Adria Airways

Adria Airways Logo

1. Despre Adria Airways

Adria Airways doo, (fostul Inex-Adria Aviopromet și mai târziu Inex-Adria Airways ) este cel mai mare companie aeriană din Slovenia. Sediul principal al companiei și baza principală este la Aeroportul Ljubljana Jože Pučnik în Zgornji Brnik , Cerklje na Gorenjskem , lângă Ljubljana .

2. Istoric Adria Airways

1960:Anii timpurii

Compania aeriană a fost înființată în martie 1961 drept Inex-Adria Aviopromet ( Inex-Adria Airways ). În august, compania a achiziționat două DC-6B de la KLM și au zburat primul zbor comercial cu un echipaj olandez. În același timp, primele echipe și echipaje tehnice ale Adria au fost instruite de JAT Airlines Yugoslav și de air force. Adria a efectuat primul său zbor cu un echipaj domestic în decembrie 1961. În același timp, au fost înființate și organizate toate celelalte activități necesare pentru companie, de la departamentul comercial la departamentul contabil.

În anii următori, Adria a achiziționat treptat o piață cu zboruri turistice din Germania , Regatul Unit , Olanda și Scandinavia spre aeroporturile de pe Coasta Adriatică. În 1964, zboruri către Statele Unite și Canada au fost adăugate pentru a răspunde nevoilor organizațiilor expatriate. Adria a efectuat, de asemenea, un număr considerabil de zboruri pentru Națiunile Unite .

Odată cu deschiderea noului aeroport în Ljubljana în 1964, Adria și-a mutat baza de la precedent sediul în Zagreb.

Avionul DC-6B a devenit treptat neconcurențial pe piață. Compania a căzut într-o criză serioasă în 1967, care sa încheiat cu o procedură de faliment în 1968. După o soluționare obligatorie, Adria și-a continuat operațiunile în mare parte datorită eforturilor președintelui Camerei de Comerț și Industrie a Sloveniei din acea vreme.

În decembrie 1968, Adria a fuzionat cu compania InterExport din Serbia cu sediul în Belgrad și și-a schimbat numele de la Adria Aviopromet la Inex-Adria Aviopromet (Inex-Adria Airways). Reînnoirea flotei a început.

1970:Introducerea jetlinerului

În 1969, a fost achiziționată prima aeronavă cu reactie, cu un număr de 115 de locuri, un McDonnell Douglas DC-9. Astfel a început o perioadă de modernizare a flotei, care a permis Adria să-și mărească cota de pe piața zborurilor turistice. În septembrie 1969 a fost stabilit primul serviciu programat în Ljubljana - Belgrad . În martie 1970, Adria avea patru Douglas DC-6 B și un Douglas DC-9-30 cu încă o singură comandă .

Afacerile au înregistrat o creștere considerabilă. Adria, în plus față de extinderea numărului de aeronave proprii, uneori, de asemenea, a închiriat aeronave Sud Aviation, Douglas DC-8, BAC One-Eleven .

În 1972, Adria și-a reînnoit zborurile transatlantice către Statele Unite și Canada cu Douglas DC-8 -55 aeronave. Cu toate acestea, anul acesta sa retras din serviciul respectiv.

La sfârșitul anilor 1970, Adria a fost premiată ca cel mai punctual transportator pe piața de zboruri charter . Cele mai mari succese comerciale din acea perioadă au fost obținute pe piața germană, care a fost și cea mai mare la acea dată, într-un parteneriat productiv cu compania Grimex. Numărul zborurilor către Marea Britanie, Franța, Spania și Scandinavia au crescut de asemenea. În acea perioadă, Adria a introdus, de asemenea, zboruri în Iugoslavia .

Compania a acordat o mare atenție educației. A fondat un centru de educație profesională și a asistat la înființarea unui curs de aviație la facultatea de inginerie din Ljubljana. Un accent deosebit a fost acordat dezvoltării gradului de conștientizare a siguranței, deoarece au avut loc trei accidente în ultimul deceniu.

1980:Modernizarea

Inex-Adria Aviopromet (Inex-Adria Airways) a intrat în anii 1980 ca o companie respectabilă, cu succes confirmat pe piața turistică și pe zborurile interne planificate. În mai 1981, Adria a achiziționat trei noi McDonnell Douglas MD-80 . Din păcate, unul dintre ele sa prăbușit într-un munte în Corsica în decembrie, omorand pe toti la bord.

În 1982, Adria a obținut o nouă conducere care sa concentrat pe educarea echipajelor de zbor, a personalului tehnic și a altor personal profesioniști, precum și pe asigurarea siguranței.

În acea perioadă, afacerea a rămas concentrată asupra zborurilor charter către Marea Adriatică. Bilete de avion pentru lucrătorii oaspeți în Germania și Elveția, care au fost conectate la zboruri interne, a devenit o parte importantă a afacerii. La sfârșitul anului 1984 s-au stabilit și primele zboruri internaționale planificate în Ljubljana - Belgrad -> Larnaca .

Perspectivele dezvoltării traficului aerian au fost foarte bune, astfel încât în 1984 Adria a semnat un contract pentru achiziționarea a 5 Airbus A320. De asemenea, două noi Havilland Canada Dash 7 au fost cumpărate pentru Jocurile Olimpice de iarnă 1984 în Saraievo

În decembrie 1985, Adria a avut patru McDonell Douglas DC-9, două McDonnell Douglas DC-9-50, un McDonnell Douglas MD-81 , trei McDonnell Douglas MD-82 și două aeronave de Havilland Canada Dash 7, McDonnell Douglas MD-82. Un an mai târziu, un alt MD-82 sa alăturat flotei.

Din cauza unui program de restructurare a dreptului comercial, în 1986 Adria a părăsit grupul Inex, devenind o companie independentă și schimbându-și numele în Adria Airways. Mai târziu, Adria a devenit membru al Asociației Internaționale de Transport Aerian IATA.

În 1989, a sosit primul nou Airbus A320. A 43-a A320 a fost făcută de Airbus și prima care a fost propulsată de noile motoare IAE .

1990:Devenirea unei linii aeriene programata

Pe măsură ce Iugoslavia a început să se descompună, industria turistică a Adriaticii a scăzut, ceea ce a fost resimțit și de transportatorii aerieni. În septembrie 1990, au sosit încă două noi Airbus A320. Ultimele două au fost așteptate să sosească în iunie 1991. În decembrie 1990, a avut loc un referendum cu privire la independența Sloveniei, în care copleșitorul majoritatea locuitorilor sloveni (aproximativ 89%) au votat pentru independența Sloveniei din Iugoslavia.

Independența a fost declarată la 25 iunie 1991. Ulterior, Adria se confrunta cu un set complet de circumstanțe. În 28 iunie 1991, Forțele Aeriene Federale Iugoslave au atacat hangarul Adriei, provocând daune serioase celor patru aeronave, clădirii și vehiculelor . Un Airbus A320, in mai puțin de un an, a fost puternic avariat și a fost zborat cu titlurile Tulouse mai târziu în acel an pentru aproape un an de reparații. În plus, au fost distruse și cele două De Havilland Canada Dash-7 și un DC-9-30, în timp ce alte avioane au scăpat după ce au fost a zburat cu câteva ore mai devreme la cel mai apropiat aeroport din Klagenfurt. Adria a fost foarte handicapat în acel an din cauza problemelor legate de asigurare și înregistrare.

În 1991, Adria avea 13 avioane: trei Airbus A320, patru MD-82, unul MD-81, trei DC-9-30 și două Dash-7. Un număr suplimentar de două Airbus A320 comandate pentru a fi livrate în iunie 1991 au fost vândute altor companii aeriene.

Biletele au început în 1992, când Adria Airways și-a restabilit activitățile pe o piață trunchiată. Majoritatea destinațiilor de călătorie de la Europa de Vest până la coasta Adriaticii au devenit inaccesibile, deoarece acestea erau acum situate pe teritoriul altor țări. Flota a fost prea mare, atâtea aeronave au fost închiriate pe tot globul.

Adria Airways a devenit transportatorul aerian național al Sloveniei și structura sa operațională sa schimbat. Din faptul că a fost în mare parte o companie aeriană charter, ea sa transformat într-un operator programat. Adria a început să înființeze o rețea de zboruri regulate în jurul Europei pentru a servi nevoilor unei Slovenia independente. Mai târziu, în 1992, compania sa alăturat sistemului global de distribuție a călătoriilor Amadeus. A început o perioadă de restructurare și reabilitare a companiei.

În următorii ani, Airbus A320s au fost în principal închiriate, precum și MD-82. În 1994 au fost vândute MD-81 și MD-82. Celelalte trei MD-82 și DC-9-30 au fost vândute la sfârșitul anului 1995. Ca parte a restructurării proprietății Adria Airways, în februarie 1996 Guvernul Sloveniei a obținut o cotă de 100% în cadrul companiei.

În 1996, în conformitate cu programul de salvare al administrației, a fost inițiată o procedură de reabilitare a cărei obiectiv a fost de a permite societății să respecte principiile pieței. Principalul accent a fost pus pe raționalizarea și modernizarea operațiunilor și adaptarea flotei la cerințele pieței. Numărul angajaților a fost redus de la 931 la 618. În 1996, flota a constat din trei Airbus A320 cu 168 de locuri (cel puțin două au fost închiriate de cele mai multe ori), două DC-9-30 cu 105 locuri și două Dash- 7 cu 46 de locuri. Adria a început o corporație cu Lufthansa mai târziu în 1996.

În aprilie 1997, Adria a comandat două avioane noi LR de tip Bombardier CRJ200 cu o opțiune pentru încă unul. Avioanele au fost livrate în 1998, când două dintre cele două companii au fost lansate în 1998, McDonnell Douglas DC-9-30 a părăsit flota. Un alt CRJ200LR a sosit la sfârșitul anului 1998. Bombardier CRJ200LR cea mai bună opțiune pentru zborurile operate din Ljubljana, care au permis efectuarea mai multor zboruri direct și mai frecvente. CRJ200LR au o configurație de 48 de locuri, care oferă spațiu pentru un compartiment de bagaje mai mare necesar pentru zboruri charter. În anul 1999, flota Adria era formată din trei Airbus A320, care acum funcționau acasă și trei CRJ200LR.

La sfârșitul anilor 1990 și începutul anilor 2000, sediul companiei aeriene a fost în Ljubljana.

2000:Venirea pe piete noi

În 2001, Adria Airways a înregistrat o scădere semnificativă a numărului de pasageri anuale, ca urmare a atacurilor din 11 septembrie 2001. În timpul iernii 2001-02, Adria a început să zboare pe piața UE pe Viena - Frankfurt . În iulie 2002, Bombardier Aerospace a selectat Adria ca prima facilitate de întreținere grea autorizată pentru aeronavele CRJ în Europa.

În primăvara anului 2003, Adria a închiriat un LR cu 50 de locuri de la Bombardier; închirierea a durat până în ianuarie 2011. În august 2004, Adria a fost printre primele companii aeriene din lume pentru a obține un certificat IOSA. A șasea Bombardier CRJ200 LR cu 50 de locuri a fost închiriată de la GECAS. La 18 noiembrie 2004, Adria Airways sa alăturat Star Alliance.

În 2005, a fost livrat Adria, al 7-lea CRJ200LR nou, cu 50 de locuri. Adria sa încheiat cu o pierdere de aproximativ 10 milioane de euro, iar un nou CEO a fost anunțat mai târziu în 2005. Tadej Tufek a devenit noul CEO în 2006. Două titluri Boeing 737-500 (112 de locuri) aeronave au fost închiriate de la Ucraina International Airlines și Cirrus Airlines pentru a umple golul dintre A320 (162 locuri) și CRJ200 (48/50 locuri). Un Airbus A320 a fost închiriat pentru Afriqiyah Airways până la sfârșitul anului 2009, în timp ce un alt Airbus A320 sa alăturat Afriqiyah în iarna 2006-07 până în vara anului 2008. În 2006, compania a înregistrat un profit minim și a transportat primul pasager milionu anual de la sfârșitul anilor 1980.

În 2007, Adria a comandat două contracte care au fost livrate în mai. În timpul verii, flota a fost alcătuită dintr-un Airbus A320 (162 de locuri), un Boeing 737-500 (112 locuri) închiriat de la Ukrainian International Airlines, două Bombardier CRJ900LR (86 de locuri) și șapte aeronave Bombardier CRJ200LR (48/50 locuri). În noiembrie 2007, Adria a anunțat să achiziționeze un nou CRJ1000 NextGen și două noi aeronave CRJ900 NextGen. Adria sa încheiat cu un profit mic.

În 2008, Adria și-a convertit ordinul CRJ1000 NextGen în al 5-lea CRJ900 și a făcut din nou o pierdere de 3 milioane de euro.

În martie 2009, Adria Airways a semnat o scrisoare de intenție cu compania Airbus pentru a achiziționa o nouă aeronavă Airbus A319. Consiliul de administrație intenționa să înlocuiască flota Airbus A320 cu noi aeronave Airbus A319. Configurația scaunelor aeronavei permite o capacitate de 135 de locuri, care este eficientă din punct de vedere economic pentru tipul de servicii operate de Adria Airways. Două Airbus A320 au fost vândute în 2009, S5-AAC în octombrie și S5-AAB în decembrie. În noiembrie 2009, au fost deschise noi sedii la aeroportul din Ljubljana. În 2009 a fost înregistrată o pierdere de 14 milioane EUR.

2010:Rezolvarea crizei

Adria a început un nou deceniu cu o pierdere uriașă acumulată. Cu toate acestea, viitorul arata luminos cu doua noi brand-uri Airbus A319 au fost planificate să ajungă în aprilie 2010. În martie 2010, Adria a adăugat la programul său, Belgrad , care a funcționat ultima dată înainte de dezintegrarea Iugoslaviei . În aprilie 2010, toate operațiunile au fost mutate la Maribor , ca pista din aeroportul din Ljubljana Airport era in constructie. Mai târziu în acea lună, Adria ca multe alte companii aeriene din Europa , a a vut zboruri anulate din cauza pe erupției vulcanului Eyjafjallajökull din Islanda .

Adria a primit livrarea a două noi Airbusuri A319s , cu o ușoară întârziere din cauza erupției vulcanice din aprilie / mai 2010.

În iunie 2010, ca parte a reorganizării companiei, Adria Tehnika și Școala Adria Flight au fost create ca companii separate.

Noi zboruri către Banja Luka au început în iulie și au fost operate în cooperare cu Sky Srpska. Zborurile s-au încheiat un an mai târziu. Mai târziu în această lună au fost lansate zboruri către Marseille , oferind șoferilor de camioane din Turcia o conexiune de la titlul Istanbul prin Ljubljana . Aceste zboruri au fost anulate la sfârșitul anului 2011. În vara anului 2010, flota Adria era formată dintr-un Airbus A320 (162 de locuri), două Airbus-uri A319 (135 de locuri), patru Bombardier CRJ900LR (86 de locuri) și șapte Bombardier CRJ200LR (aeronave de 48/50 locuri). Pe 11 septembrie 2010, un Airbus A320-231 (S5-AAA), a fost retras și este pus in inventar la Aeroportul din Ljubljana . Cu începutul calendarului de iarnă, zborurile de la Marseille au fost mutate în Toulon . Începând cu 10 decembrie 2010, Adria a început să deservească noi rute de la Kosovo. Destinații în perioada iernii au fost Düsseldorf , Frankfurt și München. În timpul verii, Bruxelles , Copenhaga și Paris au fost adăugate celor care au început în sezonul de iarnă.

La 14 ianuarie 2011, CEO-ul Tadej Tufek și directorul executiv Marjan Ravnikar au demisionat din cauza unor rezultate proaste în ultimii ani de conducere. Klemen Boštjančič a devenit noul CEO și a fost numit un nou director executiv, Robert Vuga. Adria și-a vândut acțiunile în Adria Tehnika, pentru aeroportul din Ljubljana și pentru guvern , pentru a acoperi o parte din pierdere.

În februarie 2011, Bombardier CRJ200 (S5-AAH) a fost retras și returnat în august 2011 către Bombardier Capital. În martie 2011, Adria și-a sărbătorit cea de-a 50-a aniversare. O expoziție în Muzeul Național de Istorie Contemporană a fost făcută prezentând istoria transportatorului național sloven. În cadrul acțiunilor imediate ale noului management, au fost închiriate două noi aeronave Airbus. Un Airbus A320-231 (S5-AAS, ex EI-DOD) este închiriat din aprilie 2011 timp de 3.5 ani. Are 180 de locuri și este operat în majoritate pe zboruri charter. În iunie, un al doilea Airbus A320-211 (S5-AAT, ex CS-TNB) trebuia să fie închiriat timp de 18 luni, dar a fost stocat în octombrie. Purta Adria culori retro din anii 1960. La data de 26 ianuarie 2012, S5-AAT a fost returnat locatorului GOAL, care a vândut aeronava.

În vara anului 2011, Adria a operat cu două Airbus A320 (180/162 de locuri), două Airbus A319 (135 de locuri), patru Bombardier CRJ900 (86 de locuri) și 6 Bombardier CRJ200LR (50/48 locuri). Al trei-lea Airbus A320 (S5-AAA) era încă deținut de Adria, dar nu era operațional și era in inventar la aeroportul din Ljubljana .

O pierdere totală de 63.073.630 de euro a fost făcută în 2010. Majoritatea pierderilor sa datorat unei reevaluări a flotei, care a înregistrat o scădere de 45.443.441 euro, în principal datorită valorii scăzute de piață pentru Bombardier CRJ200 . Datorită reevaluării și a pierderilor acumulate, în august a fost efectuat un plan de restructurare financiară. Aceasta a implicat Guvernul al Sloveniei și al băncile din care Adria a luat împrumuturi în ultimii ani. Conform planului, Guvernul ar investi 50 de milioane de euro, iar băncile ar converti 25% -50% din împrumuturi în capitaluri proprii. În data de 21 septembrie 2011, Adria a finalizat tranzacția cu băncile și Guvernul Sloveniei. Împreună Adria a obținut 69.720.983 € - 50 de milioane de euro de la guvern, iar restul a fost convertită prin intermediul swap-ului la împrumuturi.

Începând cu ora de iarnă 2011/12, Adria a renunțat la zboruri către Banja Luka , Londra Luton , Paris , Toulon și Varșovia . Zborurile catre Viena si Frankfurt au fost si ele anulate.

Pentru sezonul de vară 2012, Adria a revenit la trei destinații sezoniere: Barcelona , Londra Luton și Manchester .

În luna august, aeroportul din Ljubljana a raportat că a avut o nouă companie aeriană care să opereze pe un aeroportul Londra-Luton traseu și, prin urmare, Adria l-a eliminat din calendarul de iarnă și de vară 2013.

pe data de 24 septembrie 2012, a fost închiriat Bomabrdier CRJ200LR înregistrat ca S5-AAI pentru GECAS . Adria operează acum cinci avioane Bombardier CRJ200 și două Bombardier CRJ900 , două avioane Bombardier CRJ700 (next gen) și două titluri închiriate de Airbus A319 împreună cu un Airbus A320 mai mult închiriat pentru un total de 12 avioane.

Pentru sezonul de iarna 2012-13, compania a operat aproape aceleași frecvențe ca și în sezonul de iarnă trecut și a servit aceleași destinații. Flota operațională a fost de patru Bombardier CRJ900 și patru Bombardier CRJ200LR . Flota Airbus a funcționat pe chartere și ar fi închiriată, în timp ce restul Bombardier CRJ200LR ar fi utilizat pe charte ad hoc (cluburi sportive, afaceri / corporative etc.) și ca rezervă.

În primăvara anului 2014, Adria a început să opereze de la Frankfurt la Tirana , Albania.

În vara anului 2015, Adria a început să opereze de la Maribor spre Aeroportul din Londra Southend ,Anglia; totuși, zborurile au fost întrerupte până la sfârșitul sezonului.

2016:Privatizarea

În martie 2016, 4K Invest, printr-un fond de restructurare , a achiziționat 96% din acțiunile Adria Airways din statul sloven. Noul proprietar la desemnat pe Arno Schuster ca fiind CEO-ul Adriei.

La 1 iulie 2017, Adria și-a suspendat baza în orașul polonez Łódź , din care a organizat zboruri cu avionul său staționat, avionul S5-AAZ, înregistrată la bordul navei Bombardier CRJ700 , pentru ultimii trei ani. În acest timp, Adria deschisese și alte două baze în Polonia, unul în Rzeszów și unul în Olsztyn ; totuși, amândouă s-au terminat destul de repede. Adria este acum setată la să se concentreze mai mult pe centrul său principal de pe Aeroportul din Ljubljana, care a văzut deja o creștere a frecvențelor zborurilor către câteva destinații deservite de Adria. Aceste destinații includ Amsterdam , Podgorica , Pristina , Sarajevo și Skopje.

La 20 iulie 2017, Adria a anunțat achiziția de zboruri Darwin Airline, care operează zboruri ca Etihad Regional și era deținută de Etihad Airways. Compania aeriană se va comercializa ca Adria Airways Elveția, dar își va continua operațiunile ca și certificatul operatorului aerian existent (AOC ). Adria va fi responsabilă de marketing și de anumite sarcini administrative și operaționale. Cu toate acestea, de acum, acest lucru nu va avea un impact direct asupra operațiunilor companiei aeriene în ansamblu, deoarece cele două baze vor rămâne în Geneva și Lugano.

În septembrie 2017, sa constatat că Adria a vândut brandul său pentru 8 milioane de euro unui cumpărător nedezvăluit în luna decembrie a anului precedent.

În noiembrie 2017, Adria a anunțat noi zboruri din orașul elvețian Bern din , care a venit ca urmare a SkyWork Airlines , anterior cel mai mare operator din Aeroportul Belp , pierzând AOC. Zborurile către Berlin , Hamburg , Munich și Vienna au fost programate să înceapă în 6 noiembrie 2017 și urmau să fie operate de filiala Adria Airways Elveția , însă aceste planuri au fost anulate doar zile după anunț, deoarece SkyWork a reușit să-și recâștige titlul AOC.

În ultimii ani, Adria sa axat pe zboruri ad hoc , care sunt operate în principal pentru companii mari de automobile, cum ar fi Ford , Chrysler și Ferrari.

La 12 decembrie 2017, a fost anunțat că filiala elvețiană a Adria, Darwin Airline , care funcționa ca Adria Airways Elveția , a fost declarat în stare de faliment și va fi dizolvat în timp ce licența de operare a fost anulată. Nu vor fi operate alte zboruri de către acestea.

3. Bilet de avion pentru copii


Informatie esentiala
Înainte de plecare Children 1

Toți copiii, indiferent de vârstă, au nevoie de propriul document de identitate cu fotografie. Chiar și bebelușii au nevoie de bilete proprii, deși bebelușii și sugarii (copii sub 2 ani) nu au nevoie de un loc.

Puteți lua scaunul pentru copii sau scaunul cu rotile pliabil până la ușa sau treptele de aeronavă, împreună cu o cantitate adecvată (mică) de hrană. Lăsați scaunul pentru mașină sau căruciorul de la ușa sau treptele avionului și îl colectați din același loc după aterizare. Dacă doriți să aveți scaunul pentru copii cu dumneavoastră în cabină, va trebui să cumpărați un loc suplimentar.

Avantaje suplimentare când călătoriți cu copii Children 2

Copiii cu vârsta peste 2 ani au dreptul la reduceri de până la 25% la prețurile biletelor. La zborurile în care se servesc alimente, oferim mese speciale pentru copii cu vârsta cuprinsă între 2 și 12 ani. disponibil la comanda.


Copii neînsoțiți
Serviciul de escortă Adria Airways pentru copii

Uneori este inevitabil ca copilul tău să călătorească singur. Nici o problema! Serviciul nostru de escorta va asigura un zbor confortabil si o aterizare in conditii de siguranta, fara a mai aminti o amintire de neuitat a unei aventuri printre nori.

Echipajul nostru de cabină va vorbi cu copilul dvs., va verifica documentele și va oferi cea mai bună îngrijire posibilă pe durata zborului. După aterizare, echipajul de cabină vă va trimite copilul în mâini sigure.

Asigurați-vă că documentele de călătorie ale copilului dvs. sunt în ordine și verificați dacă este necesară o viză.

Cum să organizați o escortă pentru copilul dvs.

Când efectuați rezervarea, vă vom solicita datele personale (numele complet, adresa, numărul de telefon) al persoanei de contact care va însoți copilul la aeroportul de plecare și persoana care se va întâlni cu copilul la sosire aeroport.

Serviciile pentru copiii neînsoțiți se supune unei taxe de 40 euro pentru fiecare segment de zbor.

Pentru a organiza o escortă pentru copilul dvs., trebuie să furnizați numele persoanei de contact responsabile pentru copil în momentul efectuării rezervării.


Cum să vă asigurați un zbor fără griji
Alegeți o destinație potrivită vârstei copilului dvs. Children 6

Mulți părinți se întreabă aceleași întrebări înainte de un zbor: va dormi copilul meu în timpul zborului? Ce se întâmplă dacă el/ea plânge? Cum îmi dau copilul să stea liniștit în timpul zborului și să nu deranjeze alți pasageri?

Este mai dificil pentru copii să facă față aerului uscat, presiunii scăzute a aerului și a spațiului limitat decât pentru adulți, astfel că atunci când călătoriți cu copii și copii mici încercați să alegeți zboruri mai scurte cu cât mai puține zboruri de legătură posibil.

Asigurați-vă că copilul a avut toate vaccinările necesare și a verificat bunăstarea generală a copilului înainte de zbor.

Pregătește-ți copilul pentru zbor Children 6

Nu uitați să aduceți jucăriile preferate ale copilului dvs., cărți, cărți de colorat, creioane de colorat și gustări mici pe care le cunosc și cum ar fi.

Personalul nostru vă va ajuta să găsiți scaunele, să vă ocupați de cărucior și să vă asigurați că centura de siguranță a copilului este fixată corect.

Dacă un copil plânge foarte mult în timpul unui zbor, acest lucru se poate întâmpla deoarece diferența de presiune a aerului îi doare urechile. De aceea, vă recomandăm să vă dați bebelușului mult timp în timpul decolării și aterizării.


Simțiți-vă confortabil la aeroport

Este o idee bună să îmbrăcați copilul în straturi, deoarece pot exista diferențe considerabile între temperatura exterioară, temperatura din aeroport și temperatura de la bordul aeronavei. Nu uita de șosete calde & ndash; copiii le pot purta în timpul zborului în loc de pantofi pentru un confort mai mare.

O sală de joacă mare este disponibilă la aeroportul Ljubljana Jože Pučnik pentru familii care așteaptă zboruri: aici copiii pot arde surplusul de energie înainte de decolare. Camerele de acest gen se găsesc acum la cele mai importante aeroporturi.

Pentru a trece timpul, de ce nu vizitați terasa de vizionare și bucurați-vă de o vedere excelentă asupra decolării sau aterizării aeronavelor.

4. Transportul animalelor la bordul aeronavelor Adria Airways


Călătoria cu animale

Dacă plănuiți să călătoriți cu un animal, trebuie să îl informați în prealabil, deoarece acceptarea este condiționată de disponibilitate. Transportul unui animal este supus unei taxe și nu face parte din alocația gratuită de bagaj.

Condiții de transport pentru animale Animal

Putem asigura un transport sigur și confortabil pentru animalele de companie, cu condiția să fie îndeplinite anumite condiții și să se respecte reglementările de siguranță:

  • Animalul pe care dorești să îl iei cu tine trebuie să fie într-o pungă / recipient adecvat și sigur.
  • Trebuie să dețineți toate certificatele medicale și înregistrările vaccinărilor, permiselor de intrare, permiselor de tranzit, permiselor de ieșire și altor documente necesare animalelor de către statele de intrare și / sau de tranzit.

Puteti calatorii cu animalele numai dacă acceptați întreaga responsabilitate pentru ei.


Transportul în cabina pasagerilor

Puteți să transportați un câine sau o pisică în cabina pasagerilor, cu condiția să cântărească cel mult 8 kg, inclusiv punga/recipientul pentru animale de companie. Dimensiunile maxime ale sacului/containerului pentru animale de companie depind de tipul de aeronavă.

Punga / recipientul pentru animale de companie trebuie să fie etanșă și suficient de mare pentru ca animalul să se întoarcă și să se ridice.

Punga pentru animale de companie / containerul trebuie așezată sub scaun. Acesta nu poate fi transportat pe scaunul pasagerului.

Doar un sac / containere pentru animale de companie este permis pe pasager.

Animale de serviciu

Animalele de serviciu pot călători în cabina pasagerilor. Acestea sunt acceptate gratuit, fără restricții de greutate sau dimensiune. Trebuie să informați compania aeriană în prealabil că intenționați să călătoriți cu un animal de serviciu, deoarece acceptarea este condiționată de disponibilitate.

Transportul în cusca

Orice animal mic, altul decât câinele sau pisica (șoareci, șobolani, hamsteri, cobai, iepuri, dihori, veverițe, etc.) trebuie transportat în cusca. Câini sau pisici care cântăresc până la 8 kg și care se califică pentru a călători în cabina de pasageri, pot fi transportate în cusca la cererea proprietarului. Orice animal cântărind mai mult de 8 kg (inclusiv conținutul) trebuie transportat în cusca.

Numărul de animale pe container: un animal trebuie transportat într-un container și trebuie să poată sta, să se mute și să se miște.

Verificați dacă zborurile dvs. includ și alți transportatori și asigurați-vă că îndepliniți toate condițiile prestabilite.

5. Informatii Check-in

1. Cum cumpăr un bilet pe pagina dvs. web

Selectați data și destinația călătoriei. Afișajul nostru arată fiecare zbor separat. Condițiile tarifare sunt afișate în partea de sus a fiecărei coloane de tarif. Zborul de zbor și tariful sunt selectate mai întâi și numai atunci se poate selecta zborul și biletul de intrare. Selecția dvs. este afișată în partea dreaptă a ecranului. Continuați apoi la pagina de date și de plată a pasagerilor.

1.1.Cât de mult în avans pot să-mi rezerv biletul? 1 an.

1.2. Pot să fac rezervări prin telefon? Da. Sunați-ne la +386 1 369 10 10

1.3. Pot să fac o rezervare fără plată? Nu. Dacă vă rezervați pe pagina noastră web, plata trebuie efectuată în același timp.

1.4. Unde pot vizualiza rezervarea mea? Faceți clic pe Manage My Booking .

1.5. Pot să îmi aleg scaunul în avion? Da. Acest serviciu este gratuit. Puteți să vă alegeți locația fie atunci când efectuați rezervarea, fie verificați-vă.

2.Cum pot plăti pe pagina dvs. web?

Furnizorul oferă următoarele modalități de plată:

  • Prin card de debit sau de credit (Eurocard / Mastercard, Visa, Visa Electron, Aktiva, Maestro din Grupul Aktiva și alte bănci emitente dacă permit utilizarea pe internet, cardul Diners Club Erste) pentru achiziționarea online
  • prin intermediul băncii online Abanet
  • prin iDeal, Bancontact / Mr Cash, Giropay, Sofort Überweisung.

Furnizorul emite biletul considerat facturator cumpărătorului pe un suport durabil, inclusiv analiza costurilor și instrucțiunile de retragere de la cumpărarea și returnarea produselor, dacă este necesar și posibil.

Formularul electronic al contractului de cumpărare - rezervarea (biletului) este stocat pe serverul furnizorului; cumpărătorul poate accesa contractul în baza de date de zbor (Checkmytrip) în orice moment până la încheierea călătoriei prin introducerea codului de rezervare și a numelui pasagerului, ceea ce îi oferă o perspectivă asupra rezervării sau în sistemul de rezervare central al furnizorului .

3. Cum știu că achiziția mea a avut succes?

Trebuie primite două e-mailuri de confirmare. Primul este confirmarea rezervării. Al doilea este Recepția electronică a biletului (ITR). Dacă al doilea e-mail nu este primit, vă rugăm să ne contactați la +386 1 3691010.

4. Cum pot să știu dacă biletul meu include bagajul gratuit?

Biletul pentru bagaje gratuite (1PC) este marcat clar pe factura electronică. Cuvântul "NU" înseamnă că nu este inclus nici un bagaj gratuit.

5. Cum cumpăr bagajele biletelor (primul bagaje sau FBAG)?

Un bilet electronic trebuie achiziționat înainte de cumpărarea FBAG.

6. Cum mă înregistrez pe pagina dvs. web?

Faceți clic pe Check-In - alegeți Originea orașului / aeroportului și urmați instrucțiunile. Dacă aeroportul de plecare nu este listat, aceasta înseamnă că check-in-ul web nu este disponibil. Pentru aceste Check-in se face la aeroport, gratuit.

Vă rugăm să rețineți că un bilet electronic nu este același cu un bilet de îmbarcare. Cartea de îmbarcare, care servește ca trecere la bordul avionului, este oferită la check-in. Check-in-ul web este disponibil între orele 24 și 60 de minute înainte de plecare.

cartea de bord trebuie imprimată sau trimisă pe telefonul dvs. inteligent.

7. Pot schimba data de călătorie?

Aceasta depinde de condițiile de tarifare pentru biletul achiziționat. Dacă este permisă o rambursare, acest lucru poate fi aranjat contactând agentul dvs. de achiziție.

8. Numele biletului poate fi modificat / corectat

Da, dar numai pentru zborurile Adria Airways. Pentru acest serviciu se percepe o taxă. Sunați la +386 1 3691010.

9. Pot să primesc o rambursare pentru biletul meu?

Aceasta depinde de condițiile de tarifare pentru biletul achiziționat. Dacă este permisă o rambursare, acest lucru poate fi aranjat contactând agentul dvs. de achiziție.

10. Cât de mult bagaj de mână pot lua la bord?

Consultați baggage allowances and fees

11. Călătoresc cu un copil. Ce pot lua la bord pentru bebeluși

Alimente pentru copii pentru consum la bord, scutece etc. Un cărucior / cărucior pentru copii este considerat bagaj de mână dar trebuie păstrat în locaș. Acesta este colectat de la dvs. la intrarea în aeronavă și trebuie colectat imediat după debarcare.

12. Bagajele mele au fost întârziate / deteriorate. Ce ar trebui să fac?

Orice bagaj întârziat / deteriorat trebuie raportat la Oficiul Lost & Found imediat după sosirea la aeroportul de destinație. Dacă ați raportat bagajul întârziat / deteriorat către Adria Airways, puteți solicita o compensație monetară prin formularul online .

13. Am un apel general. Cum îl pot trimite companiei Adria Airways?

Puteți să o trimiteți prin formularul online.

14. Cum pot solicita mile pentru un zbor trecut?

Contactați-vă direct programul de fluturare direct pentru a solicita mile pentru un zbor trecut.

7. Politici de bagaje

Bagaj verificat

Prețurile sunt per zbor cu o singură destinație operate de Adria Airways (JP).

Dimensiunea maximă pe bagaje, indiferent de clasă, este de 158 cm (lățime + înălțime + lungime).

Basic

Classic

Flexible

Business

Prima piesa de bagaj
max 23 kg pana la 158 cm Gratuit Gratuit Gratuit Nu este aplicabil
158 cm si mai mult 100 € 100 € 100 € Gratuit
max 32 kg la 158 cm 50 € 50 € 50 € Gratuit €
158 cm pana la 185cm 150 € 150 € 150 € 100 €
A doua piese de bagaj
max 23 kg 158 cm 75 € 75 € 75 € Nu este aplicabil
158 cm si mai mult 175 € 175 € 175 € 175 €
max 32 kg 158 cm 125 € 125 € 125 € Gratuit
158 cm si mai mult 225 € 225 € 225 € 225 €
A treia si a patra piesa de bagaj
max 23kg 158 cm 75 € 75 € 75 € 75 €
max 32 kg 158 cm 125 € 125 € 125 € 125 €
A cincea piesa de bagaj
max 23kg 158 cm 175 € 175 € 175 € 175 €
max 32 kg 158 cm 225 € 225 € 225 € 225 €

Pentru actualizări sau mai multe informații, vă rugăm să contactați Serviciul Clienți: +386 (0) 1 369 1010.
Scutirea de TVA în temeiul articolului 49 alineatul (2) (ZDDV-1).
Bagajul pentru alți transportatori este taxat în funcție de tariful în vigoare la transportatorul individual la data plății.

Creșterea bagajului pentru zborurile frecvente

Basic

Classic

Flexible

Business

Bagaj verificat
Calator Frecvent Se aplică alocația de bagaj standard
Vezi mai sus
+1 piesa max 23kg +1 piesa max 23kg Se aplică alocația de bagaj standard
Vezi mai sus
Cercul HON SSe aplică alocația de bagaj standard
Vezi mai sus
+1 piesa max 23kg
+ golf equipment
+1 piesa max 23kg
+ golf equipment
+1 piesa max 32kg
+ golf equipment
Senator Se aplică alocația de bagaj standard
Vezi mai sus
+1 piesa max 23kg
+ golf equipment
+1 piesa max 23kg
+ golf equipment
+1 piesa max 32g
+ golf equipment
Star Gold Card Se aplică alocația de bagaj standard
Vezi mai sus
+1 piesa max 23kg
+ golf equipment
+1 piesa max 23kg
+ golf equipment
+1 piesa max 32kg
+ golf equipment

Membrii Cercului HON, senatorii, călătorii frecvenți și membrii Star Alliance Gold care călătoresc la tariful de bază nu primesc niciun bagaj gratuit sau echipament de golf.

Bagaj de mana

Toți pasagerii, cu excepția afacerilor, au la dispoziție o singură bucată de bagaj de mână (maxim 8 kg, iar suma celor trei dimensiuni nu trebuie să depășească 115 cm). Călătorii de afaceri sunt permise două piese.

Obiectele personale permise în plus față de bagajele de mână sunt: o geantă de mână, o pungă de cameră, o servietă, o haină, o învelitoare sau o pătură, o umbrelă sau un baston, o cantitate rezonabilă de material de lectură sau ceva similar.

Trebuie verificate piese de bagaje care depășesc aceste limite. Vă recomandăm să transportați obiecte și documente valoroase ca bagaje de mână.

Basic

Classic

Flexible

Business

Bagaj de mana
1 x 8 kg 1 x 8 kg 1 x 8 kg 2 x 8 kg

8. Destinatii Adria Airways

Tara Oras Aeroport Note
Albania Tirana Tirana International Airport Nënë Tereza Hub Secundar
Austria Vienna Vienna International Airport
Belgia Brussels Brussels Airport
Bulgaria Sofia Sofia Airport
Bosnia si Herzegovina Sarajevo Sarajevo International Airport
Cehia Praga Václav Havel Airport Prague
Denemarca Copenhaga Copenhaga Airport
Egipt Hurghada Hurghada International Airport Charter Sezonier
Egit Sharm El Sheikh Sharm El Sheikh International Airport Charter Sezonier
Elvetia Zürich Zürich Airport
Franta Paris Charles de Gaulle Airport
Germania Frankfurt Frankfurt Airport
Germania Munchen Munich Airport
Grecia Heraklion Heraklion International Airport Charter Sezonier
Grecia Karpathos Karpathos Island National Airport Charter Sezonier
Grecia Kefalonia Kephalonia International Airport Charter Sezonier
Grecia Kos Kos International Airport Charter Sezonier
Grecia Lesbos Mytilene International Airport Charter Sezonier
Grecia Preveza Aktion National Airport Charter Sezonier
Grecia Rhodos Rhodes International Airport Charter Sezonier
Grecia Samos Samos International Airport Charter Sezonier
Grecia Santorini Santorini International Airport Charter Sezonier
Grecia Skiathos Skiathos International Airport Charter Sezonier
Grecia Zakynthos Zakynthos International Airport Charter Sezonier
Italia Lamezia Terme Lamezia Terme International Airport Charter Sezonier
Kosovo Pristina Pristina International Airport Hub Secundar
Kuwait Kuwait City Kuwait International Airport Charter Sezonier
Macedonia Skopje Skopje "Alexander the Great" Airport
Muntenegru Podgorica Podgorica Airport
Olanda Amsterdam Amsterdam Airport Schiphol
Polonia Varsovia Warsaw Chopin Airport
Russia Moscova Sheremetyevo International Airport
Slovacia Poprad Poprad-Tatry Airport Charter Sezonier
Slovenia Ljubljana Ljubljana Jože Pučnik Airport Hub
Spania Girona Girona-Costa Brava Airport Charter Sezonier
Spania Palma de Mallorca Palma de Mallorca Airport Charter Sezonier
Spania Tenerife Tenerife South Airport Charter Sezonier
Turcia Antalya Antalya Airport Charter Sezonier
Ucraina Kiev Boryspil International Airport

9. Flota Adria Airways

Începând cu luna august 2017, flota Adria Airways cuprinde următoarele aeronave (fără a include filialele):

Flota Adria Airways
Aeronava Numar Ordine Pasageri Note
Airbus A319-100 3 142
144
Bombardier CRJ700ER 3 70 Unul este inchiriat la Luxair
72
Bombardier CRJ900LR 9 86 Unul pictat în culorile Star Alliance
Doua imprumutate la Austrian Airlines
90
Total 15