Alitalia

Alitalia Logo

1. Despre Alitalia

Alitalia Società Aerea Italiana este o companie cu capital integral privat care si-a început activitatea la 1.01.2015. Alitalia se distinge de restul companiilor aeriene prin calitatea serviciilor sale, grija fata de pasageri, întreținerea și instruirea personalului său.
În Europa, este una dintre companiile aeriene cele mai punctuale și are una dintre cele mai moderne flote, cu o varsta medie de numai 7 ani.
Alitalia, de asemenea, funcționează în sectorul Cargo și datorită unui portofoliu extins de produse, compania este în măsură să satisfacă nevoile specifice tuturor clientilor, de asemenea,poate organiza zboruri charter cargo, dacă este necesar.
Compania este o membră a Alianței SkyTeam și, din 2010, este parte din industria aeronautica lider Transatlantic Joint Venture, împreună cu Delta Air Lines, Air France și KLM.

2. Istoric Alitalia


1947 - a decolat primul zbor alitalia

1950 - a fost adaugat un nou serviciu în timpul zborului
1957 - este fondata Alitalia L.A.I

1960 - olimpicii au zburat cu Alitalia
1969-70 - au fost lansate flota "All-jet" și noul logo
1980-82 - au fost adaugate flotei aeronavele Airbus 300 si MD 80

1991-92
- aeronavele MD au intrat in serviciu MD 11

1997 -Maya a fost nascutala bordul aeronavelor Alitalia
2001-02
Alitalia s-a alaturat alinatei SKY TEAM

2009 Alitalia C.A.I - a intrat in functiune
2015 - Alitalia 2015 - cu un viitor de 5 stele

3.Bilet de avion pentru copii

Dacă acesta urmează să fie primul zbor al copilului dvs., permiteţi-ne să sărbătorim evenimentul împreună cu dvs. cu un certificat special „Primul zbor”, care va marca prima experienţă a copilului în calitate de pasager al unui avion. Imprimaţi certificatul, completaţi-l şi înmânaţi-l unui însoţitor de bord. Căpitanul îl va semna cu plăcere, pentru a-l face „oficial”.
SERVICII ŞI REDUCERI DE PREŢURI
În plus faţă de tarifele noastre speciale, tinerii pasageri vor primi multă asistență specială:
  • Sala Young, din aeroportul Fiumicino din Roma (Terminalul 1, deschisă zilnic între orele 05:30 şi 00:00), cu televizor şi desene animate
  • Landouri, pe toate zborurile intercontinentale
  • Mese speciale pentru copii, care trebuie solicitate în momentul rezervării biletului:
    • Până la 2 ani – meniuri pentru bebeluşi, care includ carne slabă, legume, fructe şi desert
    • De la 2 la 12 ani – meniuri complete, care includ hamburgeri, dulciuri ambalate şi sandviciuri
CĂRUCIOARE
Cărucioare pentru micii pasageri: nu uitaţi să lipiţi pe cărucior o etichetă de bagaje cu numele dvs. complet, adresa şi numărul de telefon. Cărucioarele sunt transportate gratuit la orice destinaţie şi orice clasă atunci când călătoriţi împreună cu un copil cu vârsta de maximum 11 ani.
În cazul zborurilor operate de Grupul Alitalia care sosesc pe aeroporturile italiene şi sunt în tranzit către aeroporturile din Italia2, fiind deservite de Companie, puteţi menţiona la check-in că aveţi nevoie de cărucior imediat în momentul debarcării, solicitând să vă fie adus la poarta de debarcare (accesoriile precum prelatele, genţile etc. trebuie scoase).
Puteţi rezerva un loc pentru micii pasageri care să includă aceeaşi greutate, aceeaşi dimensiune şi aceeaşi cantitate de bagaje permise pentru un bilet pentru adulţi, plus căruciorul (aceleaşi condiţii se aplică copiilor cu vârste cuprinse între 2 şi 11 ani).
Copiii (cu vârstă de până la 14 ani) trebuie să călătorească împreună cu un adult aflat în aceiaşi clasa (economică sau business) (dacă părintele este minor, copilul poate călători însoţit de părinte cu condiţia ca acesta să poată face dovada permisiunii propriilor săi părinţi).
Copiii cu vârsta de până la 2 ani pot călători în braţele adultului însoţitor3 sau pe un loc cu bilet achiziţionat separat, dacă utilizează un scaun de siguranţă pentru copii.
În cazul în care copilul călătoreşte în braţele adultului însoţitor, acesta are dreptul la un bagaj suplimentar de până la 10 kg. În cazul în care copilul ocupă un loc, cantitatea de bagaje permisă va fi cea normală pentru copii cu vârsta între 2 şi 11 ani. În orice situaţie, este necesar să indicaţi prezenţa copilului atunci când rezervaţi biletul adultului însoţitor.

    1. Unele aeronave intercontinentale oferă landouri pe durata călătoriei, pentru copii cu talia sub 76 cm lungime şi greutate de maxim 11 kg, acestea putând fi solicitate în momentul efectuării rezervării. Din motive operaţionale, este posibil ca acest serviciu să nu poată fi garantat la bord, chiar dacă a fost rezervat, caz în care copilul va trebui să călătorească ţinut în braţe de către adult.

    2. Cu excepţia aeroporturilor din Cagliari, Genova şi Trieste

    3. Din motive de siguranţă, în cazul zborurilor intercontinentale cu aparate B777, A331 şi A332, copiii sub 24 de luni nu pot călători în braţele adulţilor în clasa Magnifica; aceştia trebuie să aibă propriul loc şi să utilizeze un scaun omologat de siguranţă pentru copii, asigurat de pasager.
SERVICIUL „MINOR NEÎNSOŢIT”
Pentru pasagerii sub 14 ani (pentru zborurile interne) sau sub 15 ani (pentru zborurile internaţionale) care călătoresc singuri, neînsoţiţi de un alt adult sau adultul însoţitor se află la o altă clasă (Business/Premium Economy/Economy), oferim serviciul „Minor neînsoţit”.
Pentru a rezerva un bilet de avion, pentru a cere emiterea biletului şi pentru a rezerva acest serviciu în acelaşi timp, apelaţi Asistenţa specială sau la o agenţie de voiaj, indicând adresa şi numărul de telefon ale persoanei care însoţeşte minorul la aeroportul de plecare şi cele ale persoanei care va prelua minorul la aeroportul de destinaţie. Dacă există zboruri de legătură, biletul minorului nu poate fi rezervat pentru ultimul zbor al zilei către destinaţie de la un aeroport de tranzit, cu excepţia cazului în care zborul respectiv este singurul din ziua respectivă. Persoana care însoţeşte minorul la aeroport trebuie să rămână la aeroport până la decolarea aeronavei la bordul căruia se află minorul neînsoţit.
Documentele
La check-in, prezentaţi:
  • o fotocopie a documentului de identitate al persoanei care însoţeşte minorul la aeroport;
  • un document de călătorie valabil pentru minor;
  • formularul de „DECLARAŢIE” pentru minori neînsoţiţi, completat integral şi, în cazul pasagerilor minori sub 14 ani de pe cursele internaţionale:
  • pentru minorii cu vârsta sub 14 ani, un document care face dovada naţionalităţii italiene, iar pentru călătoriile peste hotare este necesar şi documentul Dichiarazione di Accompagno (Declaraţia de tutelă temporară pentru călătoriile în străinătate). Acesta trebuie semnat de către părinţi sau tutorii legali şi autentificat de poliţie şi trebuie să includă numele companiei aeriene căreia îi este încredinţat minorul. Formularul este disponibil numai în limba italiană.
  • Pentru minorii ale căror documente sunt emise de către alte state decât Italia, consultaţi site-ul web al ambasadei sau al consulatului ţării de destinaţie.
Taxe suplimentare
Taxele suplimentare pentru serviciul „Minor neînsoţit” sunt după cum urmează:
Destinaţii
Taxă suplimentară
Toate zborurile interne din Italia (minori cu vârsta între 5 şi 13 ani)52 € dus
Zboruri internaţionale pe distanţă medie (minori cu vârsta între 5 şi 14 ani)65 € dus
Zboruri intercontinentale din Italia (minori cu vârsta între 5 şi 14 ani)125 € dus
Zboruri intercontinentale din străinătate (minori cu vârsta între 5 şi 14 ani) 75 €* dus
Zboruri cu plecare din Statele Unite şi zborurile de retur corespunzătoare (minori cu vârsta între 5 şi 14 ani)75 $ dus
Zboruri cu plecare din Canada şi Mexic şi zborurile de retur corespunzătoare (minori cu vârsta între 5 şi 14 ani) 75 € dus

*Taxa suplimentară pentru zboruri către şi din Japonia pentru minori cu vârsta între 5 şi 11 ani trebuie verificată la rezervarea serviciului. SERVICIUL „MINOR NEÎNSOŢIT VOLUNTAR”
Pasagerii minori care călătoresc singuri şi care depăşesc limita de vârstă pentru utilizarea obligatorie a serviciului Minor neînsoţit pot solicita noul serviciu „Minor neînsoţit voluntar”. Acest serviciu oferă însoţire pe durata călătoriei pentru copiii cu vârsta între:
  • 14 şi 17 ani pentru zborurile interne
  • 15 şi 17 ani pentru toate tipurile de zbor
Solicitaţi serviciul „Minor neînsoţit voluntar” apelând Call center România. Tarifele aplicate şi serviciile de asistenţă oferite pe aeroport şi la bordul aeronavelor sunt identice cu cele din cadrul programului obligatoriu Minor neînsoţit. Serviciul poate fi achiziţionat pentru toate cursele efectuate de către Grupul Alitalia (CT), iar taxa trebuie plătită după confirmarea rezervării pentru întregul itinerariu. Serviciul este garantat, de asemenea, pentru zborurile de legătură, chiar şi în cazurile în care un zbor de legătură este pierdut, iar Alitalia este nevoită să îmbarce minorul pe o altă cursă decât cea rezervată iniţial. Contravaloarea taxei pentru serviciul „Minor neînsoţit voluntar” nu este rambursabilă.
Note
  • Taxele suplimentare sunt identice pentru zborurile directe şi cele cu escală.
  • Nu oferim reduceri pentru fraţii care călătoresc împreună.
  • Aceste taxe suplimentare pot fi combinate cu eventuale reduceri de tarife, în funcţie de destinaţie, vârstă şi clasa la care călătoresc minorii.
  • Serviciul Minor neînsoţit nu poate fi rezervat online, ci numai prin contactarea biroului ALITALIA România.
Documente necesare pentru minori
ZBORURI INTERNE
Atunci când călătoresc în Italia, minorii trebuie să aibă propriile documente de identitate:
  • Dacă aveţi un document italian, puteţi prezenta unul dintre documentele de identitate menţionate în DPR (Decretul prezidenţial italian) 445/2000, împreună cu toate documentele necesare pentru călătoriile internaţionale.
  • Dacă aveţi un document emis de un alt stat, consultaţi site-ul web al ambasadei sau al consulatului Italiei pentru a afla ce documente sunt necesare.
Copiii sub 14 ani pot călători împreună cu persoane care nu sunt nici părinţii, nici tutorii legali ai acestora, cu condiţia de a avea propriile documente de identitate, iar copiii cu vârsta între 14 şi 17 ani pot călători în absenţa unui adult.
ZBORURI INTERNAŢIONALE
Pentru zborurile internaţionale:
  • Copiii aflaţi în posesia unui document român trebuie să aibă unul dintre următoarele documente:
  • Carte de identitate valabilă pentru călătorii internaţionale, care poate fi utilizată pentru călătoriile din interiorul UE sau cele având ca destinaţie o ţară care are un acord bilateral cu România. Alegeţi-vă destinaţia pentru a afla dacă există un acord bilateral. Paşaport individual: includerea copilului pe paşaportul unui părinte sau tutore legal nu mai este valabilă pentru călătorii.
  • Dacă minorul are sub 18 ani, în plus faţă de documentul personal (carte de identitate, paşaport), este necesar ca acesta să fie însoţit de un adult şi o serie de alte cerinţe legale trebuie îndeplinite în funcţie de persoana care însoţeşte minorul:
  • Minor însoţit de un părinte/tutore legal - părintele/tutorele legal trebuie să aibă procură legalizată de la celălalt părinte/ambii părinţi în care se specifică acordul de călătorie menţionând perioada de călătorie si destinaţia.
  • Minorul este însoţit de un adult care nu are o relaţie legală cu acesta – în plus faţă de documentul de identitate al minorului, este necesar documentul Dichiarazione di Accompagno (Declaraţie de tutelă temporară pentru călătoriile în străinătate), semnat de către ambii părinți sau tutore legal şi autentificat de poliţie. Acesta trebuie să indice numele persoanei fizice, persoanei juridice sau companiei de transport căreia îi este încredinţată tutela asupra minorului.*
  • Dacă minorul se află într-o călătorie organizată de o instituţie de învăţământ sau un grup de studiu, în Dichiarazione di Accompagno (Declaraţie de tutelă temporară pentru călătoriile în străinătate) trebuie menţionat numele persoanei responsabile de grup sau numele instituţiei/persoanei juridice care a organizat călătoria.
  • Minorii ale căror documente sunt emise de alte state decât România trebuie să consulte site-ul web al ambasadei sau al consulatului ţării de destinaţie.

4. Transportul animalelor la bordul aeronavelor Alitalia

Nu doriţi să vă lăsaţi câinele, pisica, dihorul sau canarul acasă atunci când plecaţi în vacanţă?
Iată câteva moduri în care puteţi face ca zborul animalului dvs. de companie să fie cât mai confortabil:
  • Dacă animalul dvs. de companie va călători în cală, obişnuiţi-l cu o cuşcă de transport cu cel puţin cinci zile înaintea zborului.
  • Înainte de decolare, oferiţi-i frecvent mici cantităţi de apă animalului de companie.
  • Hrăniţi animalul de companie cu maximum patru ore înainte de decolare şi asiguraţi-vă că are suficientă hrană pentru întreaga călătorie.
  • Consultaţi veterinarul pentru a determina dacă ar fi o idee bună ca animalul dvs. de companie să primească tranchilizante.
Nu toate aeronavele deţin facilităţi de transport al animalelor, iar dimensiunea maximă a cuştilor de transport care pot fi transportate la bord variază.
CÂINI, PISICI ŞI DIHORI
Pentru a putea călători în UE împreună cu câinele sau pisica dvs., sunt necesare următoarele:
  • un paşaport emis de un veterinar prin care se atestă vaccinurile primite de animalul dvs. şi starea de sănătate a acestuia;
  • un tatuaj lizibil sau un microcip al animalului de companie.

Nu uitaţi:
  • Animalele care au mai puţin de trei luni şi cărora nu le-a fost administrat vaccinul antirabic nu pot călători în Europa.
  • Consultaţi ambasada sau consulatul ţării de destinaţie sau Manualul cu informaţii de călătorie IATA pentru a vă informa în privinţa oricăror reguli sau restricţii aplicabile.
  • Pe cursele către Marea Britanie şi Irlanda nu sunt permise animalele de companie.
  • Transportul pentru ghizii canini sau câinii-însoţitori recunoscuţi care însoţesc pasageri nevăzători şi lipsiţi de auz este gratuit.
În funcţie de ţara de destinaţie, pot exista alte restricţii privind transportul anumitor specii de animale.
PĂSĂRILE
Pentru a preveni răspândirea gripei aviare, UE şi Ministerul Sănătăţii au interzis în totalitate transportul de păsări provenite din Asia, Turcia, Rusia, Africa de Sud, România, Croaţia şi Peninsula Balcanică. Din motive legate de sănătatea şi siguranţa publică, papagalii şi peruşii nu pot fi transportaţi.
TAXELE SUPLIMENTARE
Tabelul de mai jos indică tarifele* aplicabile transportului animalelor de companie:
Italia
Europa, Europa de Est, Africa de Nord
Orientul Mijlociu
Japonia şi China
Canada, America de Sud, Africa Centrală
Din SUA către restul lumii
Din restul lumii către SUA
Animal de companie în cabină (până la 10 kg, inclusiv cuşca de transport şi hrana)20 75 200 200 200 260 200
Animal de companie în cală (până la 75 kg, inclusiv cuşca de transport şi hrana)20 75 200 200 200 260 200

Pentru ca animalul dvs. de companie să poată călători în cabină împreună cu dvs., este necesară respectarea anumitor condiţii:
  • Pe întreg parcursul călătoriei, animalul de companie trebuie să rămână într-o cuşcă de transport cu următoarele dimensiuni maxime:
    • 24 cm înălţime
    • 40 cm lungime
    • 20 cm lăţime
    • Animalul de companie trebuie să poată menţine o poziţie confortabilă, să se întoarcă şi să se întindă în cuşca de transport. Cuşca de transport trebuie să fie bine ventilată, impermeabilă şi solidă, preferabil semirigidă sau moale, cu condiţia respectării prevederilor de mai sus. Dacă partea de sus a cuştii de transport este moale sau semirigidă, aceasta poate fi puţin mai înaltă (cu 2-4 cm) decât dimensiunea indicată.
    • În cuşca de transport se pot afla până la cinci animale din aceeaşi specie, cu condiţia ca greutatea totală să nu depăşească 10 kg (inclusiv cuşca de transport şi hrana)
Pentru ca animalul dvs. să poată călători în cală, este necesară respectarea următoarelor condiţii:
  • Corpul cuştii de transport poate fi fabricat numai din fibră de sticlă sau plastic.
  • În cazul în care cuşca de transport are rotile, acestea trebuie demontate. Dacă rotilele sunt retractabile, acestea trebuie blocate cu bandă adezivă.
  • CUŞTILE de transport pentru CÂINI trebuie să aibă uşă metalică cu un sistem de închidere care blochează partea de sus, partea centrală şi partea de jos a uşii.
  • Orificiile laterale de ventilaţie ale CUŞTILOR de transport pentru CÂINI trebuie să fie din metal, nu din material.

5. Informatii Check-in

Sunteţi aproape gata: aţi cumpărat biletul, v-aţi făcut bagajele şi nu mai trebuie decât să efectuaţi check-inul. Aflaţi mai multe despre diferitele moduri în care puteţi face acest lucru.

Check-in Online
Cu opţiunea de check-in online, puteţi evita cozile, vă puteţi alege locul şi puteţi face economii la achiziţia unor servicii suplimentare. Check-in cu 24 ore inainte de decolare.
CHECK-IN ONLINE ÎN TREI PAŞI
  • Introduceţi informaţiile privind rezervarea şi pasagerii care călătoresc cu dvs.
  • Alegeţi servicii suplimentare: selectaţi-vă locul şi, dacă este necesar, plătiţi online pentru excesul de bagaje.
  • Imprimaţi-vă permisul de îmbarcare: alegeţi una dintre diversele opţiuni disponibile pentru primirea permisului de îmbarcare: pe PC, pe dispozitivul mobil, la biroul de check-in rapid sau la un birou de check-in al aeroportului.

INTERVALUL DE DISPONIBILITATE
Serviciul este disponibil începând de la două zile înainte de plecare, chiar dacă aveţi bagaje de cală.
EXCEPŢII pentru intervalul de disponibilitate al opţiunii de check-in online:
Plecări din:
Check-inul se deschide înainte de decolare:
Amman, Amsterdam, Bruxelles, Erevan, Lampedusa, Nisa, Paris şi Zürich.24 h
America de Sud, dacă există zboruri de legătură:În ziua anterioară
De la/la:
Check-inul se deschide înainte de decolare:
SUA24 h
Cu zboruri de conexiune operate de KLM, Air France, airberlin, Etihad şi Delta Air lines30 h*
* Calculat pe baza orei programate de decolare a zborului KLM sau Air France
DETALII ŞI EXCEPŢII
Cine nu poate utiliza opţiunea de check-in online?
  • Minorii (până la vârsta de 14 ani inclusiv) care călătoresc singuri1
  • Pasagerii care au nevoie de asistenţă specială2
  • Pasagerii care călătoresc cu bagaje speciale (echipamente sportive, animale)
  • Pasagerii zborurilor operate de companii din afara grupului Alitalia
  • Pasagerii care au zboruri de conexiune în aceeaşi zi, operate de alte companii aeriene, cu excepţia Air France, KLM, airberlin, Etihad şi Delta Air lines
  • Pasagerii cu bilete reemise sau revalidate
  • Pasagerii care pleacă din:
    • Abu Dhabi
    • Antalya
    • Beirut
    • Belgrad
    • Bordeaux
    • Budapesta
    • Casablanca
    • Copenhaga
    • Corfu
    • Dubrovnik
    • Geneva
    • Heraklion
    • Ibiza
    • Kiev
    • Cracovia
    • Londra Gatwick
    • Malaga
    • Malta
    • Marsilia
    • Minorca
    • Montpellier
    • Moscova
    • Mykonos
    • Olbia
    • Oran
    • Palma de Mallorca
    • Podgorica
    • Praga
    • Rhodos
    • Santorini
    • Skopje
    • Sofia
    • Split
    • Sankt Petersburg
    • Tbilisi
    • Teheran
    • Salonic
    • Tirana
    • Toulouse
    • Tunis
    • Viena
    • Ekaterinburg

Cum puteţi obţine cartea de îmbarcare
Alegeţi modul în care doriţi să primiţi sau să imprimaţi cartea de îmbarcare:
  • Pe PC, după check-in-ul online3
  • Pe dispozitivul mobil cu acces la internet (permisul de îmbarcare este trimis prin mesaj text4)
  • La biroul de check-in rapid de la aeroport
  • La biroul de check-in
    Pe telefonul mobil
    Cu opţiunea de Check-in pe telefonul mobil, vă puteţi primi cartea de îmbarcare direct pe telefon.
    Prezentaţi codul de bare primit prin mesaj text şi e-mail la poarta de îmbarcare dacă aveţi bilet pentru:

      - Zboruri interne, de pe şi către toate aeroporturile italiene. Pentru zborurile de pe Alghero, Pescara, Lampedusa, Pantelleria şi Trapani puteţi primi cartea de îmbarcare doar prin e-mail şi trebuie să îl tipăriţi şi să îl prezentaţi la aeroport.
      - Zborurile internaţionale de pe următoarele aeroporturi: Atena, Barcelona, Bruxelles, Bucureşti, Londra Heathrow, Salonic, Tokyo Narita, Valencia şi Varşovia.
    Puteţi efectua check-in pe telefonul mobil pentru un pasager o dată. La îmbarcare, fiecare pasager trebuie să prezinte cartea de îmbarcare pe propriul dispozitiv mobil.
    Serviciul nu este disponibil pentru:
- Copiii în vârstă de până la 12 ani
- Minorii neînsoţiţi
- Pasagerii care au nevoie de asistenţă specială
- Pasagerii care călătoresc cu bagaje speciale (echipament sportiv) sau cu animale de companie
- Pasagerii zborurilor operate de companii din afara grupului Alitalia
- Pasagerii care au zboruri de legătură în aceeaşi zi, operate de alte companii aeriene Dacă aveţi bagaj, îl puteţi înregistra la ghişeele dedicate de preluare a bagajelor în aeroporturile principale sau, dacă nu există, la ghişeele de check-in ale Clasei Business.
CUM SE REALIZEAZĂ CHECK-IN PE MOBIL
  • Tastaţi http://m.alitalia.com pe dispozitivul dvs. mobil cu acces la internet
  • Faceţi clic pe Check-in
  • Identificaţi-vă introducând numele şi prenumele şi introduceţi codul dumneavoastră MilleMiglia, numărul biletului sau codul rezervării (PNR)
  • Alegeţi segmentul de călătorie; dacă sunteţi autentificat în MilleMiglia, puteţi alege zborul pentru care să efectuaţi check-in din lista de zboruri afişate
  • Puteţi modifica alocarea locurilor folosind harta interactivă
  • Veţi primi un mesaj text cu o legătură către cartea de îmbarcare electronică cu cod de bare. Dacă vă introduceţi adresa de e-mail, cartea de îmbarcare va fi de asemenea expediată în format PDF pentru a putea fi tipărită

Check-inul rapid
UTILIZAŢI CHECK-INUL RAPID ŞI OBŢINEŢI-VĂ CARTEA DE ÎMBARCARE DE LA AUTOMATELE DIN AEROPORT.
Utilizaţi check-inul rapid pentru zboruri interne1 şi internaţionale2, precum şi pentru cursele care fac legătura cu orice zboruri operate de Air France sau KLM, chiar dacă aveţi şi bagaje de cală.
Birourile de check-in rapid vă permit să:
  • efectuaţi simultan formalităţile de check-in pentru maximum şapte pasageri care utilizează aceeaşi rezervare;
  • vă schimbaţi rezervarea (dacă tipul de bilet vă permite acest lucru);
  • vă selectaţi locul;
  • vă imprimaţi permisul de îmbarcare obţinut prin check-in online, de pe dispozitivul mobil sau prin check-in telefonic (numai pentru membrii Ulisse, Freccia Alata şi Freccia Alata Plus).

CUM
Formalităţile de check-in rapid includ trei paşi rapizi:
    Identificarea pasagerului prin:
    • Cardul de pasager frecvent (MilleMiglia, SkyTeam)
    • Un paşaport cu date lizibile optic
    • Cod MilleMiglia
    • Numărul biletului electronic
    • Codul rezervării
    • Confirmarea zborului
    • Primirea cărţii de îmbarcare şi a chitanţei
    Dacă aveţi bagaje de cală, mergeţi la biroul special de preluare a bagajelor.
    UNDE
    În următoarele aeroporturi italiene: Bari, Bologna, Brindisi, Catania, Florenţa, Genova, Lamezia Terme, Milano Linate şi Malpensa, Napoli, Palermo, Reggio Calabria, Roma Fiumicino, Torino, Trieste şi Veneţia În următoarele aeroporturi din străinătate: Amsterdam, Atena, Boston, Frankfurt, Heathrow – Londra, Nice, Charles De Gaulle şi Orly – Paris, São Paulo, Tokyo (puteţi utiliza şi birourile companiilor aeriene partenere Air France şi KLM)

      1. Exclusiv Rimini
      2. Cu următoarele excepţii: Libia, Rusia, China, Canada şi SUA

    Check-inul telefonic
    Dacă sunteţi membru al unuia dintre cluburile exclusive (Ulisse, Freccia Alata sau Freccia Alata Plus), profitaţi de serviciul de check-in telefonic pentru a evita cozile lungi de la aeroport.
    CUM PUTEŢI ACCESA SERVICIUL
    • Membrii Ulisse şi Freccia Alata pot apela serviciul destinat membrilor MilleMiglia
    • Membrii Freccia Alata Plus pot apela numărul dedicat
    Check-inul telefonic este disponibil dacă aveţi numai bagaje de mână şi călătoriţi pe rutele indicate în tabel:
    ORIGINE
    DESTINAŢIE
    Toate aeroporturile din ItaliaZboruri interne şi internaţionale (spaţiul Schengen şi Londra)
    Atena, Barcelona, Frankfurt, Londra sau MadridRoma Fiumicino, Milano Linate sau Milano Malpensa

    Puteţi utiliza serviciul începând cu maxim patru ore şi minim 40 de minute înainte de decolare în cazul zborurilor interne sau cu 50 de minute înainte de plecare în cazul zborurilor internaţionale pe distanţe medii (spaţiul Schengen şi Londra). În cazul în care călătoriţi împreună cu o persoană inclusă în rezervarea dvs., persoana respectivă poate beneficia de acelaşi serviciu.
    CUM PUTEŢI OBŢINE CARTEA DE ÎMBARCARE
    Când:
    • Cu minimum 30 de minute înainte de decolare în cazul zborurilor interne
    • Cu minimum 40 de minute înainte de decolare în cazul zborurilor internaţionale pe distanţe medii
    • Cu minimum 60 de minute înainte de decolare în cazul zborurilor intercontinentale

    Unde:
    • În saloanele de aşteptare Freccia Alata (pentru membrii Freccia Alata şi Freccia Alata Plus)
    • La birourile de check-in dedicate (pentru membrii Ulisse)
    • La birourile de check-in rapid din toate aeroporturile mari din Italia

    Limitele de timp pentru check-in
    AJUNGEŢI LA TIMP PENTRU ZBORUL DVS. LIMITELE DE TIMP PENTRU CHECK-IN LA AEROPORT SUNT DUPĂ CUM URMEAZĂ:
    ZBORURILE DIN ITALIA
    De la
    Zboruri interne
    Zboruri internaţionale pe distanţe medii
    Zboruri intercontinentale
    Fiumicino35'60'60'
    Bologna30'45'60'
    Malpensa
    Veneţia
    35'45'60'
    Toate celelalte25'45'60'

    Excepţii:
    • Zborurile directe la: Accra, Casablanca, Cairo, Lagos, Tel Aviv şi de la Milano Malpensa la Moscova: 50'
    • Zborurile de la Milano Linate în Franţa şi Olanda: 40'
    • Zborurile de la Roma Fiumicino la Milano Linate: 30' (20' dacă aveţi numai bagaje de mână)
    • Zborurile de la Milano Linate la Roma Fiumicino: 25' (20' dacă aveţi numai bagaje de mână)
    • Zboruri cu cod partajat: Aflaţi mai multe despre intervalele de check-in pe site-ul web al companiei partenere

    ZBORURILE DIN STRĂINĂTATE
    ORAŞ
    ZBORURI INTERNAŢIONALE PE DISTANŢE MEDII
    ZBORURI INTERCONTINENTALE
    FAbu Dhabi, Boston, Buenos Aires, Chicago, Los Angeles, Miami, New York, Osaka, Rio de Janeiro, São Paulo, Tel Aviv, Tokyo, Toronto 60'
    Accra90
    Alger, Damasc
    75'
    Amman, Erevan, Teheran, Tbilisi60'
    Amsterdam, Antalya, Atena, Barcelona, Belgrad, Berlin, Bilbao, Bruxelles, Budapesta, Copenhaga, Djerba, Ekaterinburg, Frankfurt, Ibiza, Kiev, Cracovia, Lisabona, Londra (Heathrow), Madrid, Malaga, Malta, Montpellier, Moscova, Monaco, Nisa, Palma de Mallorca, Podgorica, Rodi, Sofia, Sankt Petersburg, Salonic, Tirana, Tunis, Valencia, Viena, Varşovia, Zürich
    40'
    Beirut, Bucureşti, Cairo, Casablanca, Tripoli60'
    Caracas, Lagos
    120'
    Londra (London City)20'
    Paris
    40'60'
    Paris ORY30'

    În cazul în care călătoriţi împreună cu animalul dvs. de companie, asiguraţi-vă că ajungeţi la biroul de check-in cu cel puţin 90 de minute înainte de ora plecării şi consultaţi aici informaţiile privind modul de transport.

    6. Programe de fidelizare si puncte Alitalia

    La înscrierea în Programul MilleMiglia, veţi pătrunde într-un univers unic, cu numeroase privilegii şi servicii dedicate, creat de Alitalia special pentru dvs. şi familia dvs.
    Cinci motive excelente pentru a vă înscrie chiar acum:


    1. ÎNSCRIEREA ESTE SIMPLĂ ŞI GRATUITĂ

    Înscrieţi-vă cu uşurinţă online, în doar câteva minute, introducându-vă informaţiile personale. Profitaţi de promoţia noastră specială: dacă vă înscrieţi până la data de 28februarie 2015, veţi primi un bonus dublu de bun-venit de 4.000 de mile, care vor fi adăugate în contul dvs. dacă zburaţi cu Alitalia sau cu companiile aeriene partenere sau dacă utilizaţi serviciile oferite de partenerii comerciali ai programului în termen de trei luni de la data înscrierii.
    Nu uitaţi să vă indicaţi întotdeauna codul MilleMiglia. Cardul MilleMiglia vă va fi trimis direct la domiciliu sau la adresa indicată de dvs.
    În plus, dacă sunteţi de acord cu procesarea datelor dvs. personale, puteţi, de asemenea, deveni unul dintre membrii MilleMiglia care beneficiază de oferte speciale.

    2. ACUMULAŢI MILE NU DOAR PRIN ZBORURI
    MilleMiglia vă recompensează ori de câte ori zburaţi cu Alitalia sau una dintre companiile aeriene partenere. Dacă, însă, nu zburaţi foarte des, puteţi acumula mile prin cumpărături zilnice graţie numeroaselor servicii oferite de cei peste 30 de parteneri comerciali: de la plinul cu benzină al maşinii la coşul zilnic de cumpărături, veţi găsi nenumărate moduri de a acumula mile.
    3. MILLEMIGLIA ARE GRIJĂ DE ÎNTREAGA DVS. FAMILIE
    Dacă aveţi un copil cu vârsta între 2 şi 13 ani, puteţi acumula mile cu orice zbor al acestuia, graţie programului MilleMiglia pentru copii. Şi, cu MilleMiglia pentru tineri, pasagerii cu vârsta între 14 şi 25 de ani care se înscriu în program pot câştiga până la 4.000 de mile bonus.
    4. DOUĂ MODURI DE A VĂ UTILIZA MILELE
    • Solicitaţi un bilet-premiu pe zborurile operate de Alitalia sau de companiile aeriene partenere: alegeţi destinaţia visurilor dvs. din Italia sau din străinătate, în funcţie de milele acumulate. Şi, dacă vă lipsesc doar câteva mile, cu ajutorul opţiunii de achiziţie a milelor le puteţi cumpăra, oferi cadou sau transfera prietenilor şi rudelor.
    • Bucuraţi-vă de confortul clasei Business utilizându-vă milele pentru a solicita un upgrade la o clasă superioară.

    Membrii cluburilor noastre exclusive o ştiu foarte bine: clasa nu este un simplu detaliu: sălile de aşteptare de pe aeroporturi, cantitatea mai mare de bagaje permise şi prioritatea pe listele de aşteptare sunt doar câteva dintre privilegiile care vă vor face să vă simţiţi un oaspete cu adevărat special. În plus, noua ediţie a programului MilleMiglia face ca obţinerea sau reînnoirea calităţii de membru al cluburilor exclusive să fie chiar mai uşoară, graţie opţiunii de a transfera în anul următor milele de calificare care depăşesc numărul de mile necesar pentru a deveni membru al clubului dvs. h2 id="bagaje">7. Politici de bagaje Bagaj de mana
    PUTEŢI LUA CU DVS. UN BAGAJ DE MÂNĂ CU GREUTATE DE MAXIMUM, 8 KG ŞI URMĂTOARELE DIMENSIUNI MAXIME:
    • 55 cm ÎNĂLŢIME
    • 35 cm LĂŢIME
    • 25 cm ADÂNCIME

    DIMENSIUNE ŞI GREUTATE
    Bagajele de mână pe care le aduceţi la bord cu dvs. pot cântări maximum 8 kg şi pot măsura maximum 55 cm înălţime, 35 cm lăţime şi 25 cm adâncime, fiind incluse mânerele, buzunarele laterale şi rotilele.
    Alitalia vă permite de asemenea să aduceţi la alegere un accesoriu dintre următoarele:
    • Servietă
    • Laptop
    • Geantă
    Înainte de a merge la poarta de îmbarcare, verificaţi dimensiunea şi greutatea bagajului dvs. de mână solicitând ajutorul personalului de la sol Alitalia sau amplasându-l într-unul dintre dispozitivele de măsurare a bagajelor, aflate în apropierea birourilor de check-in. Bagajele de mână ale pasagerilor care nu efectuează această verificare pot să nu fie acceptate la bord.
    Pentru biletele achiziţionate cu Light Fare (Roma-Paris şi retur) există o taxă pentru bagajul de cală.
    De la Roma:
    • 20 EUR online, în timpul procedurii de check-in online
    • 20 EUR apelarea Centrului pentru clienţi, la birourile de emitere a biletelor din aeroporturi şi agenţii de turism
    De la Paris:
    • 20 EUR la birourile de check-in rapid şi la birourile de emitere a biletelor din aeroporturi
    Pentru mai multe detalii despre taxe sau alte informaţii, vă rugăm să contactaţi Centrul de asistenţă pentru clienţi.
    ARTICOLE INTERZISE ÎN CABINĂ
    Articolele considerate periculoase pentru securitatea zborurilor nu sunt permise în cabină, printre acestea fiind foarfecele, ascuţitorile de creioane, bricegele şi instrumentele agricole, ştiinţifice, sportive şi industriale (similare), precum şi armele de foc false (nefuncţionale). Utilizarea ţigărilor electronice (e-cigarette), a trabucurilor şi a pipelor electronice în cabină este interzisă. Brichetele pot fi aduse la bord numai dacă se află asupra persoanei dvs.
    BAGAJE PERMISE PE CURSELE OPERATE DE ALTE COMPANII PARTENERE
    Pentru cursele code share, vizitaţi site-ul web al companiei partenere care operează cursa.

    Bagaj de cală
    BAGAJELE DE CALĂ NU POT DEPĂŞI GREUTATEA DE 23 SAU 32 KG, ÎN FUNCŢIE DE CLASA DE CĂLĂTORIE ŞI DE DESTINAŢIE ŞI DIMENSIUNEA DE 158 CM (SUMA ÎNĂLŢIMII, LĂŢIMII ŞI ADÂNCIMII).
    La check-in, bagajele dvs. vor fi cântărite și li se va aplica o etichetă cu numele dvs., itinerariul, codurile aeroporturilor, numerele și datele zborurilor. Utilizaţi chitanţa etichetei pentru a vă identifica bagajele la sosire şi, în caz de pierdere a bagajelor, pentru facilitarea găsirii acestora. Vă recomandăm să aplicaţi pe bagaj propria dvs. etichetă, care va include informaţiile dvs. de contact, astfel încât să puteţi fi contactat(ă) dacă survine o problemă.
    Limitele răspunderii Alitalia pentru bagajele pierdute sau deteriorate nu vor acoperi deteriorarea bunurilor valoroase, fragile sau perisabile. Dacă doriţi să extindeţi aceste limite, aflaţi cum puteţi face o DECLARAŢIE DE VALOARE

    DIMENSIUNI, GREUTATE ŞI CANTITĂŢI – BAGAJELE PERMISE
    Asiguraţi-vă că bagajele dvs. sunt suficient de rezistente şi nu depăşesc dimensiunea maximă permisă de 158 cm (înălţime + lăţime + adâncime). Cutiile de carton pot fi acceptate ca bagaje de cală, cu condiţia de a avea o etichetă cu numele pasagerului, învelită în celofan, şi de a nu depăşi dimensiunea maximă permisă.
    În funcţie de destinaţie, clasa de călătorie şi data emiterii biletului, puteţi transporta unul sau două bagaje cu greutatea de maximum 23 sau 32 kg. Orice depăşire a numărului, greutăţii şi/sau dimensiunii permise a bagajelor poate fi acoperită prin plata unei sume pentru bagaje suplimentare, pe care o puteţi efectua la aeroport, la biroul Alitalia de emitere a biletelor, sau online, în timpul check-in-ului, cu o reducere de 20 %.
    Pasagerii care au solicitat asistenţă specială pot beneficia de o reducere de 20 % la plata bagajelor suplimentare apelând numărul dedicat cu maximum 24 de ore înainte de ora decolării.
    Reţineţi că, din motive de siguranţă, niciun bagaj nu poate cântări mai mult de 32 kg.

    Pentru biletele achiziţionate cu tariful Light există o taxă pentru bagajul de cală:
    • Pentru zboruri naţionale şi internaţionale* costul este de 20€ pe segment pe site-ul web Alitalia, la call center şi agenţiile de voiaj autorizate şi 30€ pe segment pentru biletele achiziţionate prin birouri de emiteri bilete Alitalia şi ghişeele de check-in din aeroporturi.
    • Pentru biletele achiziţionate cu tariful Light Roma-Paris şi retur costul este de 25€ indiferent de canalul de achiziţionare. În aeroportul din Paris puteţi achita taxa pentru bagajul de cală la birourile de emiteri bilete sau ghişeul de check-in.

    *De la Ancona la Roma şi Milano Linate, de la Brindisi la Roma şi Linate, de la Bolonia la Roma, de la Bari la Roma şi Milano Linate, de la Comiso la Milano Linate, de la Catania la Roma, Milano Linate, Napoli şi Pisa, de la Roma la Florenţa, Genova, Milano Linate, Milano Malpensa, Perugia, Palermo, Pisa, Pescara, Reggio Calabria, Lamezia Terme, Torino, Trieste, Veneţia, Verona, de la Milano Linate la Napoli, Palermo, Pescara, Reggio Calabria, Lamezia Terme, Trieste, de la Napoli la Palermo, Torino, Trieste, de la Reggio Calabria la Torino, de la Lamezia Terme la Torino.
    De la Roma la Atena, Berlin, Barcelona, Dusseldorf, Madrid, Valencia, Londra Heathrow, London City, Istanbul, Varşovia, Bucureşti, Tbilisi, Alger, Cairo, Amsterdam, Paris şi de la Milano Linate la Dusseldorf, Berlin, Barcelona, Londra Heathrow, London City, Varşovia, Bucureşti, Tbilisi, Amsterdam, Paris, de la Milano Malpensa la Alger, de la Veneţia la Berlin.

    ARTICOLE INTERZISE ÎN CALĂ
    Articolele considerate periculoase pentru securitatea zborurilor nu sunt permise în cală, printre acestea se numără: chibriturile, brichetele, ţigaretele electronice (e-cigarette), trabucuri şi pipe electronice (aceste obiecte pot fi transportate doar asupra persoanei dvs.). Bateriile cu litiu de rezervă nu pot fi depozitate în cală.

    8. Destinatii Alitalia


    Rețeaua Alitalia permite conexiuni convenabile între provinciile italiene și principalele destinații internaționale și intercontinentale. Prin rețeaua sa, Alitalia asigură acoperirea pe scară largă a Italiei și oferă zboruri spre marile capitale europene, țările din bazinul mediteranean și piețele intercontinentale cu cea mai mare rata de dezvoltare a turismului tradițional și de afaceri.
    Principalele rute ale rețelei de vara Alitalia sunt:
    • lansarea de servicii noi de trei săptămâni între Milano Malpensa și Shanghai, pe durata Expo Milano 2015;
    • lansarea de servicii noi de trei săptămâni între Roma și Seul, Coreea de Sud;
    • lansarea de noi servicii directe zilnice spre Abu Dhabi de la Milano Malpensa și Veneția; Cu aceste noi zboruri Alitalia și-a triplat serviciile sale din Abu Dhabi la 42 zboruri saptamanale.Din capitala Emiratele Arabe Unite pasageri vor fi in masura să isi continue ruta, datorită conexiunilor globale extinse de Etihad Airways ", in peste 30 de destinatii din Orientul Mijlociu, Africa, India subcontinentul, Orientul Îndepărtat și Australia;
    • o creștere a rețelei intercontinental, comparativ cu sezonul de vară 2014, cu adaos de frecvențe în Brazilia (1 frecvență săptămânală la Rio de Janeiro), în SUA (+2 frecvențe săptămânale la Chicago), în Japonia (2 frecvențe săptămânale pe ruta Milano-Tokyo) și creșterea frecvențelor intre Roma-Abu Dhabi(2 frecvențe săptămânale)
    • consolidarea acordului codeshare dintre Alitalia și Airberlin, al doua cea mai mare companie aeriană germană, punerea la dispoziție a 547 zboruri directe săptămânale codeshared Alitalia si Airberlin între Italia și Germania, Austria și Elveția, de la aeroporturile italiene din Roma Fiumicino, Milano Linate, Veneția, Pisa, Florența, Napoli, Catania, Cagliari, Olbia, Rimini, Lamezia Terme și de la aeroporturile din Germania, Austria si Elvetia din Berlin, Dusseldorf, Stuttgart, München, Nürnberg, Baden, Wien și Zurich;
    • noi zboruri sezoniere de vara din Milano Linate la Ibiza, Menorca, Palma de Mallorca, Bordeaux, Dubrovnik, Split, Corfu, Mikonos, Rhodos și Santorini;
    • pe rețeaua internațională, în comparație cu sezonul de vara al anului 2014 , a existat o creștere de serviciu în Olanda (+7 frecvențe săptămânale între Milano Linate și Amsterdam), Danemarca (+6 frecvente saptamanale pe Milano Linate - Copenhaga, 3 pe ruta Roma - Copenhaga ), Germania (+1 pe Roma - Frankfurt, +1 pe ruta Roma - Munchen), Marea Britanie (1 pe Milano Linate - Londra City), Rusia (+3 frecvențe pe ruta Milano Malpensa - Moscova);
    • un nou serviciu direct de la Perugia și Pescara la Roma Fiumicino și de la Ancona către Milano Linate

    9. Flota Alitalia

    Aeronave de cursă lungă
    BOEING 777


    AIRBUS A 330
    Aeronave de cursă medie
    AIRBUS A 321

    AIRBUS A 320

    AIRBUS A 319
    Aeronave pentru curse regionale
    EMBRAER 190

    EMBRAER 175