Adam Air

Adam Air Logo

1. Despre Adam Air

Adam Air (înmatriculat ca PT Adam SkyConnection Airlines) a fost o companie aeriană cu capital integral privat, cu sediul în West Jakarta, Jakarta, Indonezia.

Acesta a operat servicii interne interne ╚Öi peste 20 de ora╚Öe ╚Öi servicii interna╚Ťionale c─âtre Penang ╚Öi Singapore. Baza sa principal─â era Aeroportul Interna╚Ťional Soekarno-Hatta, Jakarta.

De╚Öi uneori se nume╚Öte un transportator cu pre╚Ť redus, acesta sa comercializat pe sine ca o companie aerian─â ├«ntre transportatorii low-cost ╚Öi cei tradi╚Ťionali, oferind at├ót servicii de mas─â la bord, c├ót ╚Öi tarife reduse, similare modelului adoptat de compania Valuair din Singapore.

Înainte de prăbușirea zborului 574, a fost cel mai rapid transportator cu costuri reduse din Indonezia.

2. Istoric Adam Air

Adam Air a fost ├«nfiin╚Ťat─â ├«n 2002 de Agung Laksono, om de afaceri indonezian ╚Öi pre╚Öedintele Camerei Reprezentan╚Ťilor din Indonezia, ╚Öi Sandra Ang. Sandra Ang este dintr-o familie indonezian─â-chinez─â ce de╚Ťinea compania aerian─â. Compania aerian─â a fost numit─â dup─â fiul lui Sandra Ang, de 26 de ani, Adam Suherman, care a fost apoi numit Chief Executive Officer (CEO) al companiei aeriene. Dup─â ce a studiat ├«n Statele Unite, Suherman a sugerat c─â familia sa formeaz─â o companie aerian─â.

Compania aerian─â ╚Öi-a ├«nceput opera╚Ťiunile pe 19 decembrie 2003 cu 2 avioane Boeing 737-400 ├«nchiriate de la GE Commercial Aviation Services cu primul zbor de la Jakarta la Medan ╚Öi Denpasar.

Adam Air a fost implicat ├«n discu╚Ťii cu mai mul╚Ťi investitori priva╚Ťi, inclusiv discu╚Ťii privind v├ónzarea unui pachet de 20% c─âtre Qantas, o ofert─â de preluare de la fondul de capital privat Texas Pacific Group ╚Öi o ofert─â public─â ini╚Ťial─â planificat─â ├«n Singapore. Cu toate acestea, dob├ónda str─âin─â de investi╚Ťii sa evaporat prin pr─âbu╚Öirea zborului 574.

Compania de investi╚Ťii din Indonezia, PT Bhakti Investama Tbk, a fost interesat─â s─â achizi╚Ťioneze compania Adam Air. Compania a de╚Ťinut deja o participa╚Ťie la PT Indonesia Air Transport Tbk, o filial─â a Pt Media Nusantara Citra Tbk, cel mai mare ╚Öi cel mai integrat grup media din sud-estul Asiei, iar pre╚Öedintele Hary Djaja spune c─â "Av├ónd ├«n vedere experien╚Ťa noastr─â cu IAT, record, suntem siguri c─â vom fi capabili s─â cre─âm sinergii pozitive ╚Öi s─â ├«mbun─ât─â╚Ťim modul de func╚Ťionare al lui Adam Air. "Adam Air a v├óndut, ├«n cele din urm─â, o miz─â de cincizeci la sut─â PT Bhakti Investama.

Avocatul consultant Gerry Soejatman a declarat c─â Adam Air a avut succes datorit─â "imaginii sale proaspete", referindu-se la culorile luminoase ale livrelor ╚Öi uniformelor companiei aeriene. La 22 august 2006, Soejatman a postat pe Airliners.net, acuz├ónd compania aerian─â c─â a men╚Ťinut r─âu aeronavele sale, spun├ónd c─â orice aeronav─â Adam Air risc─â s─â devin─â "o gaur─â de fumat ├«n p─âm├ónt"

Dup─â accidentul avionului Adam Air 292 din Batam, PT Bhakti Investama ╚Öi consor╚Ťiul de afaceri Bright Star Perkasa, care ├«mpreun─â de╚Ťin o cot─â de 50% ├«n Adam Air, au anun╚Ťat c─â ├«╚Öi vor restitui investi╚Ťiile ╚Öi ├«╚Öi vor vinde ac╚Ťiunile ├«napoi la fondatorii transportatorului. Bhakti Investama, responsabilul cu rela╚Ťiile cu investitorii, Henry Suparman, nu a citat niciun incident specific ├«n cadrul companiei aeriene, dar a spus c─â Bhakti nu a ├«nregistrat niciun progres semnificativ ├«n gestionarea aspectelor de siguran╚Ť─â ale companiei aeriene ├«n ultimul an.

3. Destinatii Adam Air

  • Balikpapan
  • Banda Aceh
  • Bandar Lampung
  • Banjarmasin
  • Bengkulu
  • Denpasar
  • Jakarta
  • Jambi
  • Makassar
  • Malang
  • Manado
  • Mataram
  • Medan
  • Padang
  • Palembang
  • Pangkal Pinang
  • Pekanbaru
  • Penang
  • Pontianak
  • Semarang
  • Singapore
  • Surabaya
  • Surakarta
  • Yogyakarta

9. Flota Adam Air

Adam Air a ovut flotă compusă dintr-un singur tip de aeronave, respectiv Boeing 737. Toate cele 14 de aeronave sunt propulsate de motoare CFM56-3 series și sunt echipate cu 140 de scaune confortabile din piele. Aceste aparate de zbor au o vechime de 30 de ani.

Boening 737 ~ Avioane de raza medie si mare
Anvergura 28.88 m (94ft 9in)
Lungime 37 m (120ft)
Inaltime 11.13 m (36ft 6in)
Motoare 2 x CFM56-3 series
Masa gol echipat 34.820 kg
Masa maxima de decolare 68.000 kg
Echipaj 2 piloti si 4 insotitori de bord
Pasageri 140
Viteza maxima 876 km/h (473 kt)
Viteza de croaziera economica 796 km/h (430 kt)
Distanta max. de zbor 4398 km
Cantitatea maxima de combustibil 20.100 L