Flybe

Flybe

1.Despre Flybe

Flybe (pronunțat / flaɪˌbiː /) cu sediul în Exeter, Anglia, este cea mai mare companie aeriană regională independentă din Europa. Flybe transportă 8 milioane de pasageri pe an între 81 de aeroporturi din Marea Britanie și restul Europei, cu peste 210 de rute în 15 țări. Cele două hub-uri sunt aeroporturile din Manchester și Birmingham, dar au și un număr de coduri care permit conexiuni cu zboruri de lungă durată de la aeroporturi precum London Heathrow, Paris CDG, aeroportul din Dublin și aeroportul din Amsterdam Schiphol. Acestea sunt membre ale Asociației companiilor aeriene regionale europene. Societatea-mamă Flybe Flybe Group PLC (cunoscută anterior ca Walker Aviation Limited) este listată la Bursa din Londra.

Compania aeriană a fost lansată în 1979 ca Jersey European Airways ca urmare a fuziunii dintre Intra Airways și Express Air Services. În 1983, compania aeriană a fost vândută Walker Steel Group, care deținea și Spacegrand Aviation, iar cele două companii aeriene au fost fuzionate sub denumirea europeană Jersey în 1985. Jersey European a fost redenumit British European în 2000 (scurtat la "BE") și a primit actual în 2002.

2. Istoric Flybe

Anii de început

Lyber a început să funcționeze la 1 noiembrie 1979 sub denumirea de Jersey European Airways, ca urmare a fuziunii dintre serviciile aeriene Express Air Services din Jersey, cu sediul în Bournemouth și a fost înființată de John Habin, rezident al Jersey și majoritatea investitorilor. După vânzarea companiei Aviation Beauport și a altor interese de afaceri, Habin a stabilit câteva rute-cheie din Jersey către Marea Britanie, înainte de a vinde compania aeriană în noiembrie 1983 către Walker Steel Group, care deținea deja firma Blackpool, companie aeriană charter Spacegrand Aviation. Cele două companii aeriene au fost apoi conduse separat, cu gestionarea parțială parțială, până în 1985, când au fost combinate sub numele european Jersey, iar sediul companiei aeriene sa mutat la Exeter.

Compania aeriană a devenit britanică europeană în iunie 2000, scurtând acest titlu la Flybe la 18 iulie 2002 și repoziționându-se ca o companie aeriană full-service și low-cost.

La 3 noiembrie 2006 a fost anunțat că Flybe ar cumpăra BA Connect, cu excepția serviciilor aeriene ale acelei companii din Aeroportul London City. Preluarea a fost finalizată în martie 2007. Proprietarii liniei aeriene au fost Rosedale Aviation Holdings (69%), personalul Flybe (16%) și - ca urmare a preluării BA Connect - International Airlines Group (15%). Achizitia a marit reteaua de rute a companiei Flybe atat in Marea Britanie, cat si in Europa continentala, devenind cea mai mare companie aeriana regionala a Flybe Europe.

La data de 14 ianuarie 2008 a fost anunțat că Flybe a semnat un acord de franciză cu compania aeriană scoțiană Loganair, care va începe la 26 octombrie 2008 ca urmare a încheierii acordului de franciză al companiei Loganair cu British Airways, la 25 octombrie 2008. Acordul va vedea că aeronavele Loganair zboară în culori Flybe pe 55 rute din Scoția.

În 2008, pentru a evita pierderea unei reduceri de 280.000 de lire sterline de la Aeroportul Norwich, Flybe a făcut publicitate pentru "actori", precum și a oferit zboruri gratuite spre Dublin pe site-ul său web. Ca urmare, grupul de mediu "Prietenii Pământului" a cerut guvernului să lanseze o anchetă privind industria aviatică.

Chief Executive Officer Jim French a fost recunoscut în Lista de Onoare a Reginei de nașteri din 2009, cu un CBE pentru serviciile sale către industria aeriană.

Dezvoltare din 2010

La 10 decembrie 2010, Flybe a efectuat un IPO la Bursa de Valori din Londra, tranzacționând acțiuni începând din aceeași zi. Publicarea integrală a acțiunilor a urmat la 15 decembrie 2010. Prețul acțiunilor a fost stabilit la 295p, evaluând compania la aproximativ 215 milioane lire sterline și ridicând 66 milioane lire pentru companie, jumătate din care urma să plătească pentru extinderea flotei.

La 23 mai 2013, sa raportat că Flybe și-a vândut sloturile la aeroportul din Gatwick către easyJet pentru 20 de milioane de lire sterline și că sloturile vor fi predate către easyJet la 29 martie 2014.

CEO-ul și președintele Jim French s-au retras în august 2013, lăsând postul de director general al lui Saad Hammad, fostul avion al companiei EasyJet, în timp ce Simon Laffin a devenit președinte.

Până în noiembrie 2013, Hammad a scuturat operația, cerând demisia a trei manageri de top în șase săptămâni de la sosirea sa. Din cele 158 de rute zburat la acea dată, peste 60 de persoane nu au acoperit cheltuielile de exploatare directe și costurile echipajului și aeronavelor.

În data de 23 aprilie 2014, Flybe a anunțat că va lansa zboruri interne și internaționale de la London City începând cu data de 27 octombrie 2014, după semnarea unui acord de cinci ani cu Aeroportul Docklands. Compania aeriană se așteaptă să transporte aproximativ 500.000 de pasageri pe an, toate cele 5 aeronave alocate fiind amplasate în jurul rețelei Flybe peste noapte.

În martie 2014, a fost anunțat că Flybe va suferi o reîmprospătare majoră a mărcii. Această nouă schemă a inclus un nou model de aeronavă violet, noi caracteristici interioare și uniforme noi.

British Airways a vândut cea mai mare parte a mizei rămase în compania aeriană în iunie 2014. A fost redusă la 5% din acțiuni.

La începutul anului 2015 a fost anunțat că Flybe a negociat un acord de șase ani cu SAS Scandinavian Airlines pentru a zbura 4 avioane ATR 72-600 în numele lor, începând din octombrie 2015.

La 4 martie 2015, Flybe a anunțat noi rute de pe Aeroportul Cardiff, aducând numărul de rute către unsprezece. Flybe și-a exprimat de asemenea intenția de a crea o nouă bază la Aeroportul Cardiff, iar în vara anului 2015 a inițiat 2 avioane Embraer 195 acolo, care a crescut de atunci la 3.

La 10 noiembrie 2015, Flybe a anunțat că va întemeia două aeronave Embraer 195 la Aeroportul Doncaster Sheffield, începând cu 27 martie 2016, începând cu 27 martie 2016, la Amsterdam, Berlin, Paris, Jersey, Alicante, Málaga, Faro și Newquay. Acest anunț a venit în aceeași zi în care Flybe a anunțat că va trage zboruri de la Bournemouth. Dublin a fost adăugat în octombrie 2016, preluând locul în care Stobart Air a ieșit.

La 26 octombrie 2016, a fost anunțat că Hammad va sta în funcția de CEO cu efect imediat și că, prin urmare, Flybe începea procesul de găsire a unui înlocuitor.

La 21 noiembrie 2016, Flybe a anunțat deschiderea primei sale baze europene în Düsseldorf. În februarie 2017, aceasta a început cu două avioane alături de 60 de piloți, echipaj de cabină și ingineri.

La 22 decembrie 2016, Flybe a început să vândă zboruri pentru alte 12 destinații din Londra-Southend, într-o extindere a operațiunii de franciză existente cu Stobart Air.

Flybe și Loganair au anunțat separat că acordul lor de franciză se va încheia în octombrie 2017. Flybe a anunțat apoi un parteneriat cu Eastern Airways și va opera în prezent rute în concurență directă cu Loganair - și anume continentul scoțian către Stornoway, Kirkwall și Sumburgh.

La 16 ianuarie 2017, fostul șef al CityJet, Christine Ourmieres-Widener, a preluat rolul de CEO după ce Saad Hammad a plecat în octombrie 2016. Mai târziu, Flybe a început să zboare de la Aeroportul Heathrow din Londra la Aeroportul Internațional Aberdeen și Aeroportul din Edinburgh, preluând sloturile folosite anterior de Virgin Atlantic Little Red.

La 22 februarie 2018, partenerul de franciză Stobart Air a confirmat interesul pentru o ofertă de preluare de 100% din Flybe pentru o taxă nedivulgabilă. Cu toate acestea, această ofertă a fost respinsă de transportator, iar Stobart și-a anulat dobânzile la 22 martie 2018, ceea ce a determinat scăderea prețurilor acțiunilor în cadrul companiei aeriene cu până la 25%.

3. Bilet de avion pentru copii

1 2 3 4 5

4.Transportul animalelor la bordul aeronavelor Flybe

6 7

5.Informatii Check-in

8 9 10 11 12 13

6. Politici de bagaje

14 15 16 17 18 19 20

7. Destinatii Flybe

21 22 23 24

8. Flota Flybe

Începând cu luna iunie 2018, flota Flybe este formată din următoarele aeronave:

Flota Flybe
Avioane În serviciul Comenzi Pasageri Note
ATR 72–600 5 - 70 Operareaza pentru Scandinavian Airlines
Bombardier Dash 8 Q400 54 - 78
Embraer 175 11 4 88 Livrări din 2019.
Embraer 195 6 - 118 A fi eliminat treptat până la începutul anului 2020
total 76 4