zE('webWidget:on', 'chat:end', function() { wc_chat_ypbib("Chat","New Chat Session"); });

Adam Air

Adam Air Logo

1. Despre Adam Air

Adam Air (înmatriculat ca PT Adam SkyConnection Airlines) a fost o companie aeriană cu capital integral privat, cu sediul în West Jakarta, Jakarta, Indonezia.

Acesta a operat servicii interne interne și peste 20 de orașe și servicii internaționale către Penang și Singapore. Baza sa principală era Aeroportul Internațional Soekarno-Hatta, Jakarta.

Deși uneori se numește un transportator cu preț redus, acesta sa comercializat pe sine ca o companie aeriană între transportatorii low-cost și cei tradiționali, oferind atât servicii de masă la bord, cât și tarife reduse, similare modelului adoptat de compania Valuair din Singapore.

Înainte de prăbușirea zborului 574, a fost cel mai rapid transportator cu costuri reduse din Indonezia.

2. Istoric Adam Air

Adam Air a fost înființată în 2002 de Agung Laksono, om de afaceri indonezian și președintele Camerei Reprezentanților din Indonezia, și Sandra Ang. Sandra Ang este dintr-o familie indoneziană-chineză ce deținea compania aeriană. Compania aeriană a fost numită după fiul lui Sandra Ang, de 26 de ani, Adam Suherman, care a fost apoi numit Chief Executive Officer (CEO) al companiei aeriene. După ce a studiat în Statele Unite, Suherman a sugerat că familia sa formează o companie aeriană.

Compania aeriană și-a început operațiunile pe 19 decembrie 2003 cu 2 avioane Boeing 737-400 închiriate de la GE Commercial Aviation Services cu primul zbor de la Jakarta la Medan și Denpasar.

Adam Air a fost implicat în discuții cu mai mulți investitori privați, inclusiv discuții privind vânzarea unui pachet de 20% către Qantas, o ofertă de preluare de la fondul de capital privat Texas Pacific Group și o ofertă publică inițială planificată în Singapore. Cu toate acestea, dobânda străină de investiții sa evaporat prin prăbușirea zborului 574.

Compania de investiții din Indonezia, PT Bhakti Investama Tbk, a fost interesată să achiziționeze compania Adam Air. Compania a deținut deja o participație la PT Indonesia Air Transport Tbk, o filială a Pt Media Nusantara Citra Tbk, cel mai mare și cel mai integrat grup media din sud-estul Asiei, iar președintele Hary Djaja spune că "Având în vedere experiența noastră cu IAT, record, suntem siguri că vom fi capabili să creăm sinergii pozitive și să îmbunătățim modul de funcționare al lui Adam Air. "Adam Air a vândut, în cele din urmă, o miză de cincizeci la sută PT Bhakti Investama.

Avocatul consultant Gerry Soejatman a declarat că Adam Air a avut succes datorită "imaginii sale proaspete", referindu-se la culorile luminoase ale livrelor și uniformelor companiei aeriene. La 22 august 2006, Soejatman a postat pe Airliners.net, acuzând compania aeriană că a menținut rău aeronavele sale, spunând că orice aeronavă Adam Air riscă să devină "o gaură de fumat în pământ"

După accidentul avionului Adam Air 292 din Batam, PT Bhakti Investama și consorțiul de afaceri Bright Star Perkasa, care împreună dețin o cotă de 50% în Adam Air, au anunțat că își vor restitui investițiile și își vor vinde acțiunile înapoi la fondatorii transportatorului. Bhakti Investama, responsabilul cu relațiile cu investitorii, Henry Suparman, nu a citat niciun incident specific în cadrul companiei aeriene, dar a spus că Bhakti nu a înregistrat niciun progres semnificativ în gestionarea aspectelor de siguranță ale companiei aeriene în ultimul an.

3. Destinatii Adam Air

  • Balikpapan
  • Banda Aceh
  • Bandar Lampung
  • Banjarmasin
  • Bengkulu
  • Denpasar
  • Jakarta
  • Jambi
  • Makassar
  • Malang
  • Manado
  • Mataram
  • Medan
  • Padang
  • Palembang
  • Pangkal Pinang
  • Pekanbaru
  • Penang
  • Pontianak
  • Semarang
  • Singapore
  • Surabaya
  • Surakarta
  • Yogyakarta

9. Flota Adam Air

Adam Air a ovut flotă compusă dintr-un singur tip de aeronave, respectiv Boeing 737. Toate cele 14 de aeronave sunt propulsate de motoare CFM56-3 series și sunt echipate cu 140 de scaune confortabile din piele. Aceste aparate de zbor au o vechime de 30 de ani.

Boening 737 ~ Avioane de raza medie si mare
Anvergura 28.88 m (94ft 9in)
Lungime 37 m (120ft)
Inaltime 11.13 m (36ft 6in)
Motoare 2 x CFM56-3 series
Masa gol echipat 34.820 kg
Masa maxima de decolare 68.000 kg
Echipaj 2 piloti si 4 insotitori de bord
Pasageri 140
Viteza maxima 876 km/h (473 kt)
Viteza de croaziera economica 796 km/h (430 kt)
Distanta max. de zbor 4398 km
Cantitatea maxima de combustibil 20.100 L