Finnair

Finnair Logo

1. Despre Finnair

Finnair zboar─â ├«ntre Asia, Europa ╚Öi America de Nord, cu leg─âturi rapide prin Helsinki. Re╚Ťeaua vast─â a Finnair conecteaz─â 19 ora╚Öe din Asia ╚Öi 7 ora╚Öe din America de Nord cu peste 100 de destina╚Ťii de top din Europa. Finnair este singurul transportator nordic cu un clasament Skytrax de 4 stele ╚Öi, de asemenea, a c├ó╚Ötigat Premiul World Airline pentru cele mai bune companii aeriene din Europa de Nord ├«n ultimii ╚Öapte ani. Finnair este membr─â a unei lumi oneworld, alian╚Ťa companiilor aeriene mondiale de lider, care se angajeaz─â s─â furnizeze cel mai ├«nalt nivel de servicii ╚Öi confort pentru c─âl─âtorii interna╚Ťionali frecven╚Ťi.

2. Istoric Finnair

Intemeiere

├Än 1923, consulul Bruno Lucander a fondat compania Finnair ca Aero O / Y (Aero Ltd). Codul companiei, "AY", ├«nseamn─â Aero Yhti├ ("yhti├Â" ├«nseamn─â "companie" ├«n finlandez─â). Lucander a condus anterior opera╚Ťiunile finlandeze ale companiei aeriene Estonian Aeronaut. La mijlocul anului 1923, el a ├«ncheiat un acord cu Junkers Flugzeugwerke AG pentru furnizarea de avioane ╚Öi asisten╚Ť─â tehnic─â ├«n schimbul unei particip─âri de 50% la noua companie aerian─â. Carta de ├«nfiin╚Ťare a companiei a fost semnat─â la Helsinki la 12 septembrie 1923, iar societatea a fost ├«nregistrat─â ├«n registrul comer╚Ťului la 11 decembrie 1923. Primul zbor a fost efectuat la Helsinki, la 20 martie 1924, la Tallinn, Estonia, pe o aeronav─â Junkers F.13 cu flotoare. Serviciul hidroavionului sa ├«ncheiat ├«n decembrie 1936 ca urmare a construc╚Ťiei primelor aerodromuri din Finlanda.

Al doilea r─âzboi mondial

Aeronavele de la Helsinki ╚Öi alte ora╚Öe finlandeze au f─âcut din al doilea r─âzboi mondial o perioad─â dificil─â pentru compania aerian─â. Jum─âtate dintre flote au fost rechizite de for╚Ťele aeriene finlandeze ╚Öi sa estimat c─â, ├«n timpul r─âzboiului de iarn─â din 1939 ╚Öi 1940, jum─âtate din pasagerii companiei aeriene din alte ora╚Öe finlandeze erau copii evacua╚Ťi ├«n Suedia.

Imediat dup─â r─âzboi

Guvernul finlandez dorea rute mai lungi, astfel c─â a ob╚Ťinut pachetul majoritar ├«n companie ├«n 1946 ╚Öi a restabilit serviciile ├«n Europa ├«n noiembrie 1947, folosind ini╚Ťial Douglas DC-3. ├Än 1953, compania aerian─â a ├«nceput s─â se marcheze ca Finnair. Aeronava suburban─â suburban─â Convair 440 a fost achizi╚Ťionat─â din ianuarie 1953 ╚Öi aceste aeronave mai rapide au fost operate pe rutele mai lungi ale companiei p├ón─â ├«n Londra.

Jet Age (anii 1970)

În 1961, Finnair sa alăturat erei jetonului prin adăugarea Caravelles-ului Rolls-Royce Avon la flota sa. Acestea au fost apoi schimbate cu producătorul pentru Pratt & Whitney JT8D cu motor Super Caravelles. În 1962, Finnair a dobândit un interes de control de 27% într-o companie aeriană privată finlandeză, Kar-Air. Finnair Oy a devenit numele oficial al companiei la 25 iunie 1968. În 1969, a luat în posesie primul său avion american, Douglas DC-8. Primul serviciu transatlantic către New York a fost inaugurat la 15 mai 1969. În anii 1960, sediul central al companiei Finnair era la Helsinki.

Finnair a primit prima sa aeronavă în 1975, două avioane DC-10-30. Primul dintre acestea a sosit la 4 februarie 1975 și a intrat în serviciu la 14 februarie 1975, zboară între Helsinki și New York și mai târziu între Helsinki și Las Palmas.

├Än 1979, Finnair a ├«nfiin╚Ťat o filial─â Finnaviation pentru opera╚Ťiuni interne, cu o participa╚Ťie de 60%.

Extindere (anii 1980)

├Än 1981, Finnair a deschis rute spre Seattle ╚Öi Los Angeles. Finnair a devenit primul operator care a zburat cu avionul McDonnell Douglas DC-10-30ER din Europa de Vest spre Japonia, oper├ónd zboruri Helsinki-Tokyo ├«n 1983. P├ón─â atunci, zborurile au trebuit s─â treac─â prin Moscova (Aeroflot, SAS, BA) sau Anchorage (majoritatea transportatorilor) datorit─â restric╚Ťiilor spa╚Ťiului aerian sovietic, dar Finnair a eludat acestea, zboar─â direct la nord de Helsinki, peste Polul Nord ╚Öi ├«napoi spre sud prin str├ómtoarea Bering, evit├ónd spa╚Ťiul aerian sovietic. Cu toate acestea, Finnair nu a trebuit s─â fac─â un sens giratoriu din cauza regulamentului sovietic pe aceast─â rut─â, dar autorit─â╚Ťile japoneze au cerut acest lucru (ceea ce JAL a cerut puternic). Aeronava a fost echipat─â cu rezervoare suplimentare de combustibil, timp de 13 ore pentru c─âl─âtorie. Traseele prin spa╚Ťiul aerian sovietic ╚Öi cu o escal─â ├«n Moscova au trebuit de asemenea 13 ore, dar zborurile cu o escal─â la Anchorage au durat p├ón─â la 16 ore, oferind Finnair un avantaj competitiv. ├Än prim─âvara anului 1986, autorit─â╚Ťile de reglementare sovietice au clarificat ├«n cele din urm─â calea pentru ca Air France ╚Öi Japan Airlines s─â zboare c─âtre aeroporturile din Paris-Tokyo non-stop pe spa╚Ťiul aerian sovietic, pun├ónd pe Finnair un dezavantaj.

Finnair a lansat un traseu Helsinki-Beijing în 1988, făcând din Finnair primul transportator din vestul Europei care să zboare non-stop între Europa și China. În 1989, Finnair a devenit clientul de lansare pentru McDonnell Douglas MD-11, primul care a fost livrat la 7 decembrie 1990. Primul serviciu de taxe cu MD-11 a avut loc la 20 decembrie 1990, iar OH-LGA a efectuat un zbor de la Helsinki spre Tenerife în Insulele Canare.

Companii aeriene subsidiare (anii 1990 - 2000)

├Än 1997, filialele Kar-Air ╚Öi Finnaviation au devenit ├«n totalitate de╚Ťinute de Finnair ╚Öi au fost integrate ├«n opera╚Ťiunile principale. La 25 septembrie 1997, numele oficial al companiei a fost schimbat la Finnair Oyj.

├Än 1999, Finnair sa al─âturat alian╚Ťei de companii aeriene Oneworld. ├Än 2001, Finnair a refolosit numele "Aero" la ├«nfiin╚Ťarea Aero Airlines, o companie aerian─â subsidiar─â cu sediul ├«n Tallinn, Estonia.

├Än 2003, Finnair a dob├óndit dreptul de proprietate asupra companiei aeriene low-cost din Suedia, FlyNordic, care func╚Ťiona ├«n principal ├«n interiorul Scandinaviei. ├Än 2007, Finnair a v├óndut toate ac╚Ťiunile sale ├«n compania FlyNordic c─âtre Norwegian Air Shuttle. Ca parte a tranzac╚Ťiei, Finnair a achizi╚Ťionat 4,8% din aceasta din urm─â, devenind al treilea ac╚Ťionar majoritar. Finnair ╚Öi-a v├óndut ulterior ac╚Ťiunile ├«n 2013.

La 8 martie 2007, Finnair a devenit prima companie aerian─â care a comandat aeronava Airbus A350 XWB, plas├ónd o comand─â pentru 11 Airbus A350 XWB (plus op╚Ťiuni), cu livrare pentru a ├«ncepe ├«n 2015.

Litigiile de muncă și restructurarea (2006-prezent)

Finnair a suferit din cauza numeroaselor dispute ├«n materie de munc─â ├«n aceast─â perioad─â, care rezult─â din m─âsuri de reducere a costurilor determinate de concuren╚Ťa companiilor aeriene cu un buget redus.

La 1 decembrie 2011, Finnair ╚Öi-a transferat serviciile de bagaje ╚Öi ╚Öor╚Ťuri c─âtre Swissport International, pe baza unui acord pe cinci ani semnat la 7 noiembrie 2011.

3. Bilet de avion pentru copii

1 2 3 4 6 5 7 8

4.Transportul animalelor la bordul aeronavelor Finnair

9 10 11 12

5. Informatii Check-in

19 20

6. Programe de fidelizare si puncte Finnair

21

7. Politici de bagaje

13

1 PC = o bagaje cu o greutate maxim─â de 23 kg ╚Öi dimensiuni externe (lungime + l─â╚Ťime + ├«n─âl╚Ťime) de p├ón─â la 158 cm (62 in). O bucat─â de bagaje speciale, de exemplu un instrument muzical sau un echipament de golf care se ├«ncadreaz─â ├«n aceste m─âsuri, poate fi, de asemenea, considerat─â o singur─â bagaje. ├Än plus, schiurile de p├ón─â la 220 cm (79 in) sunt considerate ca o singur─â bucat─â de bagaje.

14 15 16 17 18

8. Destinatii Finnair

22 23 24 25 26 27 28

9. Flota FinnAir

Finnair Dispune de:

  • 11 AIRBUS A350-900 + 8 la comanda
  • 8 AIRBUS A330-300
  • 18 AIRBUS A321 + 1 la comanda
  • 10 AIRBUS A320
  • 8 AIRBUS A319
  • 12 EMBRAER 190
  • 12 ATR 72-212A