Jetstar Airways

Jetstar Logo

1. Despre Jetstar Airways

Jetstar Airways Pty Ltd, care tranzacționează ca Jetstar, este o companie aeriană australiană low-cost (auto-descrisă ca fiind "bazată pe valori") cu sediul central în Melbourne. Este o filială deținută în întregime de Qantas, creată ca răspuns la amenințarea reprezentată de compania aeriană low-cost Virgin Blue. Jetstar face parte din strategia de marcă a companiei Qantas de a avea Qantas Airways pentru piața premium cu servicii complete și Jetstar pentru piața low-cost. Jetstar transportă 8,5% din totalul pasagerilor care călătoresc în și din Australia.

Compania aeriană operează o rețea extinsă internă, precum și servicii regionale și internaționale de la baza sa principală de la Aeroportul Melbourne, folosind o flotă mixtă a familiei Airbus A320 și a lui Boeing 787 Dreamliner. Ca și părintele său Qantas, Jetstar concurează cu Virgin Australia și cu filiala deținută de Tigerair Australia.

Qantas, prin grupul Jetstar, deține, de asemenea, acțiuni în companiile aeriene Jetstar Asia Airways, Jetstar Pacific Airlines și Jetstar Japan.

2. Istoric Jetstar Airways

Compania aeriană a fost înființată de Qantas în 2003 ca ​​o filială internă cu costuri reduse. Qantas a achiziționat anterior Impulse Airlines la data de 20 noiembrie 2001 și a operat-o sub marca QantasLink, dar în urma deciziei de a lansa un operator de transport low-cost, a relansat compania aeriană sub marca Jetstar. Serviciile interne de călători au început la 25 mai 2004, la scurt timp după vânzarea biletelor pentru zborul inaugural în februarie 2004. Serviciile internaționale către Christchurch, Noua Zeelandă, au început la 1 decembrie 2005. Deși este deținut de Qantas, conducerea sa funcționează în mare măsură independent de Qantas prin compania cunoscută anterior ca Impulse Airlines.

Inițial, compania aeriană avea sediul pe aeroportul din Avalon, lângă Melbourne, și a început să zboare din Aeroportul Avalon la jumătatea anului 2004, dar și-a relocat sediul social la Melbourne CBD.

În ciuda eticului său low-cost, Jetstar oferă în prezent un număr limitat de servicii de conectare fără verificarea bagajelor - deși acest lucru sa schimbat de la începerea zborurilor internaționale în noiembrie 2006. Conectivitatea la bagaje a fost adăugată ca ofertă de servicii pentru zboruri interne care leagă zboruri internaționale.

Scaunele rezervate sunt în prezent furnizate pe toate rutele și pe 4 octombrie 2006, Jetstar a devenit prima companie aeriană australiană care le-a permis clienților să-și aleagă locurile la rezervare.

Primul zbor al companiei aeriene Jetstar Asia Airways a decolat de la centrul său din Singapore la Hong Kong, la 13 decembrie 2004. Acest lucru a marcat intrarea Qantas în piața asiatică low-cost și a indicat intenția sa de a lupta cu principalul concurent Singapore Airlines pe teren propriu. Qantas deține o participație de 42,5% în proprietatea companiei Jetstar Asia.

La 1 decembrie 2005, Jetstar a început operațiunile din Sydney, Melbourne, Brisbane și Coasta de Aur către Christchurch din Noua Zeelandă. La 7 decembrie 2005, a fost anunțat că Jetstar va stabili prima companie aeriană globală low-cost. La sfârșitul anului 2005, a fost anunțat că Jetstar va zbura spre Perth, de pe Aeroportul Avalon.

În iulie 2006, Jetstar și Jetstar Asia au fost adunate sub brandul Jetstar. Rezervările online pentru ambii transportatori au fost integrate în Jetstar.com.

În iulie 2007, Qantas a obținut o participație de 18% în Pacific Airlines din Vietnam, până la 30% până în 2010. Compania aeriană a fost relansată la 23 mai 2008 ca Jetstar Pacific.

La 1 august 2008, Jetstar a anunțat că a semnat un acord cu Guvernul Teritoriului de Nord pentru a transforma Aeroportul Internațional Darwin într-un centru internațional cu planuri pentru șapte aeronave care să aibă sediul în Darwin. Conform acordului, Jetstar ar fi obligat să înființeze trei avioane la Darwin până în iunie 2009, cu încă patru până în iunie 2012, guvernul de la Teritoriul de Nord să ofere 5 milioane dolari pentru a crea hub-ul și încă 3 milioane de dolari pentru promovarea noilor rute . În decembrie 2013, Jetstar a anunțat că va închide baza lui Darwin în mai 2014 și va repoziționa avionul bazat pe Adelaide. Zborurile către Tokyo prin Manila urmau să fie întrerupte, în timp ce serviciile către Singapore ar fi operate de Jetstar Asia cu avionul din Singapore. Închiderea bazei a fost atribuită măsurilor de reducere a costurilor de către compania mamă Qantas, precum și concurenței sporite din reintroducerea zborurilor de către transportatorii asiatici în aeroportul din Darwin.

La 28 aprilie 2009, Jetstar a început zilnic servicii directe de la Auckland la Gold Coast și Sydney. La 10 iunie 2009, Jetstar a început zboruri interne Noua Zeelandă între Auckland, Wellington, Christchurch și Queenstown folosind aeronave Airbus A320; serviciile de la Dunedin au inceput mai tarziu. Jetstar a înlocuit filiala Qantas Jetconnect pe aceste rute.

De la 1 februarie 2011, Jetstar și-a început cooperarea cu alianța oneworld, permițând oamenilor să rezerve un itinerariu cu un membru al unuia din lumea întreagă pentru a include un zbor Jetstar în itinerariu. Cu toate acestea, zborul trebuie vândut prin compania Qantas, companie Jetstar, sub un număr de zbor QF.

În august 2011, compania mamă a companiei Jetstar, Qantas, a anunțat că va înființa o nouă companie aeriană numită Jetstar Japan, un joint-venture al companiilor Jetstar, Japan Airlines și Mitsubishi. Compania aeriană urma să înceapă să funcționeze în decembrie 2012, dar a fost lansată înainte de termenul stabilit la 3 iulie 2012.

În martie 2012, a fost anunțată o altă companie aeriană japoneză Jetstar, Jetstar Hong Kong, un parteneriat strategic între Qantas și China Eastern Airlines, care urma să înceapă operațiunile în 2013. Deși a fost nevoie de livrări de aeronave, Jetstar Hong Kong nu a început niciodată operațiunile din cauza cererii de licență revocată.

În noiembrie 2013, Jetstar și-a mutat sediul central din CBD din Melbourne în suburbia din Collingwood. În februarie 2014, Jetstar a semnat un acord de coduri cu Emirates Airlines ca o continuare a acordului dintre Emirates și Qantas, compania aeriană-mamă a companiei Jetstar.

La mijlocul anului 2014, Comisia pentru Concurență și Consumatori din Australia (ACCC) a luat măsuri legale împotriva companiei Jetstar și a concurentului Virgin Australia în ceea ce privește stabilirea prețurilor la picături. În noiembrie 2015, Curtea Federală a Australiei a constatat că pretențiile ACCC conform cărora cele două companii aeriene s-au angajat în comportamente înșelătoare și înșelătoare prin efectuarea de stabilire a prețurilor prin picurare au fost demonstrate.

În iunie 2015, Jetstar a anunțat că va începe servicii regionale în Noua Zeelandă, începând din decembrie 2015. Noile servicii vor fi transportate cu cinci motoare Bombardier Dash turbopropulsei operate de Eastern Australia Airlines - una dintre companiile aeriene regionale subsidiare ale Qantas - în cadrul companiei Jetstar marca. Cel puțin patru destinații noi ar fi servite inițial, cu orașele considerate ca Hamilton, Rotorua, New Plymouth, Napier, Palmerston North, Nelson și Invercargill. La 31 august 2015, Jetstar a anunțat că a selectat primele patru centre regionale care ar servi la începutul operațiunilor la 1 decembrie; acestea au fost Napier, Nelson, New Plymouth și Palmerston North. Toate cele patru orașe au servicii pentru Auckland; Nelson are de asemenea servicii pentru Wellington.

3. Bilet de avion pentru copii

1 2 3 4 5

4.Transportul animalelor la bordul aeronavelor Jetstar Airways

6 7 8 9

5. Informatii Check-in

10 11 12 13

6. Programe de fidelizare si puncte Jetstar Airways

14 15 16 17

7. Politici de bagaje

18 19 20

8. Destinatii Jetstar Airways

21

9.Flota Jetstar Airways

Începând cu luna august 2018, flota Jetstar Airways cuprinde următoarele aeronave:

Jetstar Airways aeronave
Aeronava In serviciu Comenzi Pasageri Note
J Y Total
Airbus A320-200 43 180 180 Pentru a fi reintroduse cu 186 de locuri din august 2017 până în decembrie 2018
9 186 186
Airbus A320neo 54 186 186 Livrări de la mijlocul anului 2018
Airbus A321-200 8 220 220
230 230
Airbus A321neo 27
TBA
Airbus A321LR 18 232 232 Livrări de la mijlocul anului 2020
Boeing 787-8 11 21 314 335
Total 71 99