argentina. Fiecare companie aeriană deține un certificat de operator aerian unic (AOC), dar împarte mărci și funcții comerciale cu restul grupului.

1

2. Istoric Norvegian Airlines

Compania aeriană regională - 1993-2002

Norwegian Air Shuttle (NAS) a fost înființată la 22 ianuarie 1993 pentru a prelua serviciile regionale de transport aerian produse de Busy Bee pentru Braathens în vestul Norvegiei. Busy Bee, fondată în 1966, a fost o filială a companiei Braathens care a operat o flotă de avioane Fokker 50 pentru zboruri tip charter. Aceasta a inclus rețeaua de servicii regionale între orașele de pe coasta de vest a Norvegiei operate cu contract de închiriere pentru societatea-mamă. În urma falimentului Busy Bee în decembrie 1992, NAS a preluat trei avioane Fokker 50 închiriate și a început să opereze de la aeroportul Bergen, Flesland până la aeroportul Haugesund, Karmøy, precum și de la Bergen la aeroportul Molde, aeroportul Årø sau Kristiansund, Kvernberget și Aeroportul Trondheim, Værnes. Compania a fost înființată și deținută de foști angajați ai Busy Bee și avea inițial o forță de muncă de cincizeci de ani. A avut sediul la Bergen, dar mai târziu a stabilit o bază tehnică în Stavanger.

De la 1 aprilie 1994, compania aeriană a început de asemenea de la Bergen la aeroportul Ålesund, Vigra. În 1995, compania a primit cea de-a patra Fokker 50 și a avut un venit de 86,6 milioane NOK și un profit de 2,9 milioane NOK. A avut 50 zboruri zilnice.

În 1999, compania a avut șase Fokker 50 și a zburat 500 000 de pasageri pe 20 000 de zboruri. Compania a avut un venit de 172 milioane NOK și un profit de 13 milioane NOK. La 2 iunie 2000, NAS a cumpărat operatorul de elicoptere Lufttransport de la Serviciul Helikopter. În 2000, flota NAS a fost extinsă la șapte Fokker 50. Începând cu 2 ianuarie 2001, mai multe rute Braathens au fost întrerupte, inclusiv serviciile operate de NAS de la Kristiansund la Trondheim și Molde. Traseul de la Bergen la Haugesund și Bergen-Molde-Trondheim a fost redus.

La 7 ianuarie 2002, NAS și-a asumat responsabilitatea pentru traseul de la Stavanger la Newcastle, zborând două călătorii dus-întors pe zi. Acesta a fost primul traseu pe care compania aeriană nu a închiriat aeronava la Braathens, ci a operat ruta în sine. După ce Braathens a fost cumpărat de Scandinavian Airlines System (SAS) în noiembrie 2001, toate contractele pe care norvegiene le-au avut cu Braathens pentru rutele de pe coasta de vest a Norvegiei au fost anulate de SAS, deoarece dorea ca filiala sa SAS Commuter să urmeze rutele. NAS a avut o perioadă de anulare de 18 luni în contractul cu Braathens, însă acest lucru nu a fost respectat de SAS; contractele au încetat fără notificare.

Transportator cu cost redus - începând cu anul 2002

Ca urmare a deciziei SAS de a achiziționa Braathens și a încetării ulterioare a tuturor contractelor dintre Braathens și NAS, NAS a anunțat în aprilie 2002 că va începe serviciile interne regulate ca un operator de transport low-cost pe rutele cele mai aglomerate. De la 1 septembrie 2002, compania aeriană a fost rebrandificată ca norvegiană.

Compania aeriană a deschis cel de-al doilea hub pe aeroportul Varșovia Frederic Chopin din Polonia, zboară spre destinații din Europa Centrală. Au fost două Boeing 737 care operează din Varșovia. Baza a fost închisă în 2010. Norwegian Air Shuttle ASA a anunțat 24 aprilie 2007 că a cumpărat 100% din compania aeriană low-cost cu sediul în Suedia FlyNordic de la Finnair plc; devenind cea mai mare companie aeriană low-cost din Scandinavia. În calitate de plată pentru acțiunile FlyNordic, Finnair a primit o participație de 5% în Norvegiană.

La data de 30 august 2007, norvegianul a comandat 42 de noi aeronave Boeing 737-800, cu opțiuni pentru încă 42, comandă în valoare de 3,1 miliarde USD. Această comandă a fost ulterior majorată cu șase aeronave în noiembrie 2009. În iulie 2010, 15 dintre opțiuni au fost transformate în comenzi, iar în iunie 2011 au fost convertite alte 15 opțiuni, generând ordinea totală a noilor 737-800 deținute la 78 de aeronave cu 12 opțiunile rămase. În plus, norvegianul a introdus în flotă avioane Boeing 737-800 închiriate. Primul închiriat 737-800 a sosit la aeroportul din Oslo, Gardermoen, Norvegia, la 26 ianuarie 2008.

În aprilie 2010, norvegianul a început zborurile de la Oslo-Gardermoen și Stockholm la Aeroportul Helsinki-Vantaa. Începând cu începutul anului 2011, Norvegia a avut trei stații de aeronavă amplasate acolo, introducând zboruri interne către Aeroportul Oulu și Aeroportul Rovaniemi la data de 31 martie 2011. În luna mai au început zboruri către nouă destinații internaționale.

În octombrie 2009, norvegianul a anunțat că intenționează să înceapă zboruri de la Oslo la New York și Bangkok, cerând noi aeronave intercontinentale. În 2010, a declarat că are în vedere până la 15 destinații intercontinentale din Scandinavia și va lua în considerare și serviciile către America de Sud și Africa. La data de 8 noiembrie 2010, Norvegia a anunțat că a contractat să închirieze două noi vase Boeing 787 Dreamliners cu livrare în 2012; și că negociază închirierea de aeronave suplimentare.

La data de 25 ianuarie 2012, Norvegia a anunțat cele mai mari comenzi de avioane din istoria europeană. Comenzile constau în 22 de aeronave Boeing 737-800 și 100 de aeronave Boeing 737 MAX 8 cu opțiuni pentru încă 100 din acestea; și pentru 100 Airbus A320neos cu opțiuni pentru alte 50.

La sfârșitul lunii octombrie 2012, compania aeriană a anunțat o nouă bază la Londra Gatwick începând cu primăvara anului 2013 cu trei Boeing 737-800 pentru a fi utilizate pe noi rute internaționale de la Londra la destinații de agrement din Spania, Portugalia, Franța, Italia și Croația. Toate rutele anunțate sunt transportate în concurență cu companiile aeriene precum easyJet, Ryanair și Thomson Airways. Gatwick este, de asemenea, servit de norvegiană dintr-un număr mare de orașe din Scandinavia.

În 2016, norvegianul a câștigat primul său contract de navlosire în Statele Unite, zboară trei aeronave Boeing 737-800 din Aeroportul Internațional Chicago / Rockford și Aeroportul Internațional General Mitchell din Milwaukee în Mexic și Caraibe din decembrie 2016 până în aprilie 2017 pentru vacanțe Apple Vacations și Funjet Vacations .

La 20 aprilie 2017, Norvegia a anunțat că va lansa zboruri între Londra-Gatwick și Singapore cu Boeing 787. Zborul va fi operat de Norwegian Air UK.

Pentru a-și finanța creșterea agresivă, care a implicat inaugurarea a numeroase noi rute între ei și filialele sale, angajarea și formarea noilor angajați și acceptarea livrărilor de aeronave, Norvegianul a vândut o parte din acțiunile sale în Bank Norwegian în iunie și decembrie 2017 în vânzarea și închirierea avioanelor deținute.

Cu 220 de avioane la comandă la data de 30 aprilie 2018, norvegianul are al doilea cel mai mare ordin de ordine între companiile aeriene europene, după ce Wizz Air a terminat cu 273. La 2 mai 2018, norvegianul a lansat al treilea zbor zilnic de la New York la Londra.

3. Bilet de avion pentru copii

8 9 10

4.Transportul animalelor la bordul aeronavelor Norvegian Airlines

5 6 7

5. Informatii Check-in

2 3 4

6. Programe de fidelizare si puncte Norvegian Airlines

11

7. Politici de bagaje

12 13 14 15

8. Destinatii Norvegian Airlines

16 17 18 19 20 21 22 23

9.Flota Norvegian Airlines

Începând cu septembrie 2018, flota Norwegian Air Shuttle, fără a include filialele, constă din următoarele aeronave:

Flota Norwegian Air
Aeronava In Serviciu Comenzi Pasageri Note
Airbus A321LR 30 220 Livrările încep din 2019.
Boeing 737-800 52 186
189
Boeing 737 MAX 8 2 100 189 Comandă pentru a fi distribuită între liniile aeriene părinte și subsidiare. Livrările (către filiale) au început în iunie 2017.
Total 54 130