Finnair

Finnair Logo

1. Despre Finnair

Finnair zboară între Asia, Europa și America de Nord, cu legături rapide prin Helsinki. Rețeaua vastă a Finnair conectează 19 orașe din Asia și 7 orașe din America de Nord cu peste 100 de destinații de top din Europa. Finnair este singurul transportator nordic cu un clasament Skytrax de 4 stele și, de asemenea, a câștigat Premiul World Airline pentru cele mai bune companii aeriene din Europa de Nord în ultimii șapte ani. Finnair este membră a unei lumi oneworld, alianța companiilor aeriene mondiale de lider, care se angajează să furnizeze cel mai înalt nivel de servicii și confort pentru călătorii internaționali frecvenți.

2. Istoric Finnair

Intemeiere

În 1923, consulul Bruno Lucander a fondat compania Finnair ca Aero O / Y (Aero Ltd). Codul companiei, "AY", înseamnă Aero Yhtiö ("yhtiö" înseamnă "companie" în finlandeză). Lucander a condus anterior operațiunile finlandeze ale companiei aeriene Estonian Aeronaut. La mijlocul anului 1923, el a încheiat un acord cu Junkers Flugzeugwerke AG pentru furnizarea de avioane și asistență tehnică în schimbul unei participări de 50% la noua companie aeriană. Carta de înființare a companiei a fost semnată la Helsinki la 12 septembrie 1923, iar societatea a fost înregistrată în registrul comerțului la 11 decembrie 1923. Primul zbor a fost efectuat la Helsinki, la 20 martie 1924, la Tallinn, Estonia, pe o aeronavă Junkers F.13 cu flotoare. Serviciul hidroavionului sa încheiat în decembrie 1936 ca urmare a construcției primelor aerodromuri din Finlanda.

Al doilea război mondial

Aeronavele de la Helsinki și alte orașe finlandeze au făcut din al doilea război mondial o perioadă dificilă pentru compania aeriană. Jumătate dintre flote au fost rechizite de forțele aeriene finlandeze și sa estimat că, în timpul războiului de iarnă din 1939 și 1940, jumătate din pasagerii companiei aeriene din alte orașe finlandeze erau copii evacuați în Suedia.

Imediat după război

Guvernul finlandez dorea rute mai lungi, astfel că a obținut pachetul majoritar în companie în 1946 și a restabilit serviciile în Europa în noiembrie 1947, folosind inițial Douglas DC-3. În 1953, compania aeriană a început să se marcheze ca Finnair. Aeronava suburbană suburbană Convair 440 a fost achiziționată din ianuarie 1953 și aceste aeronave mai rapide au fost operate pe rutele mai lungi ale companiei până în Londra.

Jet Age (anii 1970)

În 1961, Finnair sa alăturat erei jetonului prin adăugarea Caravelles-ului Rolls-Royce Avon la flota sa. Acestea au fost apoi schimbate cu producătorul pentru Pratt & Whitney JT8D cu motor Super Caravelles. În 1962, Finnair a dobândit un interes de control de 27% într-o companie aeriană privată finlandeză, Kar-Air. Finnair Oy a devenit numele oficial al companiei la 25 iunie 1968. În 1969, a luat în posesie primul său avion american, Douglas DC-8. Primul serviciu transatlantic către New York a fost inaugurat la 15 mai 1969. În anii 1960, sediul central al companiei Finnair era la Helsinki.

Finnair a primit prima sa aeronavă în 1975, două avioane DC-10-30. Primul dintre acestea a sosit la 4 februarie 1975 și a intrat în serviciu la 14 februarie 1975, zboară între Helsinki și New York și mai târziu între Helsinki și Las Palmas.

În 1979, Finnair a înființat o filială Finnaviation pentru operațiuni interne, cu o participație de 60%.

Extindere (anii 1980)

În 1981, Finnair a deschis rute spre Seattle și Los Angeles. Finnair a devenit primul operator care a zburat cu avionul McDonnell Douglas DC-10-30ER din Europa de Vest spre Japonia, operând zboruri Helsinki-Tokyo în 1983. Până atunci, zborurile au trebuit să treacă prin Moscova (Aeroflot, SAS, BA) sau Anchorage (majoritatea transportatorilor) datorită restricțiilor spațiului aerian sovietic, dar Finnair a eludat acestea, zboară direct la nord de Helsinki, peste Polul Nord și înapoi spre sud prin strâmtoarea Bering, evitând spațiul aerian sovietic. Cu toate acestea, Finnair nu a trebuit să facă un sens giratoriu din cauza regulamentului sovietic pe această rută, dar autoritățile japoneze au cerut acest lucru (ceea ce JAL a cerut puternic). Aeronava a fost echipată cu rezervoare suplimentare de combustibil, timp de 13 ore pentru călătorie. Traseele prin spațiul aerian sovietic și cu o escală în Moscova au trebuit de asemenea 13 ore, dar zborurile cu o escală la Anchorage au durat până la 16 ore, oferind Finnair un avantaj competitiv. În primăvara anului 1986, autoritățile de reglementare sovietice au clarificat în cele din urmă calea pentru ca Air France și Japan Airlines să zboare către aeroporturile din Paris-Tokyo non-stop pe spațiul aerian sovietic, punând pe Finnair un dezavantaj.

Finnair a lansat un traseu Helsinki-Beijing în 1988, făcând din Finnair primul transportator din vestul Europei care să zboare non-stop între Europa și China. În 1989, Finnair a devenit clientul de lansare pentru McDonnell Douglas MD-11, primul care a fost livrat la 7 decembrie 1990. Primul serviciu de taxe cu MD-11 a avut loc la 20 decembrie 1990, iar OH-LGA a efectuat un zbor de la Helsinki spre Tenerife în Insulele Canare.

Companii aeriene subsidiare (anii 1990 - 2000)

În 1997, filialele Kar-Air și Finnaviation au devenit în totalitate deținute de Finnair și au fost integrate în operațiunile principale. La 25 septembrie 1997, numele oficial al companiei a fost schimbat la Finnair Oyj.

În 1999, Finnair sa alăturat alianței de companii aeriene Oneworld. În 2001, Finnair a refolosit numele "Aero" la înființarea Aero Airlines, o companie aeriană subsidiară cu sediul în Tallinn, Estonia.

În 2003, Finnair a dobândit dreptul de proprietate asupra companiei aeriene low-cost din Suedia, FlyNordic, care funcționa în principal în interiorul Scandinaviei. În 2007, Finnair a vândut toate acțiunile sale în compania FlyNordic către Norwegian Air Shuttle. Ca parte a tranzacției, Finnair a achiziționat 4,8% din aceasta din urmă, devenind al treilea acționar majoritar. Finnair și-a vândut ulterior acțiunile în 2013.

La 8 martie 2007, Finnair a devenit prima companie aeriană care a comandat aeronava Airbus A350 XWB, plasând o comandă pentru 11 Airbus A350 XWB (plus opțiuni), cu livrare pentru a începe în 2015.

Litigiile de muncă și restructurarea (2006-prezent)

Finnair a suferit din cauza numeroaselor dispute în materie de muncă în această perioadă, care rezultă din măsuri de reducere a costurilor determinate de concurența companiilor aeriene cu un buget redus.

La 1 decembrie 2011, Finnair și-a transferat serviciile de bagaje și șorțuri către Swissport International, pe baza unui acord pe cinci ani semnat la 7 noiembrie 2011.

3. Bilet de avion pentru copii

1 2 3 4 6 5 7 8

4.Transportul animalelor la bordul aeronavelor Finnair

9 10 11 12

5. Informatii Check-in

19 20

6. Programe de fidelizare si puncte Finnair

21

7. Politici de bagaje

13

1 PC = o bagaje cu o greutate maximă de 23 kg și dimensiuni externe (lungime + lățime + înălțime) de până la 158 cm (62 in). O bucată de bagaje speciale, de exemplu un instrument muzical sau un echipament de golf care se încadrează în aceste măsuri, poate fi, de asemenea, considerată o singură bagaje. În plus, schiurile de până la 220 cm (79 in) sunt considerate ca o singură bucată de bagaje.

14 15 16 17 18

8. Destinatii Finnair

22 23 24 25 26 27 28

9. Flota FinnAir

Finnair Dispune de:

  • 11 AIRBUS A350-900 + 8 la comanda
  • 8 AIRBUS A330-300
  • 18 AIRBUS A321 + 1 la comanda
  • 10 AIRBUS A320
  • 8 AIRBUS A319
  • 12 EMBRAER 190
  • 12 ATR 72-212A