Etihad Airways (arabă شركة الاتحاد للطيران sharikat alittiḥād liṭṭayarān) este un transportator de pavilion și a doua companie de transport aerian din Emiratele Arabe Unite (după Emirate). Sediul central se află în orașul Khalifa, Abu Dhabi, lângă Aeroportul Internațional Abu Dhabi. Etihad a început activitatea în noiembrie 2003.
Compania aeriană efectuează mai mult de 1.000 de zboruri pe săptămână în peste 120 de destinații de pasageri și mărfuri în Orientul Mijlociu, Africa, Europa, Asia, Australia și America, având o flotă de avioane 116 Airbus și Boeing în februarie 2018.
În plus față de activitatea sa principală de transport de pasageri, Etihad operează și Etihad Holidays și Etihad Cargo. Etihad și-a înființat în 2015 propria alianță a companiilor aeriene, Etihad Airways Partners, care include companiile Jet Airways, Air Serbia și Seychelles Air. Etihad Airways deține participații minoritare în companiile aeriene participante; precum și deținerea unui pachet în Virgin Australia, care nu este oficial cotată ca partener Etihad Airways. Rezervarea acestor linii aeriene este consolidată sub o singură rețea.
Etihad Airways a fost înființată ca cel de-al doilea transportator de pavilion al Emiratelor Arabe Unite în iulie 2003 prin decretul Royal (Amiri) emis de Sheikh Khalifa bin Zayed Al Nahyan, care dorea o companie aeriană pentru Abu Dhabi. Darwish Alkhoory, pilotul principal al Sheikh Zayed, a înființat compania aeriană. A început cu un capital inițial plătit de 500 milioane AED. Serviciile au fost lansate cu un zbor ceremonial la Al Ain la 5 noiembrie 2003. La 12 noiembrie 2003, Etihad a început operațiunile comerciale prin lansarea de servicii către Beirut. Înainte de înființarea companiei Etihad, compania Gulf Air era compania aeriană cu sediul la Aeroportul Internațional Abu Dhabi și a fost, de asemenea, co-proprietară a Bahrainului și a sultanatului Oman.
În iunie 2004, compania aeriană a plasat o comandă de aeronavă de 8 miliarde USD pentru cinci Boeing 777-300ER și 24 de aeronave Airbus, inclusiv patru Airbus A380s. Primul său A380 a fost livrat în decembrie 2014.
Compania aeriană a anunțat care a fost cea mai mare comandă de aeronave din istoria aviației comerciale la Airshow Farnborough în 2008, pentru până la 205 de comenzi de avioane 100, 55 de opțiuni și 50 de drepturi de cumpărare.
Etihad a raportat primul său profit net pe an în 2011, de 14 milioane USD, în conformitate cu planul strategic anunțat de către CEO-ul James Hogan în 2006.
În decembrie 2011, Etihad a anunțat că a preluat o participație de 29,21% în Air Berlin, cea de-a șasea companie de transport aerian din Europa, iar James Hogan a fost numit vicepreședinte. A urmat acest lucru cu participații minoritare în alte companii aeriene - Air Seychelles (40%), Aer Lingus (2.987%), Virgin Australia (10%). La 1 august 2013, președintele companiei, James Hogan, a semnat un acord cu Primul Viceprim-ministru al Serbiei, Aleksandar Vučić, la Belgrad, oferind companiei Etihad o participație de 49% la transportatorul național sârb Jat Airways. Guvernul sârb a păstrat 51% din acțiuni, noua companie fiind numită Air Serbia.
În septembrie 2012, guvernul indian a anunțat că companiile aeriene străine ar putea lua o participație de până la 49% în transportatorii indieni. În 24 aprilie 2013, Jet Airways a anunțat că a fost gata să vândă o participație de 24% la compania aeriană Etihad pentru 379 milioane USD. Acordul a fost finalizat la 12 noiembrie 2013.
La Dubai Airshow din 2013, Etihad a anunțat că achiziționează o participație de 33,3% în operatorul de transport elvețian Darwin Airline. Darwin a fost rebrand ca Etihad Regional din martie 2014. Etihad a vândut Darwin în 2017.
La 1 august 2014, Etihad a acceptat să acorde o participație de 49% la transportatorul de pavilion italian Alitalia, pentru o sumă estimată de 560 de milioane de euro. Acordul a fost încheiat la 8 august 2014. La 1 ianuarie 2015, Alitalia-CAI și-a trecut oficial operațiunile către Alitalia SAI, o nouă entitate deținută de Etihad de 49% și 51% de acționarii Alitalia-CAI.
În mai 2016, structura de conducere a fost remanufacturată, iar James Hogan a devenit CEO al companiei-mamă a companiei aeriene Etihad Aviation Group. Peter Baumgartner, fostul comandant comercial al companiei aeriene, a devenit Chief Executive Officer al companiei aeriene, raportând lui Hogan.
În mai 2017, la o săptămână după ce Alitalia sa prăbușit în administrație, Etihad Aviation Group a anunțat brusc că CEO-ul James Hogan și CFO James Rigney vor părăsi grupul la 1 iulie 2017. Ca măsură provizorie, consiliul de administrație la numit pe Ray Gammell ca CEO Oamenii și ofițerii de performanță) în timp ce căutau un înlocuitor permanent. La 9 ianuarie 2018, Etihad Airways la numit pe Mark Powers în funcția de CFO al Grupului, înlocuindu-l pe CFO interimar al grupului, Ricky Thirion.
La 2 iulie 2017, Departamentul pentru Securitate Internă al Statelor Unite a interzis Etihad Airways și a scutit compania Etihad Airways de interdicția electronică din 2017, după ce compania aeriană și-a îmbunătățit procesele de depistare a pasagerilor.
Transportul animalelor in cabina este interzis
Pentru un proces de check-in mai rapid, imprimați biletul de îmbarcare și luați-l cu dumneavoastră la aeroport, gata să vă prezentați la contorul de lasat bagaje.
Fără un permis de îmbarcare tipărit, este posibil să întâmpinați întârzieri la înregistrare.
Plăcile mobile de îmbarcare reprezintă o opțiune convenabilă pentru oaspeții cu dispozitive mobile cu conexiune la internet.
Pentru a accesa cartea de îmbarcare mobilă, trebuie doar să completați check-in-ul online cu cel puțin trei ore înainte de plecare utilizând un dispozitiv mobil.
Pasa dvs. poate fi de asemenea trimisă pe adresa dvs. de e-mail sau stocată în Passbook (pentru utilizatorii de iPhone). Vă recomandăm, de asemenea, să luați o captură de ecran a pasului mobil de îmbarcare, deoarece codul de bare 2D va trebui să fie scanat în timp ce treceți prin poarta de securitate și de îmbarcare a aeroportului.
Bagaje in exces